OPGELET!!

A.s. Zaterdag 29 april is er de VRZA-radiomarkt in Ermelo (ex-Jutberg)

Drieërweg 125
3852MA Ermelo

Ik had dit al aangekondigd in de kofficorner, maar het is ook van algemeen belang

Met een beetje lenteweer?

Voorspelling ziet er goed uit…..

deze keer sla ik over, ik ben nog aan het opruimen van de vorige ...

Heb je een vrachtwagen vol spullen gekocht dan?

Morgen dus!

Niet verwarren met de dag dat deze markt nog op de Jutberg plaatsvond (hemelsvaartdag).

Op 24 april 2023 21:23:03 schreef Tidak Ada:
Voorspelling ziet er goed uit…..

Mooi, ik probeer er rond 09:00 te zijn

Op 23 april 2023 23:36:33 schreef Tidak Ada:
OPGELET!!

A.s. Zaterdag 29 april is er de VRZA-radiomarkt in Ermelo (ex-Jutberg)

[...]

Ik had dit al aangekondigd in de kofficorner, maar het is ook van algemeen belang

Wat mag je van zoiets verwachten als je geen officiële radioamateur bent maar een 'piraatje'?

Op 25 april 2023 09:50:59 schreef dijkmane:
deze keer sla ik over, ik ben nog aan het opruimen van de vorige ...

Een hamster hat to do wat a hamster has got to do. :P

Zie mijn bericht in de koffiecorner, in verband met de aanrijroute. (Kaartje)

Dat kan niet iedereen lezen slimpie ;) En dit is wel even belangrijk om te weten. Bij 'In de Rimboe' rechtdoor.

Let vlak voor je moet afslaan op de gele borden. De afslag naar Ermelo is vervroegd wegens werkzaamheden voor hen die uit het zuiden komen. Mogelijk dus verder voor Noorderlingen.
Ik ben er al en heb een plattegrondje gekregen voor de oostelijke ingang. Die moet je hebben.
Ik zal proberen er een foto van te maken en door te sturen. Dat is op een rotonde. Niet doorrijden, maar linksaf.

Aan het einde van de twee rechte stukken ligt de hoofdingang. Die moet je NIET hebben.
Kies op de rotonde (cirkeltje links) het bochtige stuk (Schoolweg). Dit is deels een onverharde weg,
Tot morgen,
T.A,

Op 28 april 2023 21:37:34 schreef harry64:
Wat mag je van zoiets verwachten als je geen officiële radioamateur bent maar een 'piraatje'?

Hetzelfde, je ziet het niet aan de hoofden of het wel of niet za's zijn, beiden hebben het HF virus niet onder controle. ;)

Dus kramen vol alles wat je altijd al wilde hebben, of waarvan je eigen voorraad 'te klein' wordt.

Het HF-virus moet je dan ook helegaar niet willen CONtroleren eigenlijk maar eerder STImuleren. :P

Hoewel het voor mij als LF/HF/RF/VHF/UHF hamster 'beter' is qua 'hamsteren' én er 'iets' mee doen beter zou zijn dit soort markten te mijden.

Anderzijds werkt dit soort markten en 'zooi' scoren weer beter dan antidepressiva of alcohol. O-)

Én mijn 'eigen' voorraad is 'altijd' te klein. :P
(Ja...ja volgens m'n omgeving ben ik een 'hopeloos' geval >:) )

De koffie staat klaar.

Koffie! :9 De beste 'uitvinding' na wisselstroom. O-)

[Bericht gewijzigd door harry64 op (67%)]

Die koffie is net binnen.... op naar Ermelo, zie jullie daar straks!

Ik lig net lekker uit te dutten :O Ik zie jullie wel aankomen, tot straks! Koffie rond 11:00?

Stelletje uitslapers.

Ik was rond 3.45 al wakker. Jullie tijd. Lokale tijd hier was 3.5 uur later ;)

Hoe kan TA wel bij de koffie corner ? ik bedoel ik zie geen status ?
(al lijkt hij me wel een trouwe donateur :-) )

Gemoedelijk beursje, heerlijk weer :)
Voor een paar euro een levensvoorraad nieuwe 2k bourns instelpotjes mee gepakt en nog wat klein spul.

Een paar andere dingen met plezier bekeken, maar ik heb wel genoeg projecten.

Leuke beurs, redelijk om de hoek, prachtig weer, parkeren op een zanderig zijpad in het bos en vervolgens een mooie lange boswandeling over de camping naar het beursterrein :-)

Mijn score:

De koffie bij Tidak Ada om 11:00 heb ik overgeslagen, andere afspraak en ik ben richting huis gereden.

Hier alweer een tijdje thuis, was rond 13:00 weer thuis, was 94km voor mij enkele reis.

Mijn "buit".

Boek "Elektronica echnie moelluk" , nou eg wel soms
2 Rens & Rens boeken "Handboek der Radiotechniek (1954).
Zakje soldeerlipjes
2 "De hoek om" snoeren (haaks) voor mijn NAS kastje
2 Voedinkjes, 5V voor mijn Raspberry en 19V voor mijn T-12 soldeerboutje (wat ik tegenwoordig vaker gebruik dan mijn Weller)
2 Metalen goed gelagerde 220V ventilatoren , ook voor mijn NAS kastje.
4 Half transparante kastjes (voor ik geloof 2 Euro/4) , geen Chinese maar echte "Hammond".
Een klos tin "voor echte kerels" (loodhoudend) , wie heeft m niet :+
Een mooi koelblok dankzij Flash2B uit de "Gratis aanhanger" aan het begin van het veld.

Lekker (straf :) ) bakje koffie bij Tidak om 11:00.
Verder tegengekomen PietPlof (eigenlijk alleen maar uit de verte), Blackdog, Flash2B, Miedema. En de standhouders natuurlijk Revado en Ruben Lichtenvoorde

Het was een mooie en drukke dag!
Prima weer voor een beurs.
Om 8 uur was het al flink druk met bezoekers en dat is tot ruim na de lunch zo gebleven.
Rond 14.30 was het wel gedaan met de bezoekers en was er tijd om zelf even rond te lopen.
Het was leuk ook een aantal van jullie persoonlijk te zien en leren kennen.
Ook leuke gesprekken met veel mensen gehad.
De vrouw van @tidak had de eerste ronde koffie al vroeg klaar.
We waren even na 7 uur al bij de camping maar het duurde nog bijna een half uur voor we het veld op konden rijden waarbij we @Ruben als eerste zagen die meteen " vol(vo) riep en wist wie we waren omdat de auto, zoals aangekondigd, inderdaad vol zat...
Huiswaarts zo rond 15.30 ging aanmerkelijk minder vol :)
@Tidak en zijn vrouw, dank voor de samenwerking en de koffie.
@Henry S dank voor de heerlijke Sûkerbôle ( suikerbrood)!
Iedereen dank voor de aanwezigheid en de gezelligheid!
Op naar de volgende gelegenheid ;)

Hi,

Hieronder mijn buit van vandaag...
Laat ik links boven beginnen, twee rollen solder van verschillende typen, vooral weinig vloeimiddel.
Waar ik ze ook speciaal voor gekocht heb, vloeit niet zo mooi als mijn standaard C511 soldeer, wat verder geen probleem is,
bij goed printmateriaal werkt het mooi en erg weinig flux residu, het is een mooie aanvulling voor mijn soldeer collectie.

Daaronder drie transfomatoren van de Gratis Man!
Als jullie het lezen, mijn dank hiervoor! trouwens de drie draadgewonden potmeters aan de rechter zijde, komen daar ook vandaan.

In het midden de Functie generator van de stal van Tidak Ada met de twee bakjes er boven met mooie connectoren,
misschien gebruik ik die wel voor één van mijn temperatuur meters, we zullen het zien...
Eric, dat is Tidak Ada, belooft dat ik het niet binnen één maand werkend zal laten zien en ik heb het dan over de functie generator die als bouwpakket in het midden ligt.

Dan ligt er nog wat spul rechts, dit zijn een paar 3A opto triacs, wat BFR91 transistoren en 9V batterij clips.
Twee zakjes met kortte stukjes galvaniserende tape en een doosje met galvaniserende tape van een grotere lengte.

En als laatste 5x een geisoleerde BNC connector van goede kwaliteit.

https://www.bramcam.nl/Diversen/Ermelo-2023.png

.
Verder natuurlijk Tidak Ada en zijn vrouw bedankt voor de koffie en Henry voor het suikerbrood, het wodt gewardeerd.
Verder gezellig gebabbeld met meerdere mensen zoal Eric, PietPlof, Gertjan, Bram, Bart, Rene, heel kort Ruben, hij had het erg druk met zijn soldeerstiften :-)

Gertjan nog bedankt voor de GPIB adapter, zal hem komendeweek testen op de Counter met je script.

Het was een gezellige dag!

Groet,
Bram