Lang geleden ook zo'n PM3226 gekocht, vond het een leuk formaat. Wat mij opviel is de ruis van de ingangs-FET's. Ooit een poging gedaan om die te vervangen door andere exemplaren, maar zonder succes.
Misschien is er vandaag de dag wel een mooie oplossing voor, maar nooit meer aan begonnen.
10cm ronde CRT, de opvolger (PM3207) had een 8x10, maar dat was een plastic kast geworden.

Op 14 mei 2023 08:25:58 schreef electron920:
Ha Evarist,

Ik probeer het nog een keer :( is de scope nu in orde ?

Groet,
Henk.

Excuseer Elektron, er was een storende factor aanwezig.

De scope is in orde staat weer netjes op zijn plaats. Ik moet wel een nieuwe probe kopen, die maakt selcht contact.

Ik had dit al eerder gemeld maar allicht ben ik op verzenden vergeten te drukken.

Dus de VDR's, alle BF199 en 1 BF420 in de voortrap.
Bedankt voor het meedenken.

Op 13 mei 2023 22:50:43 schreef electron920:
Ha Evarist,

Ik had een aantal reacties terug aan je gevraagt kan je zonder voortrap WEL de trace van boven naar onderen draaien :?

Groet,
Henk.

De 'position' pot staat in de voortrap. De ganse schakeling is stroomgestuurd. Spanningen meten haalt niet veel uit.

Om die eindtrap te testen heb ik 22K pot gezet van ingangen (2) naar massa. Dan kon ik lijn goed regelen.

Je kan overwegen om R578 en R579 verhogen tot of naar 270Ω. De stroom door de BF199's wordt dan gehalveerd. Misschien komt dat de levensduur van de BF199's ten goede. Wat het doet met de frequentiekarakteristiek van de scoop weet ik niet.
In de BEM016 zitten op die plaatsen weerstanden van 270Ω