CrossFireX
A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
Aan een merk-fiets sleutelen is soms een uitdaging, dan ben je beter af als je je fiets helemaal zelf bouwt. Dan doe je ermee wat je wil.
Heb niet alles gelezen maar voor het geval je nog niet beslist hebt zou ik zeggen:
Niet kopen, een gazelle herstellen is een hele klus, veel erkende dealers kunnen het zelfs niet. Erger, gazelle zelf kan de fietsen niets eens herstellen. Ik heb op 28-01-2023 een nagel nieuwe No1 gekocht die al na 10km stuk was. We zijn nu 14-06-2023 en hij is nog steeds niet hersteld. Nog een paar dagen en ze zijn er al 4 maand mee bezig. Mijn vorige gazelle net het zelfde, was mijn eerste gazelle en toen kon de dealer me nog overtuigen dat ik gewoon pech had. Je weet wel er is altijd wel 1 persoon die de 1/1.000.000 slechte fiets heeft. Maar nu ik voor de 2de keer een fiets heb waar kort na aankoop maanden aan gesleuteld moet worden om hem te herstellen..... Nee bespaar jezelf veel stress en blijf weg bij gazelle.
Gazelle maakt immers al lang geen fietsen meer, ze assembleren enkel nog en kopen de onderdelen bij de goedkoopste producent en dat is er aan te merken. Ze leven nog puur van hun naam bekendheid en niet meer van de kwaliteit van weleer.
Maken ze hun fietsen niet zelf meer? Dat wist ik niet, heb je een bron? Ik zou iemand inderdaad zo een Gazelle aangeraden hebben gewoonweg wegens de degelijkheid van de (niet elektrische) oudjes die ik nu bezit... 
In elk geval geloof ik zo dat merk weinig zegt bij de overgang naar elektrische aandrijving. Het is voor iedereen nieuw en het uitmelken van merknamen in plaats van innoveren/verbeteren is in Europa wel een beetje uit de hand aan het lopen.
Bron?
De fiets zelf, wandel rustig rond een nieuwe gazelle en kijk goed. Je zal maar weinig onderdelen vinden met het gazelle logo. De fiets bestaat uit onderdelen van (afhankelijk van het type, ik neem nu even mijn Orange CX als voorbeeld) Bosch, Magura, Selle Royal, Schwalbe, Nuvinci enz
slecht 1 onderdeel heeft het gazelle logo en dat is het frame. Maar zelfs daar moet voorzichtig zijn alvorens te vertellen dat het frame een echte gazelle is. Mijn andere gazelle, de No1 bijvoorbeeld werd door studioMOM ontworpen en niet door gazelle.
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Op 15 juni 2023 09:32:32 schreef Peter73:
De fiets zelf, wandel rustig rond een nieuwe gazelle en kijk goed. Je zal maar weinig onderdelen vinden met het gazelle logo. De fiets bestaat uit onderdelen van (afhankelijk van het type, ik neem nu even mijn Orange CX als voorbeeld) Bosch, Magura, Selle Royal, Schwalbe, Nuvinci enzslecht 1 onderdeel heeft het gazelle logo en dat is het frame. Maar zelfs daar moet voorzichtig zijn alvorens te vertellen dat het frame een echte gazelle is. Mijn andere gazelle, de No1 bijvoorbeeld werd door studioMOM ontworpen en niet door gazelle.
Ik beeldde me in dat ze hun fabriek hadden gesloten en de fiets als geheel inkochten uit China oid. Dat was voor mij een rode vlag geweest, maar het inkopen van onderdelen vind ik geen issue. Wat voor mij het verschil maakt is het feit dat ze bij de fabrikant de onderdelen specificeren, inkopen en testen. Daar kunnen ze nog steeds op onderuit gaan, als ze daar goed mee om gaan is dat overkomelijk. Dat ze dat nu (blijkbaar) niet doen zal ik zeker in het achterhoofd houden.