electron920
Everything should be as simple as possible, but not simpler.
Ha heer miedema,
Dank voor de attentie maar er was een foutje ingeslopen de versie is V2.36 !!
Groet,
Henk.
miedema
Golden Member
TestController definitie voor de Philips PM2811 voeding.
Dit topic verandert van karakter naar een verzameling van TestController device configuration files 
Ik heb een definitie geschreven voor de Philips PM2811:
Ik kocht deze voeding op een radiomarkt, met vermelding dat hij wat aandacht nodig had. En dat was ook zo
.
Meest in het oog springend was dat het backlight van het display defect was. En zonder dat backlight was het display een zwart gat. Alleen met een zaklamp was het display te lezen.
Backlight vervangen bleek een uitdaging. In de eerste plaats omdat er nauwelijks bij te komen was. Alsof het front PCB aan het front vast gebakken zat. Verder bleek dat backlight een electro luminescent panel te zijn. Minder makkelijk te vinden. Uiteindelijk prima opgelost. Ik heb er wat over geschreven op EEVblog. En die nieuwe blauwe kleur past beter bij de eveneens blauwe kleur elementen op het frontje
.
Verder, testend en schrijvend aan de definitie voor TestController, kwam ik er achter dat ik een erg vroege versie heb. De spanning instelling (en alle uitlezingen) zijn 12 bits. Maar de stroom instelling is slecht 8 bits. Dat betekend dat je de stroom slechts in stapjes van 47mA kunt instellen.
Al een jaar nadat de voeding op de markt kwam is dit veranderd naar ook 12bits: 2,5mA per stapje.
Verder maakte de fan herrie, dus vervangen door een nieuwe. (Sunon EE60252B3-000U-A99).
Hoewel de nieuwe fan op zich mooi stil is, en nu in rubber opgehangen zit, is de voeding niet veel stiller geworden. Het meeste geluid komt van het gieren van de lucht door de kast (en door het inlaatrooster, vaak een probleem...)
Verder werkt de voeding prima. Calibratie procedure doorlopen, en daar bleek weinig mis mee. Hij is best snel voor z'n leeftijd: over GPIB haal ik 5 read-outs per seconde. (Met een AR488, uitlezen van spanning, stroom en vermogen)
Deze voeding kan 30V en 10A leveren, maar in totaal maximaal 60Watt. In m'n TestController menu zit er een vinkje om stroom en spanning te koppelen (U * I ≤ 60W). Zet je b.v. de spanning hoger, dan gaat (als je boven 60W uitkomt) de stroom instelling vanzelf zo er als nodig omlaag.
Leuk is de Over Current Protection: je kunt instellen dat de voeding bij Over Current in stroombegrenzing gaat (Constant Current mode), maar ook dat hij de uitgang afschakelt.
Ook leuk is m'n Protection Status indicator: Bij een fout geeft hij precies aan wat er mis is: Over Voltage, Over Current, Over temperature, Out of Sense, of Calibration invalid.
Ik had nog geen programmeerbare voeding, dus dit is een uitbreiding van mijn meetarsenaal waar ik blij mee ben 
Voor degenen die deze definitie alvast willen gebruiken: Philips PM2811.zip
groet, Gertjan.
miedema
Golden Member
Er is een nieuwe versie van TestController uit: versie V2.38.
Ook mijn Philips PM2811 definitie is nu in de distributie opgenomen.
Zie voor meer info: EEVblog, program that can log from many multimeters
groet, Gertjan.
electron920
Ha heer miedema,
Ik kan de download niet vinden het geen ik heb gevonden heeft bij het openen een fout melding.
Leuk programma maar het wordt een beetje rommelig door de hoeveelheid aan info !
Groet,
Henk.
miedema
Golden Member
Ha electron920,
De download is standaard hier te vinden. Je vindt deze link altijd onderaan de hoofd pagina, Test controller, intro.
Maar inderdaad is daar op dit moment nog de vorige versie te vinden....
Dat komt wel vaker voor. Het duurt regelmatig een paar dagen voor een update inderdaad gepropageerd is. Kennelijk een kwestie van een cache ergens die eerst weer ververst moet worden.
groet, Gertjan
electron920
Ha heer miedema,
Dank voor de info dat het bovenaan staat is mij bekend maar nog geen nieuwe versie.
Wacht ik rustig af ik probeer een driver voor de PM2534 maar ik zou graag een laag dieper willen over IEEE om de system 21 bus te benaderen.
Ik denk dat het wel gaat lukken is uiteindelijk een GPIB comando die Philips vertaalt naar de 21 bus...
Groet,
Henk.