Mijn TV is de 43PUS6704/12, maar is verder neem ik aan gewoon identiek.

Ik heb het diode'tje verwijderd. Toch is het daarmee niet helemaal opgelost. Er blijft een flikkering in het scherm zichtbaar aan een zijde. Ik zie dan als ik echt dichtbij het scherm sta horizontale lijntjes en je ziet de achtergrondverlichting (naar mijn idee) over een zijde licht verspringen in een ogenschijnlijk vast patroon.

Dit treed vooral op aan de zijde waar het diode'tje zich bevind en waar ik datalijntjes heb afgeplakt in beginsel.

Zou dit dan in het scherm zitten, toch in het tcon? Welk datalijntjes zou ik specifiek kunnen afplakken?

Is het scherm, en datalijn is nooit specifiek aan te wijzen, dat varieert enorm

Hmm,da's dan balen als het het scherm is.

Maar, waarom is de rest van het euvel -het verspringen- dan wel opgelost met het verwijderen van de diode-array? en waarom verspringt het beeld dan qua licht in een vast patroon?

Zag trouwens dat ik het lintkabel heb beschadigd. De buitenste 2 baantjes zijn losgekomen door het steeds maar weer inpluggen in het klemmetje. Inmiddels heb ik die 2 baantjes eraf gehaald.

Iemand nog een lintkabeltje van zo'n 43" Philips tv over die ie wilt verkopen?

Hallo "Enweereentje".
Ben je er uiteindelijk nog uitgekomen met je 43PUS6704/12? Ik zag dat er in een 43PUS6704/12 een ander paneel zit (TPT430H3-QUBH10.K SD9P0A) dan in een 43PUS6703/12 (TPT430U3-QVN03.U S0B0K). Mazzel dus dat William's suggestie m.b.t. het verwijderen van zo'n diode-array wat heeft opgeleverd, maar je hield nog een probleem over toch?

Ik heb even aan de diode array gevoeld en die werd gloeiendheet, dus dat was een makkelijke keuze om die te verwijderen. Optisch zag het er ook hetzelfde uit als de 6703 dus dat was makkelijk. Daarmee waren de grootste problemen opgelost.

Heb verder niet meer naar de tv gekeken, omdat ie elders staat waar even geen stroom aanwezig was.

Maar iets zit inderdaad nog niet helemaal lekker. Het is miniem maar zichtbaar dat er nog een hele lichte flikkering in het beeld zit.

[Bericht gewijzigd door enweereentje op (17%)]

Dan ligt er nog een datalijn in sluiting, maar als het niet echt storend is, zou ik het zo laten..

Ben weer aan de slag geweest met een stukje tape. Inmiddels is het verspringen van het beeld qua achtergrondlicht opgelost. Wel nog lichte streepjes, maar stuk minder storend. Vanaf een meter of 4 zie ik het niet eigenlijk, enkel als je heel goed kijkt misschien.

Het verschil met de eerdere poging. Ik heb nu een stukje plakband van een kleine 2-3mm max gebruikt en echt baantje voor baantje steeds verschoven. Eerder was het gebruikte stukje plakband wat breder.

[Bericht gewijzigd door enweereentje op (15%)]

ja en nog beter is om het verantwoordelijke lijntje door te snijden..