Als vervanging voor 2 15" monitoren zitten wij te kijken naar een ultra wide screen. Nu blijkt dat 29" wide het beste zou passen.

De 2 monitoren zitten namelijk in een rvs behuizing.
Nou zouden we natuurlijk een standaard monitor kunnen kopen en iets gaan klooien met vesa mountings aan de achterkant. Echter beweegt het ding nogal veel en geweldadig, dus is het handiger om een echte flush mounted te hebben op de rand van het scherm (een >20 kg scherm aan 4 x m6 boutjes vlakbij elkaar laten schudden aan die 4 boutjes elke minuut lijkt mij geen goed idee)

Die kom ik echter niet tegen in ultra wide 29".iemand die hier iets voor weet?

Dan vraag 2:

Ik heb nu dus 2 VGA signalen, waarvan 1 uit een KVM switch komt. Ik zou dus graag ook die 2 signalen netjes naast elkaar willen weergeven als 2 beelden op dus nu 1 monitor.

Nou waren er vroeger kastjes waar je 2 video signalen op aanbood en dan weer als 1 signaal uitstuurde.
Ik meen dat ik ook wide screens gezien heb die deze functie ingebouwd had, dus dat zou helemaal mooi zijn.

Ik snap echter dat VGA beetje obsolete is, dus wellicht moeten we dat nog anders maken (VGA naar HDMI bestaat, maar wellicht is er ook DVI beschikbaar)

Vraag 1: https://www.megekko.nl/product/0/921766/Lenovo-L29w-30-29-2560x1080-90…
Wel niet industrieel, maar die zie je ook weinig in ultrawide (ultrawide is meer iets voor gaming e.d.)

Ik snap echter dat VGA beetje obsolete is

Een beetje maar?... :)
Ik denk dat met 2 verschillende systemen 1 beeldscherm aansturen heel lastig gaat worden, zeker met HDMI of Displayport...

Ik denk dat GDSYS ( Guntermann & Drunck www.gdsys.de) wel iets heeft om meerdere signalen te combineren op 1 scherm.
Wordt veel gedaan in controlroom omgevingen.

AG Neovo heeft sowieso modellen die twee bronnen (en vaak zeer uitgebreide aansluitmogelijkheden die je niet zo snel verwacht) naast elkaar weer kunnen geven. Maar of zij ook ultrawides hebben, geen idee, daarvoor ken ik hun assortiment te slecht.

ik zou 1 van de PC's aansluiten op de ultrawide, en de andere bron (PC2 / machine2) via een VGA-USB framegrabber laten afbeelden op het scherm in een venster van PC1....

Just my two cents...

@fripster:

Normaal zijn beide schermen van 1 pc, maar voor calibratie, diagnostiek en andere zaken hebben we soms het andere scherm nodig, dus daarom de KVM switch die er nu al zit. 1 druk op de knop en klaar. Video in video maakt dit via software, niet handig.

@weardguy:
Zal er eens kijken

@arco:
Die had ik al op het wensenlijstje staan. Echter dit gaat denk ik niet heel blijven op de VESA mount... of ik moet de rand in schuimrubber hangen. En ja ik weet dat ultra wide niet gebruikelijk is in industrie, vandaar dat ik het hier vraag. Denk bij gebruik een beetje aan montage op een breekhamer en je zit heel erg goed!!!!

@driessens_nl: ga daar ook even kijken

Je hebt in ieder geval een monitor nodig die PBP (picture by picture) ondersteunt, die kan 2 sources aan...
Deze bijv: https://www.amazon.com/SAMSUNG-ViewFinity-Ultra-WQHD-Borderless-LS34C5…

Mocht je toch op twee schermen blijven dan zou je kunnen kijken naar Beetronics, best aardige schermen en ook modellen die geschikt zijn voor montage aan een frontpaneel.
https://www.beetronics.nl/c-monitoren/15-inch-monitoren
Zowel in 4:3 als 16:9

Bij 1 scherm zou dit dus beter zijn:

https://www.megekko.nl/product/2077/909884/Monitoren/ASUS-VP299CL-73-7…

Heeft al pbp erin (weer wat geleerd, TNX Arco)

Maar dan nog die VGA omzetten..
VGA naar HDMI vond ik.
VGA naar DisplayPort nog niet

2x 15" is denk ik 2x 1280x1024 oid? Of nog minder?

Misschien niet onverstandig om die resoluties te checken en er rekening mee te houden dat je (in de hoogte??) niet helemaal uitkomt. Zwart balkje onder of boven is niet erg natuurlijk, maar dan moet die ultra wide monitor de rest natuurlijk wel (willen) laten zien. En kunnen de applicaties evt meeschalen, of kun je daar een afwijkende resolutie instellen? Als je de monitoren zelf laat schalen wordt het beeld daar ook niet altijd scherper van.

We hebben hier nu verschillende oude kantoorapplicaties (op PC's) vervangen door nieuwe. Die nieuwe zijn echt ontworpen op brede schermen (minimaal full-HD)en de interface is echt onbruikbaar op een kleiner scherm. De applicatie bedenkt zelf hoe de indeling in elkaar wordt gedrukt om het te laten passen, waardoor just de informatie die je wilt zien wordt afgekapt op te korte regels. Dat die meuk is geschreven als web-app en niet als native programma met fatsoenlijke schaling en/of kolommen waar je zelf de breedte van aan kan passen helpt ook niet.

Pakket is binnen:

En nu de inhoud volgens pakbon:

Ik ben ergens nog even in een hoekje aan het zoeken naar item 5: ASUS VP299CL 73.3 cm 29 2560 x 1080 pixels ultraw

Vaak in 2 delen geleverd. (staat meestal bij het artikel: levering direct, of levering 3 dagen. Dan krijg je 2 zendingen)

monitor terecht.
waren 2 paketten als 1 zending.
dat zie je dus NIET in de postNL mobiele app, maar wel op de website.

maar ik blijf het vreemd vinden dat je dan wel de pakbon in 1 doos doet.