Chinese shops .. en hun rariteiten Deel 4

Voor dat laatste ben ik wel een beetje bang. Hoe word je doorgaans op de hoogte gesteld van de invoerrechten?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

PostNL gaat er aan de ene kant van uit dat ze je per Email inlichten over "ligt op ophaalpunt" of "douanekosten moeten betaald worden", maar anderzijds, als dat mis gaat, bijvoorbeeld omdat ze bij het invoeren een typefout maken in je Email-adres... dan negeren ze dat gewoon.

Dus ik zou aanraden: neem contact op met postnl om te vragen wat er aan de hand is en of je er wat aan kan doen. Dat had (achteraf) arco ook moeten doen.

Als er invoerrechten betaald moeten worden zou ie gewoon met "XXX betalen" naar een ophaalpunt moeten gaan (nadat je -1 tot 1 dag gehad hebt om het online te betalen wat goedkoper is.).

Als dat niet gebeurt en hij blijft "bij douane" liggen, dan denk ik dat ze de waarde niet kunnen uitvogelen en dus op jou zitten te wachten: "Kan je een factuur sturen van dit pakket, zodat we weten wat het waard is?".

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Als je een internationaal trackingnummer hebt kun je soms wel uitvogelen waar en waarom een pakje zich ergensbevindt.
(had ik achteraf ook gedaan met pakje uit Canada)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fred101

Golden Member

Op 31 oktober 2023 13:02:30 schreef maartenbakker:
Een in Amerika besteld moederbord ligt al een week bij de Douane in Den Haag. Komt dat doorgaans vanzelf los?

Ligt er aan, met Chinese schroeven komt het vanzelf los :+

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Hubie

Golden Member

Een collega had het over Temu.Nooit van gehoord,is het een Chinees?

Hoeben

Golden Member

Op 17 oktober 2023 22:38:20 schreef flash2b:
[...]

Zelfs de echte geleverde voeding met de zelfde tekst, maar zonder de typ fout onder de display !
[afbeelding]

Waarbij ik toch het vermoeden blijf houden dat ook "Product Schematic" uit een verkeerd veldje van de excel is gepakt.

Op 31 oktober 2023 20:29:13 schreef Hubie:

Ja, naar verluid nog crappier dan Shein.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Hubie

Golden Member

Ook Shein was mij onbekend,net even gekeken.Niks gemist zie ik nu...

[Bericht gewijzigd door Hubie op dinsdag 31 oktober 2023 21:09:38 (92%)

Op 31 oktober 2023 20:29:13 schreef Hubie:

Ja. Dwz. ze hebben precies dezelfde dingen als op aliexpress. En zodanig veel dat het niet zo kan zijn dat ze gewoon half aliexpress hebben opgekocht en bijkopen wat er verkocht wordt. Dus ook gewoon allemaal losse wederverkopers die ieder hun dingetjes verkopen.

Edit: Ik heb even rondgekeken en zag toevalling wat dingen die ik nog kon gebruiken en heb dus een bestelling geplaatst. Ik heb nu dus 4 dingen gekocht en er staat dan "By fast cable S2" en "By Aether" bij. Dus 4 dingen van vier verschillende shops.

[Bericht gewijzigd door rew op woensdag 1 november 2023 18:18:51 (23%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Vooral op gebied van kleding hebben ze hun eigen kopieerindustrie met eendagsmode.

Turbokeu

Golden Member

Het ergste is dat mijn vrouw er verzot op is (zoals op Wish indertijd).

Mij ga je daar niet zien (of ik moet ervoor betaald worden... :)).

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Vannacht had ik een wel heel vreemde ervaring met AliExpress. Ik had al in het verleden geschreven dat ik het idee had dat me was opgevallen dat dingen duurder werden. Vannacht was dat in het extreme.

Vannacht had ik eerst een RFID/NFC-reader/writer gezocht. Zonder inloggen, was de prijs 18,01 EUR. Vervolgens ingelogd en zie ik de prijs veranderen naar 22,49 EUR. Ik dacht eerst nog : Oh, zal wel de BTW zijn. Toch vond ik het vreemd. Niet besteld en wederom uitloggen. Toen liep ik tegen een interessante bewegings radar-sensor aan.

In de (zoek)lijst zag ik dat ie 1,84 EUR zou kosten. Via een ander scherm ga ik inloggen, om daarna alsnog op het linkje te klikken. Is de prijs opeens 4,74 EUR. Een kwartiertje later refresh ik dezelfde pagina (nog steeds ingelogd), veranderde de prijs weer : nu 3,51 EUR. De logica, dat het de BTW wel zal zijn, gaat hier niet meer op.

Bijgesloten heb ik de screenshots gemaakt, als bewijs. Ik begin steeds meer te twijfelen aan het shoppen bij AE.

Hebben jullie ook dergelijke (extreme) ervaringen ?

P.S. Het gaat hier dus om een advertentie bij een shop, waarbij de prijs binnen een tijdspanne van 15 minuten zo verandert. Dus niet om verschillende advertentie en / of bij verschillende shops.

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...
Hubie

Golden Member

Jeff Bezos is geen Chinees en een verhoging voor een abo is misschien geen rariteit maar Amazon kan voor mijn part het habbiebabbie krijgen. :+
Voortaan ga ik gewoon weer bij Ali bestellen,dan duurt het maar wat langer.

edit\ In 1 keer €2,00 erbij,absurd...

McAwesome

Golden Member

Op 1 november 2023 09:52:20 schreef Turbokeu:
Het ergste is dat mijn vrouw er verzot op is (zoals op Wish indertijd).

Mij ga je daar niet zien (of ik moet ervoor betaald worden... :)).

Ook mijn buurvrouw is verzot op Shein. Ik vind het oneerlijke concurrentie en de reclame voor Shein en vooral Temu is wel zeer agressief. Het gaat vooral om het verzamelen van persoonsgegevens en de Temu-app maakt je smartphone zo lek als een zeef...

Op 2 november 2023 18:09:55 schreef oxurane:

P.S. Het gaat hier dus om een advertentie bij een shop, waarbij de prijs binnen een tijdspanne van 15 minuten zo verandert. Dus niet om verschillende advertentie en / of bij verschillende shops.

De eerste 2 foto's lijken dezelfde advertentie, maar de 3e foto lijkt een andere?

Nog niet eerder zo gezien, maar zal er op gaan letten.

Maarten, ik heb het net nog een keer geprobeerd. Het gaat om de volgende link :
https://www.aliexpress.com/item/1005006096319906.html

Wederom, het verschil zonder en met inloggen als screenshot. Deze keer heb ik uit voorzorg ook nog de shopnaam meegenomen en kun je aan de klok zien dat er krap 16 seconden tussen zit. Ik heb niet langer gewacht om te kijken of de prijs ook weer zou gaan zakken...

Ik ben benieuwd wat bij jou de resultaten zijn, zonder en na inloggen.

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...
Sine

Moderator

De lage prijs is een 'welcome deal' zie rechts boven.

Nieuwe leden krijgen korting op bepaalde aankopen, dat is al jaren zo bij Ali.

Op 2 november 2023 23:49:19 schreef oxurane:

Ik ben benieuwd wat bij jou de resultaten zijn, zonder en na inloggen.

heb ik ook gehad, de dochter wil zo een 'realistische' silicone pop hebben. op haar GSM kost die 36€.
Ze vraagt of ik die wil bestellen voor haar.
ik tik letterlijk die lange nr in van het zoekertje en vind die pop, aan 41€.
zij natuurlijk ontgoocheld dat ze ineens meer kost (ze is 10jaar).

als ik dan wil afrekenen krijg ik ineens weer 6€ korting, waardoor de uiteindelijke prijs weer gelijk is

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Op 31 oktober 2023 20:56:38 schreef maartenbakker:
[...]
Ja, naar verluid nog crappier dan Shein.

In tegenstelling tot Shein wordt iets dat je besteld op Temu wel snel geleverd en is het ook wat je besteld hebt ;)

Ik heb ook van Temu relatief snel gekregen wat ik wil.

Aliexpress is begonnen als: Iedere verkoper verstuurt "ieder voor zich" naar de eindklanten. Daarna zijn ze als service gaan aanbieden dat ze het met "aliexpress standard shipping" konden versturen en dat was betaalbaar, soms zelfs heel betaalbaar.

Nadat ze er achter kwamen dat ze tienduizenden pakketten per dag naar NL aan sturen waren, zijn ze op het idee gekomen om de boel te gaan combineren, verkopers versturen naar een sorteercentrum waar alle orders voor REW verzameld worden en in 1 zak gedaan worden. En dan in 1x naar NL en maar 1x voor postnl betalen.

TEMU is begonnen toen dat idee reeds bestond en volgens mij zijn ze dus vanaf het begin er op ingesteld dat de chinese verkopers het snel naar een verzamelpunt sturen en dat het daar dan verzameld wordt en in 1 pakje naar de besteller. Ik heb duidelijk van drie verschillende verkopers iets gekocht en dat werd op hun site als "1 order" behandeld en kwam ook in 1 postnl pakje hier. (Nouja, DHL parcel dan).

[Bericht gewijzigd door rew op maandag 13 november 2023 11:51:52 (11%)

vergeten

Golden Member

Op 2 november 2023 19:37:30 schreef Hubie:
Jeff Bezos is geen Chinees en een verhoging voor een abo is misschien geen rariteit maar Amazon kan voor mijn part het habbiebabbie krijgen. :+

EDIT: bovenstaand was een fout quote!

Op 2 november 2023 18:09:55 schreef oxurane:

In de (zoek)lijst zag ik dat ie 1,84 EUR zou kosten. Via een ander scherm ga ik inloggen, om daarna alsnog op het linkje te klikken. Is de prijs opeens 4,74 EUR. Een kwartiertje later refresh ik dezelfde pagina (nog steeds ingelogd), veranderde de prijs weer : nu 3,51 EUR. De logica, dat het de BTW wel zal zijn, gaat hier niet meer op.

Bijgesloten heb ik de screenshots gemaakt, als bewijs. Ik begin steeds meer te twijfelen aan het shoppen bij AE.

De 2e screenshot is met kabel de derde zonder kabel dat zal het verschil zijn.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Op 2 november 2023 19:37:30 schreef Hubie:

We hebben verder geen movie-kanaal abo's (behalve wat we eens in de zoveel tijd gratis voor een jaartje van Ziggo krijgen) dus ik denk dat ik het toch maar slik. Samen met de veelal gratis verzending binnen een dag is ook 4,99 de moeite waard.

Lidl vraagt dat ook voor elke zending en ben nu al twee maanden met ze aan het ruziën (dat wil zeggen: ik stuur boze mails, zij antwoorden nergens op) dat ik mijn mixer wil hebben of korting wil op de verzendkosten.
3 artikelen besteld, voldoende waar voor mijn geld om de 4,99 verzendkosten te rechtvaardigen.
Van ééntje werd me door de bezorger (DHL) medegedeeld dat de doos zo nat was dat hij hem terug ging sturen en dat ik een nieuwe zou krijgen. Let wel: medegedeeld, ik heb daar niets over te zeggen gehad (ik had bezwaar kunnen maken, maar hij had de doos niet bij zich dus geen idee wat voor toestand het geheel was, een andere doos (90x60 hondenkussen) viel ook al van nattigheid uit elkaar dus als de andere doos NOG veel erger was...). Geld van (alleen) de mixer is teruggeboekt maar ik wil geen geld, ik wil mijn mixer. Of verzendkosten (in ieder geval gedeeltelijk maar liefst helemaal) terug zodat ik een volgende keer de mixer alsnog kan bestellen en niet duurder uit ben. Maar gezien de oorverdovende stilte vanuit hen, vinden ze dat maar onzin.

Hubie

Golden Member

Ik heb Amazon inmiddels opgezegd,ze wissen dan ook alle gegevens.
Misschien als ik in januari een wat ruimer budget heb dat ik dan weer lid ga worden.Ik kan die €2,00 verhoging wel missen maar je moet toch ergens een grens trekken.

[Bericht gewijzigd door Hubie op maandag 13 november 2023 14:22:45 (21%)

Mogen hier ook eigenaardigheden over Nederlandse webshops gepost worden? Had net iets voor met jullie nationale trots..