https://www.troostwijkauctions.com/nl/l/differential-probe-A1-16472-56
Differential probe in de veiling..
Special Member
https://www.troostwijkauctions.com/nl/l/differential-probe-A1-16472-56
Differential probe in de veiling..
Op 1 september 2023 01:05:29 schreef maartenbakker:
[...]
Temu is opgericht als prijsvechter om met nog rottere kwaliteit en gejatte (kleding)ontwerpen tegen Shein in te gaan.Hoewel Aliexpress ook een staatsbedrijf is tegenwoordig, schat ik zowel Aliexpress als zijn leveranciers een paar categorieen hoger in. Zeker als het om technische producten gaat.
Temu leeft niet van de verkooop maar van de recesses van de gokafdeling.
Ik heb één keer op Temu gekeken en krijg nu steeds spam binnen over een prijs, die gewonnen zou hebben (Niets gekocht en zorgvuldig alle ongewenste cookies verwijderd! )
Golden Member
Die reclames krijg ik ook in de mail, terwijl ik nog nooit op die site ben geweest. Plus heel veel spam van goksites (ook nog nooit geweest).
Ik krijg juist opvallend veel reclame in een spelletje op smartphone als ik een bonus wil activeren maar daarvoor een reclame filmpje moet kijken voor allerlei dodgy (denk aan diodegonewild zijn uitspraak ) spelletjes waarmee ik met paar minuten spelen geweldige grote geldprijzen kan winnen.
Zal wel ook gokken zijn.
Op 2 december 2023 21:04:22 schreef Tidak Ada:
Ik heb één keer op Temu gekeken en krijg nu steeds spam binnen over een prijs, die gewonnen zou hebben (Niets gekocht en zorgvuldig alle ongewenste cookies verwijderd! )
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat jou provider hun spamfilter iets minder fascistisch heeft ingesteld. Mail van mij naar jou ging toch altijd de spambox in? Of werd gewoon compleet geweigerd? Als ze er eindelijk achter zijn dat ook legitieme mail door hun spamfilter geweigerd wordt, dan kan het zomaar zijn dat jij ineens meer spam in je mailbox ziet.
Ik heb nu 1x bij TEMU besteld en zie geen verandering in de spam.
Special Member
Bij Action hebben ze een heel handige 4mm bitset. https://www.action.com/nl-nl/p/3015056/werckmann-precisie-schroevendra…
Nu had ik al een paar van die 4mm setjes (andere), maar die hebben allemaal van die 'lompe' dopsleutelbitjes. (passen vaak niet omdat ze te dik zijn)
Bij deze zitten heel 'magere' dopsleutelbits die bijna overal wel te gebruiken zijn...
Ik heb deze set destijds (dec. 2019) voor 12 euro uit China laten komen en vandaag nog gebruikt (2,3mm driehoek bit), dus imho is 7€ een koopje!
(Er zitten geloof ik wel een paar verschillen tussen, die van de Action heeft bv. geen omzetter van gewoon bit formaat naar 4mm en wellicht geen SIM-kaart-pinnetje maar als dat alles is...).
EDIT: @Den Donz hieronder: lijkt inderdaad precies dezelfde. Denk dat de Action set dat ook heeft maar het asje van de schroevendraaier kun je nog ~8cm verlengen, is ook erg handig.
[Bericht gewijzigd door Sine op vrijdag 15 december 2023 14:25:45 (6%)
Op 14 december 2023 17:32:27 schreef Arco:
Bij Action hebben ze een heel handige 4mm bitset. https://www.action.com/nl-nl/p/3015056/werckmann-precisie-schroevendra…Nu had ik al een paar van die 4mm setjes (andere), maar die hebben allemaal van die 'lompe' dopsleutelbitjes. (passen vaak niet omdat ze te dik zijn)
Bij deze zitten heel 'magere' dopsleutelbits die bijna overal wel te gebruiken zijn...[bijlage]
Zeggen de dubbele maten iets over de kwaliteit (degelijkheid / robustheid) van de bitjes?
Op 14 december 2023 17:47:51 schreef r-p:
Ik heb deze set destijds voor 12 euro uit China laten komen en vandaag nog gebruikt (2,3mm driehoek bit), dus imho is 7€ een koopje!(Er zitten geloof ik wel een paar verschillen tussen, die van de Action heeft bv. geen omzetter van gewoon bit formaat naar 4mm en wellicht geen SIM-kaart-pinnetje maar als dat alles is...).
Dit lijkt dezelfde: https://www.elektor.nl/products/elektor-workbench-tool-set
Special Member
Op 14 december 2023 19:22:15 schreef Bobosje:
[...]Zeggen de dubbele maten iets over de kwaliteit (degelijkheid / robustheid) van de bitjes?
Dat is wel vreemd ja, maar die kleine bitjes draai je gauw kapot (ook 'goede') dus wel handig.
(daar had ik 'm niet voor gekocht)
Op 14 december 2023 17:32:27 schreef Arco:
Bij Action hebben ze een heel handige 4mm bitset. https://www.action.com/nl-nl/p/3015056/werckmann-precisie-schroevendra…Nu had ik al een paar van die 4mm setjes (andere), maar die hebben allemaal van die 'lompe' dopsleutelbitjes. (passen vaak niet omdat ze te dik zijn)
Bij deze zitten heel 'magere' dopsleutelbits die bijna overal wel te gebruiken zijn...[bijlage]
Haha die Arco verzamelt doosjes met 99% rommel.
Al lang geleden heb ik voor mezelf besloten alleen nog per stuk te kopen wat ik nodig heb.
Bij de Hornbach hebben ze de Wiha Pico serie.
1 schroevendraaiertje is net zo duur als heel jouw doosje vol prullaria.
Maar ik heb er een stuk minder rommel van, plus duurzame kwaliteit én een eigen handgreep. En ik vind hem makkelijk terug. Zal jou niet meevallen tussen je 100 bitjes. Als uit jou setje er 1 bit verloren raakt of stuk gaat is hij incompleet (...).
Special Member
Ik vind het veel te omslachtig om al die losse rommel mee te zeulen, alles in een doosje is wel zo overzichtelijk...
Die heel kleine schroefbits gaan sowieso achteruit bij gebruik, ongeacht merk. (de slippen altijd wel eens door en worden daardoor op den duur bot.)
Met dopjes zou ik niet weten hoe die door zouden kunnen draaien??
Ik koop liever ieder paar jaar een nieuw setje als dat ik met botte troep door moet modderen 'omdat het zonde is ze weg te gooien i.v.m. de hoge prijs'...
'99% rommel' is wel heeel erg overdreven, vind je niet?
(dat jij graag teveel betaalt voor een merknaam moet je zelf weten, maar 'prullaria' is onzin)
Op 15 december 2023 11:15:33 schreef Arco:
Ik koop liever ieder paar jaar een nieuw setje als dat ik met botte troep door moet modderen 'omdat het zonde is ze weg te gooien i.v.m. de hoge prijs'...
Dan zul je nu wel heel veel setjes hebben.
Special Member
Bitjes die niet goed meer zijn gooi ik weg, ik ben geen hoarder...
Maar dan zit je met setjes die niet goed meer zijn. Wat doe je daarmee?
Special Member
Bitjes die nog goed zijn bewaar je in een bakje, de rest kwak je weg...
Golden Member
Op 15 december 2023 11:33:26 schreef Arco:
Bitjes die niet goed meer zijn
Die zijn hier (aan boord) bekend als "used but useable", er gaat alleen iets weg als het 100% stuk is. Vreselijk, denk dat je dat er nog wat ligt, is het allemaal minimaal "useable" en dan nog met kunstgrepen.
Gewoon simpel houden: Goed en dan in het bakje, slecht gewoon wegknikkeren en nieuw halen indien nodig.
Voor de Wiha set prijzen moet je wel heel erg veel schroefjes e.d. los / vast draaien als je ze wilt terugverdienen (maar dat hoeft niet natuurlijk).
Ik leen m'n spullen wel eens uit. Iedereen weet dat ik "alles heb". dus komen ze zeuren om even dit even dat. Als ik dan moet zeggen: "Pietje heeft drie jaar geleden m'n schroefbitje stukgemaakt, dus ik leen niets meer uit", dan is dat ook vervelend. Dus er zijn wel eens dingen die anderen stuk maken. Dan heb ik liever gewoon goedkoop een vervanger dan dat m'n dure-merk-spul kapot is. En op deze manier kan ik veel meer tools op voorraad houden dan wanneer ik merkspul zou kopen. Deze strategie bevalt mij wel.
Maar ieder z'n ding. Ik snap best dat er mensen zijn die veel liever een tool hebben die minder makkelijk kapot gaat en langer meegaat.
[Bericht gewijzigd door rew op vrijdag 15 december 2023 14:44:04 (12%)
Op 15 december 2023 14:22:24 schreef Bobosje:
Voor de Wiha set prijzen moet je wel heel erg veel schroefjes e.d. los / vast draaien als je ze wilt terugverdienen (maar dat hoeft niet natuurlijk).
Je moet ook geen set kopen, zo is mijn redenering. Je gebruikt er maar een paar van, en van de rest heb je alleen maar hinder.
Koop alléén wat je nodig hebt, en dan hou je toch geld en vooral overzichtelijkheid en ruimte (dat is ook wat (geld) waard) over.
Golden Member
De basisset is bij de Hornbach twee tientjes https://www.hornbach.nl/p/wiha-micro-schroevendraaierset-picofinish-26….
Ik heb een 4mm bitset van de Action met een paar 4mm bitjes (en trouwens ook een elektrische schroevendraaier van Ferm van de Action voor 4mm bitjes).
Al jaren, ook te zien aan het feit dat de hond ooit het handvat te pakken heeft gehad...
Maar toen een lader voor een elektrische fiets geopend moest worden bleek de enkele driehoekige bit te groot. 'Cue' het setje van Arco waar er verschillende varianten van in zitten.
Van de Apple schroevendraaiertjes die ik uit China had gehaald (geen kwaliteits-set maar wel een vast handvat) was er maar één van de twee nauwkeurig genoeg gemaakt om te werken... Maar die bitjes zitten ook in 2 maten in die set (5-potige torx bij gebrek aan betere omschrijving).
Ik begrijp best dat kwaliteitsspul gaaf is, ik heb al ruim 30 jaar mijn (destijds ERG dure) Knipex tangen die ik verplicht op de HTS moest aanschaffen. Maar ik snap de weerstand tegen een goedkoop multi-setje niet zo.
Als blijkt dat je iets veel gebruikt, kun je altijd nog op zoek naar een goede versie van dat specifieke schroevendraaiertje.
(Ooit 4 setjes bij Conrad gekocht waar ik van dacht dat het redelijke kwaliteit was, 5 kleine maten van elk soort: philips, kruiskop, imbus en torx maar de helft van de philips en kruiskop zijn al stuk)
Special Member
Ik gooi liever zo nu en dan een goedkoop setje weg, dan dat ik met een versleten 'merk' setje door moet modderen...
(omdat het 'zonde' is om weg te gooien omdat het zo duur was)
Golden Member
Laser is getest, projector incl. Films Pinkeltje, Pluk en Plok ect ook mooi om objecten mee te laten zien