Het vloeistof gedeelte aansluiten zal wel geen probleem zijn, kan de bestaande darmpjes gebruiken. Alleen het electra gedeelte zou kunnen moeilijk doen.
maar wel het proberen waard denk ik.
Beste vrienden, ik heb de pomp geplaatst en ... het werkt perfect ... .
Ik ben hier zo blij mee. Rest mij alleen nog een duurzame verbinding te maken voor electro en waterdarmpjes. Ik vrees wel dat ik de pomp niet in de omkasting krijg, maar dan gaat het maar zonder die kast. Is toch inbouw dus ik vermoed dat dit geen problemen verzaakt.
1000x dank, hier spaar ik etelijke 100en euro's mee en die nieuwe pomp, ... die gaat niet direct kapot denk ik. Is degelijk materiaal.
Dus nog eens voor de zoekrobots perspomp of pompset van 890€ van miele DG 4164 defect: plaats deze seaflo sfdp2-030-045-33
thx
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Gaat de ventilator dan wel nog de juiste luchtstoom creëren voor correcte koeling?
Welke pomp heb je genomen? Foto's? Passen de nippels?
zijn er zaken die ik best nog eens kan nakijken/reinigen terwijl hij open staat? kwestie van preventief onderhoud?
Alles controleren op kalk en viezigheid, lekkages etc. Als dat Ok is dan is er goede hoop!
Graag een foto van de Pomp creatie
EricN
Op 15 oktober 2023 18:51:33 schreef EricN:
... Stukje "steen" erin wel. Ter hoogte van ingang, uitgang, reservoir, terugslagklepjes (intern).....
Testrun gedaan, werkt perfect, dan maar de omkasting terug dichtdoen. één iets crutiaals vergeten ... de stroom af. Bij het monteren van de achterzijde waar de ventilator opzit raakt één van de contactklemmen los en veroorzaakt kortsluiting, ... geleider op pcb doorgebrand. Ik kan mezelf wel voor de kop slaan. Gelukkig is het enkel de geleider en heb ik een koperdraadje kunnen tussen solderen, dus het werkt opnieuw.
Nu laat ik nog eens testdraaien en ontkalken en dan gaat hij definitief dicht. Ik post straks nog wat foto's.
Dit kan helaas niet op deze manier, als de stoomoven moet worden ontkalkt gaat gelijk de pomp weer stuk.
Helaas is er geen vervanger voor deze drukpomp en moet de originele pomp worden gebruikt.
Wij reviseren stoomovens en worden uiteraard ook o.a. de kogelkranen vervangen en voor een vaste prijs word deze gereviseerd en heeft u 1 jaar garantie. Ongeacht de storing.
Een Miele stoomoven gaat zo'n 10 tot 15 jaar mee bij regelmatig gebruik maar dit is uiteraard wel afhankelijk van de waterkwaliteit en frequentie van ontkalken.
Met een revisie gast de stoomoven weer 10 tot 15 jaar mee en is de kans op lekkage kleiner.
Mvg. Martin Niehoff
EricN
Om een correct beeld van je voorstel te vormen gaan we toch die vaste prijs moeten te horen krijgen. Zo klinkt het maar twijfelachtig. 10j meegaan en 1j garantie?...
Ik sluit even aan bij dit topic. Ik heb een imperial (5664) stoomoven met een defect. Hij geeft foutcode F50. Volgens het boekje duidt dat op een verstoorde watertoevoer. Ik heb de wateraansluiting gecontroleerd en die lijkt in orde (er komt water uit de kraan en de toevoerslang lijkt nergens geblokkeerd). Dus nu even verder analyseren wat het probleem is. Kan iemand mij aangeven wat mogelijke oorzaken zouden kunnen zijn? Dan kan ik dat gaan checken.
EricN
F50= stroomopname waterpomp te laag.
Dus ofwel is de toevoer vd pomp geblokkeerd zodat deze vacuüm draait ofwel heeft de pomp geen water. Dit moet je fysiek controleren aka offen machen!
Ok. Dan gaan we hem opereren. Eerst even een aansluiting maken in de schuur, want open maken in de keuken op ongeveer 1,5 meter hoogte precies voor de keolkast is niet handig. Ik heb in de schuur nu geen 3 fase aansluiting, maar volgens het aansluitschema in het boekje zou je hem met de juiste bruggen ook op enkel fase kunnen aansluiten. Klopt dat?
EricN
Gaat dan wel met 6-7000watt lopen. Hopelijk een zware aansluiting daar. Ik sluit soms dan maar 2 vd 3 fasen aan om op een gewoon stopkontakt aangesloten te krijgen om vlug te testen.
Goed punt. Ik had de aansluitwaarde nog niet gecheckt. Tot 5kW durf ik met een 25A automaat nog wel aan op 1 fase. Maar bij 6-7kW klappen de automaten er echt uit. Dan ook maar een extra kabel trekken.
EricN
Nee geen gekke dingen. Je hebt 5 aansluitklemmen. Aarding. Neuter en 3 fasen. Om op 230v aan te sluiten moet je de 3 fasen bij elkaar aansluiten. Op 1 vd 3 zit de besturing dus die heb je absoluut nodig maar 1 vd 3 niet dus je kan ipv 3, er maar 2 aansluiten en dan lukt het ook. Op 1 vd 3 niet want dan krijg je weer "te traag opwarmen" errors. Als je de fase met besturing niet aansluit ga je snel merken.
EricN
Het probleem lijkt opgelost.
Met hulp van EricN heb ik het apparaat beter leren doorgronden. En het probleem bleek te zitten in een kapotte magneetklep in de watertoevoer. Slang met klep van mijn vorige oven aangesloten en nu is er weer normale wateraanvoer en valt de oven niet meer in storing. Even een paar dagen goed testen of hiermee de problemen nu werkelijk weg zijn en dan weer in de keuken inbouwen.
En ook weer wat wijzer geworden over cruciale vervangingsonderdelen en waar die (nog) te krijgen zijn vaak tegen aanzienlijk schappelijker prijzen dan via Miele.
Met dank aan dit forum.
En, voor diegenen die daar wat aan hebben: je kunt om te testen de oven tijdelijk op een standaard stopcontact zetten; het apparaat werkt op 2 van de 3 fasen en trekt dan niet teveel voor een standaard 16A beveiligingsautomaat. L1 en L2 van de oven samen op één 230V fase aansluiten met standaard stekker, L3 loos laten. Dan heb je een aansluitwaarde van ongeveer 3kW en functioneert alles. Je hebt alleen het 3e verwarmingselement van 2kW uitgeschakeld. Dus opwarmen van het water gaat langzamer.
Mijn Imperial DGL 5664 liep aanvankelijk met de gebruikelijke geluiden vol met water en ging overstromen (door de deur heen). Het leek me een goed idee om het vlotterbakje te demonteren en het Hella pompje te ontkalken, schoon te maken en te testen. Maar sindsdien start de oven helemaal niet meer op en geeft foutcode 4 aan. Die foutmelding blijft ook staan als de hoofdschakelaar uit wordt gezet. De oven start niet meer op. Bij inschakelen een zachte klik en het zoemen van de onderste regelaar. Geen flauw idee hoe het nu verder moet. Kan iemand me verder helpen?