EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Deze die vd wasmachines. Voor de voorwas zit er een restrictie in. Dat rode ding kun je er volgens mij uitboren. Kost alternatief een pak minder
Zoiets? https://fixpart.nl/product/bitron-inlaatventiel-3-voudig-wasmachine-1
[Bericht gewijzigd door EricN op (22%)]
Je kan de ventielen opendraaien, de rubbers die er inzitten mogen niet verhard zijn. Maar 2 vd 3 werken dus kan ook vervuiling / kalk in midden gaatje zijn en dan sluit die nooit meer.
Op maandag 12 februari 2024 21:33:44 schreef EricN:
Deze die vd wasmachines. Voor de voorwas zit er een restrictie in. Dat rode ding kun je er volgens mij uitboren. Kost alternatief een pak minderZoiets? https://fixpart.nl/product/bitron-inlaatventiel-3-voudig-wasmachine-1
Dat is inderdaad betaalbaar. Daar ga ik niet voor proberen de oude te repareren. Dank je. De uitgaande aansluitingen moeten overigens 10,5 mm zijn, dus best dun. Deze is 12 mm, maar er is wel een alternatief beschikbaar met 10,5 mm.
[Bericht gewijzigd door GvD op (14%)]
Update: toch weer eigenwijs geweest en het inlaatventiel een nachtje in de milde ontkalker gezet. Wat kloppen en uitblazen en heel wat kleine rommel verwijderd. getest en hij lijkt weer goed te werken. alle klepjes dicht als er geen spanning op staat en voldoende water als er spanning op de klep gezet wordt. Weer ingebouwd en de watertoevoer lijkt weer in orde.
Nu wil ik eigenlijk ook de boiler nog een of twee keer goed ontkalken. Kan ik dat geforceerd doen? Ook als de oven nog niet aangeeft dat het tijd is om te ontkalken?
En kan je de elektrode in de boiler eenvoudig demonteren? Die zou ik nog een keer willen inspecteren.
EricN
Nog nooit hoeven doen. Altijd een risico op lekkage. Ik zou de pen testen door zelf voor pen te spelen (meetpunt tegen aarding houden) en door goed of meermaals met de speciale roze miele ontkalker voor drukstoomovens.
Ha, ha. Typisch voorbeeldje van "In case everything fails, read the instruction manual". In het boekje staat gewoon hoe je het ontkalken kunt forceren. Probleem opgelost.
Ik heb nog steeds het probleem bij mijn Imperial DGL 5664 dat de gaarruimte zich vult met water vanuit de afvoer. Zodra ik deze dicht stop, desnoods met mijn pink, doet de oven alles normaal, inclusief de ontkalkingsprocedure. Ik heb het motorventiel van de waterafvoer, het driewegventiel, de niveauregelaar in de boiler en het waterbakje vervangen en de machine ontkalkt. Ik zou toch zeggen dat het motorventiel ervoor moet zorgen dat de wet van de communicerende vaten buiten werking wordt gesteld. Wat zie ik over het hoofd? Er zit toch geen terugslagklep tussen de afvoer en het motorventiel?
By the way, als iemand nog onderdelen nodig heeft: ik heb nog driewegventielen en waterbakjes over. Ook nog een pomp en een ventilator.
EricN
Dag peter. Het topic telt al 6 blz en is al door verschillende gekaapt. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Kun je een nieuw topic aanmaken?
PS op het eerste zicht heb je de afvoerdarm verkeerd aangesloten.
Ik heb een nieuwe discussie geopend. Ik heb alle slangen gemerkt bij loshalen en aansluiten. Ik heb dit probleem eerder gehad met een oudere Imperial DG 3666.