Yep, weer over fietsaccu.
Wat dacht ik te doen?
Ik wilde een oude LED buis modificeren voor 36Volt. (dat kan, echt waar)
En als voeding een oude fietsaccu gebruiken.
Echter: er staat geen spanning op de contacten van de (losse en geladen) fietsaccu
Is het zo, dat er pas spanning op komt als hij aangesloten is op de bijbehorende 'zeg maar' fietselectronica.
Of kun je iets met de overige contacten in het accublok?
bv. spanninkje?
Ik hoor het graag.
Jan
welke accu? bosh moet je iets van canbus signalen aanbieden, voor ze wil werken, andere batterijen moet je contact aanzetten met een sleutel, n nog andere werken gewoon tenzij de bms kapot is
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Als beveiliging willen sommige fabrikanten nog wel eens iets maken zodat de accu pas spanning geeft als ie een goedgekeurde fiets ziet.
Officieel om fietsen en accus niet op te blazen...
Onze Lidl fietsen hebben een dom tweedraads systeem zonder communicatie, maar toch doen de accu's soms niets... totdat je het testknopje even indrukt op de accu om de acculading te zien. Nu ik het BMS heb vervangen van één accu (verzopen maar cellen nog goed) is dat probleem weg. (Hele testknopje is ook weg want dat hing aan het oude BMS).
Dank voor jullie antwoorden.
Het is dus voor elk merk verschillend, waarbij je zou denken dat voor de eenvoudiger, lees goedkopere, modellen geen ingewikkeld systeem is opgezet.
Het gaat mij niet specifiek om een merk, maar meer algemeen of de accu een signaal vanuit de electronica moet krijgen.
Wil ik zo een systeem -als in het starttopic- willen bouwen, moet ik uitkijken naar in feite de goedkoopste uitvoering.
Voor systemen die vragen om een signaal vanuit de boordelectronica, zit er kennelijk ook uitgebreider electronica in de accu zelf, dus nog buiten de BMS. of gecombineerd daarmee.
Met dank, nogmaals.
Jan sloos