Fantomaz
Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Op woensdag 22 mei 2024 23:17:30 schreef Jinny:
Ik ben wel te herkennen..
In een wereld waar 1% vrouw is, waarbij die ook vaak gedesinterresseerd achter in de trailer zit te breien, zul je inderdaad gemakkelijk te vinden zijn.
Niet als Breiende vrouw, bedoel ik. 
Jinny
Golden Member
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Je spreekt me maar aan.
Spoiler, mijn oren zijn niet meer wat ze ooit zijn geweest, zeker in drukte niet.
Duidelijk zijn dus als ik je niet op voorhand herken.
echtepino
Word lid van de Benelux DX Club
Op woensdag 22 mei 2024 22:17:46 schreef fatbeard:
ik ga wel weer drie kwartier (enkele reis) in de bus zitten
Kan ik jou ophalen op Station Noord (Amsterdam)? Mijn maatje is op vakantie en ik ga niet alleen... als je een beetje gezellig bent wil ik wel samen rijden 
fatbeard
Honourable Member
Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Ik ben weer terug uit Beetsterzwaag.
Aan het begin van de markt (en onderweg) wel wat regen en volgens de organisatie 7 lege kramen. Verder was het achter de Buorskip bij sommige kramen een een beetje "Prutberg" gevoel. 
Het aanbod viel een beetje tegen en hierdoor niet veel gekocht. Het leuke was dat de "gratis man" er ook met een kraampje was en hierdoor waren sommige aanwinsten geen aanslag voor mijn portemonnee.
Mijn buit:
- 2 mooie koelplaten
- platte ringkern trafo 2x28.5V 2.5A
- zakje met probe accessoires
- 3 BNC adapters male-male
- PCB met 5 EPROMS 2764
- Bandpass Filter 1dB verzwakking
- Stabilix M3-OP/2 Voeding voor een Xtal oscillator
- Newport Digitale Meter Module
- 2 kastjes met schakelaars en BNC connectoren
- Philips CDS HYBRID test kastje 12NC 7522 366 78690
Ik hoop dat Maartenbakker mij kan vertellen waar dat test kastje voor is. Volgens mij is het iets om CD loopwerken te testen ???
Paulinha_B
Honourable Member
"Ik spreek Spaans tegen God, Italiaans tegen de vrouwen, Frans tegen mannen en Duits tegen mijn paard." Dixit Carlos V, Römisch-deutscher Kaiser
Ik hoop eind augustus af te zakken naar de Lage Landen. Is er een beurs of markt voorzien rond die tijd? Bentheim 25/8 ware perfect, en zou bovendien aansluiten bij mijn spoorinteresse, maar is blijkbaar afgelast?
miedema
Golden Member
De dag begon inderdaad nat. Vooral voor de standhouders die in de regen moesten opbouwen. Velen hadden dan ook maar half uitgeladen. En een paar waren door de weersverwachting thuisgebleven, dus er waren wat lege kramen.
Voor ons begon de dag druilerig, maar het weer werd allengs beter, totdat het weer lekker zonnig was, zoals dat hoort in Beesterzwaag.
Ik was van plan weinig te kopen, wat redelijk gelukt is. Maar door de "Gratis man" liggen er toch weer een paar ontdekkings objecten 
Die "Gratis man" was nu voorzichtiger met weggeven, omdat hij vorige keer gezien had dat zijn gratis spullen weer op andere kramen te koop lagen. Dat was niet z'n bedoeling....
Een Racal-Dana frequentie verdubbelaar blijkt een diode dubbelaar te zijn. Met 4 doorgebrande dioden. (Natuurlijk...
). Misschien ga ik kijken of ik er andere dioden voor kan vinden, en anders is het een mooi Male-N naar Female-N RF doosje 
Natuurlijk was het weer gezellig met flash2b, maar verder weinig CO'ers gezien. Komt natuurlijk omdat m'n ogen op de inhoud van de tafels gericht is
. Blackdog tikte me op de schouder, anders had ik die ook gemist...
Daarnaast alleen Jinny gesproken.
groet, Gertjan.
Jinny
Golden Member
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Jinny ook weer aan boord, buit,
Twee lege nieuwe kastjes om iets in te prutsen.
Een Microtek 2.4 GHz buitenrouter PoE. (Eens kijken waar we die kwijt kunnen.)
Een oude Pony CB78, onverklooit.
Een Sony ICF 7600D (uitstekend werkend)
Een antenneswitch 1 naar 4 piratenplug
Een antenneswitch 1 naar 3 N connector
Een Diamond V2000 (6 meter vertical)
Een patatje mayo
Ik vond dat er significant minder kraampjes waren overigens dan voorgaande jaren
electron920
Everything should be as simple as possible, but not simpler.
miedema
Golden Member
Ha Henk,
Ik heb even een fotootje voor je gemaakt:
De achterkant van de print is een massavlak.
Met ingangsfrequenties van 240-520MHz lijkt hij bedoeld om de generatie RF generatoren die tot 520MHz liepen een extra bereik tot 1GHz te geven.
Op de koop toenemend dat de sinus er dan meer als een dubbelgelijkgerichte sinus er uit ging zien
. (eigenlijk geen filtering achter de dioden, alleen een koppel C....)
Dit alles voor de vorstelijke prijs van 1 á 2 euro
.
groet, Gertjan.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Op zaterdag 25 mei 2024 17:23:49 schreef flash2b:
[*]CDS HYBRID test kastje 12NC 7522 366 78690[/list]
Ik hoop dat Maartenbakker mij kan vertellen waar dat test kastje voor is. Volgens mij is het iets om CD loopwerken te testen ???
[bijlage]
7522 verwijst naar de afdeling EBM (dus intern gebruikte meet- en productiemiddelen) van Philips Telecommunicatie Industrie. Ik ben er te weinig in thuis om te zeggen of het voor radiocommuincatie danwel telefonie of nog wat anders is. Het klinkt wel als een interessant ding om wat foto's intern en extern in een topic te plaatsen om te zien of er wat aan te puzzelen valt.
electron920
Ha heer miedema,
Dat is een losse unit ik dacht even voor in een apparaat.
Daar kan niet veel aan stuk gaan misschien te hoge sturing geweest.
De diodes ik denk 1N5711 / HP5082-2835 is bij Conrad 0,14 Euro....
Groet,
Henk.
miedema
Golden Member
Ha Henk,
Dank voor de diode tip! 1N5711 heb ik liggen. Met dank aan rbeckers. En inderdaad, Conrad was zijn hofleverancier
.
Gesneuveld door oversturing was ook mijn idee.
De doublers Van Marconi en Racal die ik gezien heb in apparaten zijn inderdaad andere koek. Actief, en netjes gefilterd.
groet, Gertjan.
Op zaterdag 25 mei 2024 20:15:53 schreef maartenbakker:
7522 verwijst naar de afdeling EBM (dus intern gebruikte meet- en productiemiddelen) van Philips Telecommunicatie Industrie. Ik ben er te weinig in thuis om te zeggen of het voor radiocommuincatie danwel telefonie of nog wat anders is. Het klinkt wel als een interessant ding om wat foto's intern en extern in een topic te plaatsen om te zien of er wat aan te puzzelen valt.
Dit zit er in:
Op de PCB staat: 3522 361 00953
Deze bevat: MC3303, 74HC393, 74HC86, 74HC132, 74HC74, 74HC4538, 74HC175, UA293 en een 74HC04. De PCB lijkt origineel voor een insteekkaart bedoeld te zijn. Kennelijk gemaakt rond 1985 gezien de date codes op de ICs.
Op zondag 26 mei 2024 10:19:09 schreef flash2b:
[...]Dit zit er in:
[bijlage]Op de PCB staat: 3522 361 00953
Deze bevat: MC3303, 74HC393, 74HC86, 74HC132, 74HC74, 74HC4538, 74HC175, UA293 en een 74HC04. De PCB lijkt origineel voor een insteekkaart bedoeld te zijn.
2 en 4 draads zou kunnen verwijzen naar bv ISDN 30 of andere translmissielijnen, maar die 130 ohm is dan weer raar.
ISDN 30 is ( was in tussen) 120 ohm.
Volgens mijn waren de koppel transmissielijnen dat ook.
Leuk verder te zoeken, ik zal eens kijken of ik iets verder van vinden via via.
Het lijkt inderdaad wel heel sterk op een of andere insteekkaart uit bv een centrale gezien de voorste plek waar een connector heeft gezeten.
Deze connectoren gebruikte philips volop in de telecom apparaten.
Alleen is het formaat dan weer de helft van gebruikelijk.
miedema
Golden Member
Hoewel ik die Racal frequentie doubler gekocht had voor de behuizing, vond ik het toch leuk om hem te repareren.
En wat bleek: hij was niet defect
. Ik was te voorzichtig geweest, en had te snel conclusies getrokken
.
Om niets te beschadigen had ik er 0dBm opgezet. Maar dat is te weinig om de dioden in geleiding te krijgen. Daarna de dioden testend, meette ik sluiting in beide richtingen. Maar dat kwam omdat de trafo wikkelingen er aan parallel staan. Zo zie je maar
.
Met de dioden aan één kant los gesoldeerd meetten ze wél OK. Dus weer terug gesoldeerd, en nog een keer gemeten, nu met +10dBm in. En dat gaf wél het gewenste resultaat:
Boven de input, daar onder de output.
Op mijn 500MHz scope ziet die output er prachtig uit. maar dat is natuurlijk omdat m'n scope alleen de grondfrequentie nog net kan weergeven, maar geen enkele harmonische....
De spectrum analyser vertelt het echte verhaal:
De output is 12dB zachter dan de input, met flinke harmonischen t/m 2,5GHz.
Ik ben geen RF man, maar dit ding lijkt me toch maar beperkt bruikbaar. Werkt alleen goed met een input tussen +10dBm en +22dBm (max.180mW). En geeft dan nog een zacht en vies signaal uit ook....
Wel heb ik voor een Euro weer wat geleerd en plezier gehad
.
@ flash2b
Leuk om die Philips doos van binnen te zien!
De trafootjes die ontbraken in onze "filterkastjes" vindt je nu in deze Philips doos
. (Of ze van enig nut zijn is een tweede....)
groet! Gertjan.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Weet iemand al iets meer over de DvdRA (Zwolle) dit jaar?
Het schijnt dat de hallen gesloopt worden.
Ik kan op hun site niets vinden.
Hmmm.... in een zeer verborgen hoekje zie ik iets van ?? oktober.
Jinny
Golden Member
Op zondag 26 mei 2024 15:52:46 schreef flash2b:
Zie start post, op 26 Oktober 2024 (gevonden op internet)
Weet je dat zeker?
Bij de Veron staat niks...
Alleen de datum bij Bamiporto, maar de locatie is nog niet bekend.
Ik ga er dan ook veiligheidshalve van uit dat de DvdA niet doorgaat dit jaar.
[Bericht gewijzigd door Jinny op (26%)]
electron920
Ha heer miedema,
Tja
ik had het willen vragen maar ik denk het staat op het doosje en meten is u wel toevertrouwd,
vergissen is menselijk dat blijkt.
Toch een zeer handige aanwinst ik heb er zelf een drietal gemaakt laagfrequent 50 kHz tot zeg 120 MHz en,
het bereik 100 MHz tot 500 MHz en een hoge die werkt met varactors tot 10 GHz.
Best handig als je aan het experimenteren bent alleen nadeel in redelijk hoog niveau aan de ingang.
Als je er 1 diode bij schakelt in het midden van de brug dan heb je een verdrievoudig gecreëerd.
Groet,
Henk.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Op zondag 26 mei 2024 15:52:46 schreef flash2b:
Zie start post, op 26 Oktober 2024 (gevonden op internet)
Als ik op je link klik staat er 28 oktober 2023
Die beurs in de ijsselhallen gaat echt niet door...
https://www.rtvoost.nl/video/2348087/sloop-ijsselhallen-op-stoom
en deze:
https://www.veron.nl/nieuws/hans-remeeus-pa0q-amateur-v-h-jaar-op-laat…
[Bericht gewijzigd door revado op (34%)]
Op zaterdag 25 mei 2024 17:37:34 schreef Paulinha_B:
Ik hoop eind augustus af te zakken naar de Lage Landen. Is er een beurs of markt voorzien rond die tijd? Bentheim 25/8 ware perfect, en zou bovendien aansluiten bij mijn spoorinteresse, maar is blijkbaar afgelast?
De DNAT is niet afgelast: https://dnat.de/ De vlooienmarkt is de 24e.
Op zondag 26 mei 2024 16:25:29 schreef Tidak Ada:
[...]Als ik op je link klik staat er 28 oktober 2023
Die link was naar de oude, de datum had ik van bamiporto. Ik ben geen lid dus weet niet waar ik het kan verifieren.
Datum van DNAT aangepast in start post, dank Henry S.

Graag!