Dag allemaal, bij onze scouting groep hebben wij een Dynacord L 1000 die het nu niet meer doet.
We hebben deze versterker samen met een mengpaneel ooit gekregen van een kroeg, dit bij ons in een ruimte ingebouwd en het draaide prima. Tot voorkort dan, toen viel eerst een kanaal deels uit af en toe en nu schakelt de versterker niet meer in.

Ik heb binnen de groep voorgesteld om eens te kijken of we hem kunnen laten repareren. Na een zoektocht kwam ik op dit forum, vandaar dat ik hier graag de vraag wil stellen wie of waar ik het beste kan aankloppen voor een reparatie voor zo'n versterker.

Ik woon zelf in Bergen op Zoom en wil er best een stukje voor rijden, dat is geen probleem.

Alvast bedankt!
Jeroen

je kunt heel wat slechter spul krijgen als deze dynacord, het ding loopt wel tegen de 30 jaar intussen dus er kan best wat onderhoud nodig zijn. denk eens wachten op reactie van co lid dj johnny die herstelt dergelijke amps geregeld bij mijn weten.

Het is alweer even geleden dat ik er 1 op de werkbank heb gehad.

Wat mankeert eraan? Houd er wel rekening mee dat zo'n versterker heden ten dagen al vrij snel economisch Total loss is. Dit komt door de leeftijd maar ook omdat de gebruikte onderdelen behoorlijk prijzig zijn geworden door de jaren heen. Naast het bestaande defect zijn er eigenlijk altijd wel slijtagedelen (denk aan bipolair elcos, potmeters, relais en knoppen) die voor goede werking vervangen moeten worden.

[Bericht gewijzigd door DJohnny op (14%)]

Maar ik wil er met liefde en plezier naar kijken hoor, diagnose en algehele staat van het apparaat zijn vrij snel vast te stellen.

Nou DJohnny, dan zou ik wel een keer bij je af willen geven voor Diagnose, kijken we vanuit daar verder. Hoe kan ik met jou verder in contact komen?

Ik stuur je vanavond wel even een mailtje.

En dan zal ik de afloop van dit verhaal even posten:

De L1000 heeft vrijwel alle eindtransistoren van kanaal B in sluiting liggen. Hierbij zijn ook diverse andere componenten en de PCB zelf flink beschadigd geraakt. Daarbij ook diverse slijtage en veroudering van andere componenten.

Economisch totaal niet meer rendabel om te repareren, maar heb Jeroen en de scouting kunnen helpen aan een andere versterker waar ze nog vele jaren plezier van kunnen hebben!