Al een oudje maar ja ...en stuk is hij al.
TV doet nets meer, maar gaf wel een knalletje voordat hij ermee stopte.
Op de voedingsprint was een C uit elkaar gespat...CM801, 22 kon ik nog zien de rest niet meer, blauw van kleur. Daarbij zit ook een transistor of ? genummerd QM801cs...de 60R750P...kan natuurlijk ook defect zijn, waarna de C uit elkaar spatte. Zekering T3 ook defect.

Is er iemand onder ons die weet welke waarde de C heeft en een schema in zijn bezit heeft....

Voeding had altijd een defecte elco vaak die ging lekken, de slechtere varianten met gele elco's vaak. Schema kan je makkelijk zoeken als je even wat beter zoekt op servicemanual en het chassis nr. bij electrotanya is alles te vinden.

Meestal blauwe ctje van 22 of. Vervangen en zekering was afdoende. Soms FET defect..

inderdaad het c van 22? was kapot en de zekering was ook stuk....maar 22.....welke waarde is dat precies kan namelijk geen schema vinden van dit toestel.

Dat ding zit boven een spleet in het pcb, dan verwacht ik dat het een 2n2 1kV condensator tussen primair en secundair is.

Dat klopt er zit een spleet onder de C.....maar 2n2 is een stuk groter dan 22 pf. Op het kapotte ding was alleen nog 22 en 1 zichtbaar de rest was weg.

Vermoedelijk 2200 pF /1kV.

Zeker weten doet u het pas met een schema, of desnoods kijken of er meer van deze condensatoren op de print zitten en daar de waarde van bekijken.

Edit: zou ook '221' op kunnen staan, dan dus 220 pF. 22pF is zeer onwaarschijnlijk, zoals Fred101 hieronder al zegt.

[Bericht gewijzigd door nonius op (25%)]

Die 1 is waarschijnlijk 1kV. Er zit nog zo'n blauwe links van de geplofte welke ook boven zo'n gleuf zit. Als die ook 22 "iets" is en even groot dan is er een kans dat die gelijk is. Ik vind 22pF een erg kleine waarde voor in een voeding. Dat is meer iets voor RF. Waarschijnlijk zitten ze er als EMI onderdrukking en dan werkt alles wel zo'n beetje. 22pF doet dan nagenoeg niks maar de voeding zal wel draaien. Meestal zit er 2n2 = 2200pF =222

[Bericht gewijzigd door fred101 op (26%)]

Ik zet in op 220p. 2n2 was vroeger heel normaal en hier ook niet onmogelijk, maar moderne voedingen die op hogere frequenties lopen hebben toch vaak wat kleiners.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (21%)]

op de print zit nog een c ongeveer gelijk van grootte..(dat zegt overigens niets) en daar staat op 221k en daaronder 1Ku. CM882.

Dan is het 220 pF / 1 Kilo Volt..

Ga met de waarde 220pf aan de slag, hartelijk dank allen.
De fet/transistor moet besteld worden dat duurt een tijdje voordat deze in huis is.

De Samsung werkt weer als vanouds C 220pf de Fet en de zekering vervangen....allen hartelijk dank.

Gelukkig! En de investering was vrij laag...