Is dat niet precies andersom? Of hikt hij alleen zo nu en dan?

Hikken en soms ook breedte kunnen in principe door de lijntrafo veroorzaakt worden, maar ik zou toch nog wat doorgraven.

@bobosje: Dat is eenzelfde Daewoo die ik ook op youtube had gevonden, dacht in de foto van de TS echter een andere te herkennen. Had op jouw link alleen de bovenste gezien en dat is wel echt een andere. En natuurlijk verwarring omdat de TS Philips schreef.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (17%)]

Maarten, ik ben geen technicus.
Op het transistorforum heeft Mark gereageerd.
De info over het hikken was het probleem wat ik constateerde.
Dat de horizontale instelling niet te regelen was was hetgeen wat Mark constateerde.

mvg
Frans

In zo'n oude monitor ontkom je er niet aan om alle elco's stuk voor stuk eruit te solderen en ze met een LCR meter te controleren of de capaciteitswaarde nog binnen spec ligt. Veel circuits in een monitor raken in de problemen wanneer elco's slechter zijn geworden (minder of geen capaciteit meer hebben).

Yep de punt wordt afgebogen tot een hor streep, simpel gezegd dus de LOPT werkt. Kijken wat de reparateur er van maakt. https://www.repairfaq.org/sam/flytest.htm

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (15%)]

Op donderdag 29 augustus 2024 22:58:05 schreef ffeilers:
Maarten, ik ben geen technicus.
Op het transistorforum heeft Mark gereageerd.
De info over het hikken was het probleem wat ik constateerde.
Dat de horizontale instelling niet te regelen was was hetgeen wat Mark constateerde.

Maar als niet-techneut kun je het hikken of ueberhaupt wat hij doet wel beschrijven toch? Hikt hij de hele tijd, soms, afhankelijk van beeldinhoud? Is er ueberhaupt beeld tussen het hikken door? Enz. Enz. Enz.