Het probleem is opgelost. Het middelste contact van de lamp ( soldeerpuntje) zag er op het oog nog goed uit. Bij het inschakelen maakte hij wel contact maar door de warmteontwikkeling werd de stroom onderbroken waardoor het leek of de lamp doorbrandde.
Overigens heeft deze projektor ook een soort opstartstroom. Als je hem aanzet gaat de lamp heel flauw branden, als je doorschakelt gaat hij op vol vermogen.
Op woensdag 25 september 2024 15:51:08 schreef josodl:
Overigens heeft deze projektor ook een soort opstartstroom. Als je hem aanzet gaat de lamp heel flauw branden, als je doorschakelt gaat hij op vol vermogen.
wel dat bedoelde we met slow turn on of freeze frame. de stand waar de lamp op +- 1/3 van de spanning brandt. Zowat iedere projector heeft dat. maar ik begrijp dat het hier geen tussenstand is?
goed dat het opgelost is. die voetjes zien af 
Nou tussenstand.. ik schat op 1/10 van de capaciteit, hij brandt heel flauw zo gauw je de stekker in het stopcontact doet, er zit geen aan/uit schakelaar op. De eerste stand vanuit 0 gaat de film lopen , de volgende stand gaat de lamp op volle sterkte.
Op donderdag 26 september 2024 00:13:15 schreef josodl:
ik schat op 1/10 van de capaciteit, hij brandt heel flauw zo gauw je de stekker in het stopcontact doet,.
1/3 vd spanning is ook 1/3 vd stroom, dat maakt 1/9 vh het vermogen. dat is dicht bij je geschatte 1/10
. .
de lichtopbrenst is dan wel niet lineair met het vermogen, maar het oog is dat ook niet.