Op woensdag 11 september 2024 16:49:26 schreef weardguy:
[...]
Als je camera daar een aansluiting voor naar de buitenwereld voor heeft zou ik zeggen: doen, anders echt niet aan beginnen, het is zeer klein wat daar in zit én de camera trekt een enorme piekstroom (op z'n minst twee keer de batterijcapaciteit en ik vermoed nog veel meer) bij het nemen van een foto. Daar moet je aangesloten schakeling weer tegen bestand zijn als dat tot een kortstondige spanningsdaling zou leiden op die aansluiting.Ook moet je schakeling bestand zijn tegen minstens 9 Volt, want een volgeladen lithium-accu heeft een klemspanning van ongeveer 8,4 Volt (in de praktijk houden de meeste laders bij zo'n 8,2 Volt op, maar heel dicht op dat maximum gaan zitten is niet slim)
Ander punt is dat je dan een voeding moet zien te vinden die erg zuinig is: het zou zonde zijn een groot deel van je accuspanning af te fakkelen in een lineaire spanningsregelaar. Voor je het weet is je accu anders leeg en met 2,4 Ah gaat dat vrij rap.
De 7.2 V komt eigenlijk van een monitor die boven op de camera staat (zie afbeelding in bijlage)
Die heeft een externe aansluiting voor extra apparatuur.
Mijn idee was ook om het buzzer geheel ergens aan de monitor te bevestigen. Ik las dat arduino's redelijk flexibel zijn op voedings spanning. Klopt dat?
buckfast_beekeeper
Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Op donderdag 12 september 2024 23:47:05 schreef Matt777:
[...]Dat ziet er inderdaad een betere buzzer uit.
Dus je denkt dat deze wel reageert bij een korte sluitertijd?
Dan heb ik misschien geen schakeling nodig.
Je vraagt een groot bereik, van een heel korte sluitertijd (1/8000) tot een zeer lange (meerdere seconden). Zonder schakeling gaat de lengte van de piep gelijk zijn aan de sluitertijd. Ik weet niet of er iemand staat te springen om meerdere seconden een buzzer van meerdere dB te horen.
Alle geïntegreerde bordjes zoals Arduino en ESP kunnen tot 12V veilig gebruikt worden. Voor losse controllers moet je zelf de spanning naar de gewenste waarde brengen.
MGP
LDmicro user.
Als je nog nooit met Arduino, ESP of andere controllers hebt gewerkt is dat allemaal veel te moeilijk en te omslachtig voor éénmalig gebruik.
Is dat contact in de camera potentiaalvrij?
Ik zou ook zeker gaan voor een timer chipje, zoals 74HC123 of 74HC221. Het voordeel is dan vooral dat die 0 stroomverbruik hebben zolang ze niet getriggerd worden, dus een enkele 3V batterij (CR2032 bijv) gaat nooit meer leeg.
Het schema kun je dan bijv zo opbouwen:
De 74HC123 is retriggereable. dwz dat korte pulsen worden verlengd naar de RC-tijd (45 mS), en lange pulsen blijven lang.
De 74HC221 is non-retriggereable. dwz dat zowel korte als lange pulsen altijd een puls van RC-tijd (45 mS) geven.
Je kunt de RC-tijd aanpassen door te spelen met de waarde van R3 en C3.
Correctie:
- Bij allebei de chips is de puls-tijd vast. Om een puls te verlengen moet het contact even loslaten.
- Er is ook een enkelvoudige chip verkrijgbaar: 47LVC1G123
[Bericht gewijzigd door deKees op (13%)]
OPTOdesign
R&D | Design | Light | Innovation | Education
Ik heb even een M5Stack Pico module (ESP32) genomen en op een breadboardje gezet. Dit lijkt mij makkelijker dan welke andere microcontroller.
Denk je dat je dit zelf kunt opbouwen?
Ik zal vanmiddag even een schema posten. EDIT: Bij deze.
Hier heb ik een LM7805 gebruikt, waardoor de voedingsspanning 9V moet zijn, maar hier kan ook een DCDC converter voor worden gebruikt met een lagere drop - die had ik even niet voor handen. Het geheel trekt zo'n 50mA bij 9V.
De door mij gebruikte buzzer geeft een oorverdovende piep bij 100ms - dit onafhankelijk van de tijd dat de drukknop (= camera de trigger) ingedrukt wordt.
De software kan je om te beginnen van mij gebruiken en is via de internetbrowser grafisch te programmeren. Dus programmeerkennis is niet vereist en je hebt geen speciale tools of kabels nodig. Alleen voor het flashen, maar als je de Atom-module neemt (software is het zelfde), dan flash je die eenvoudig via de USB-poort en meegeleverde kabel en programeer je vervolgens via Wifi en de browser met https://flow.m5stack.com/ de onderstaande code.
import machine
import time
btn26 = btn.attach(26)
def button26_wasPressed():
global pin0
pin0.on()
wait_ms(100)
pin0.off()
pass
btn26.wasPressed(button26_wasPressed)
rgb.setColorAll(0x0000ff)
pin0 = machine.Pin(25, mode=machine.Pin.OUT, pull=0x00)Mocht je het te ingewikkeld vinden om er zelf mee aan de slag te gaan, kan ik het voor je op een printje zetten en programmeren.
[Bericht gewijzigd door OPTOdesign op (17%)]
Op vrijdag 13 september 2024 10:34:58 schreef MGP:
Als je nog nooit met Arduino, ESP of andere controllers hebt gewerkt is dat allemaal veel te moeilijk en te omslachtig voor éénmalig gebruik.Is dat contact in de camera potentiaalvrij?
Ja in principe wel. Dat betekent toch dat er geen spanning opstaat?
Op zaterdag 14 september 2024 13:05:38 schreef OPTOdesign:
Ik heb even een M5Stack Pico module (ESP32) genomen en op een breadboardje gezet. Dit lijkt mij makkelijker dan welke andere microcontroller.
Denk je dat je dit zelf kunt opbouwen?[bijlage]
Ik zal vanmiddag even een schema posten. EDIT: Bij deze.
Hier heb ik een LM7805 gebruikt, waardoor de voedingsspanning 9V moet zijn, maar hier kan ook een DCDC converter voor worden gebruikt met een lagere drop - die had ik even niet voor handen. Het geheel trekt zo'n 50mA bij 9V.
De door mij gebruikte buzzer geeft een oorverdovende piep bij 100ms - dit onafhankelijk van de tijd dat de drukknop (= camera de trigger) ingedrukt wordt.[bijlage]
[bijlage]
De software kan je om te beginnen van mij gebruiken en is via de internetbrowser grafisch te programmeren. Dus programmeerkennis is niet vereist en je hebt geen speciale tools of kabels nodig. Alleen voor het flashen, maar als je de Atom-module neemt (software is het zelfde), dan flash je die eenvoudig via de USB-poort en meegeleverde kabel en programeer je vervolgens via Wifi en de browser met https://flow.m5stack.com/ de onderstaande code.
[bijlage]
import machine import time btn26 = btn.attach(26) def button26_wasPressed(): global pin0 pin0.on() wait_ms(100) pin0.off() pass btn26.wasPressed(button26_wasPressed) rgb.setColorAll(0x0000ff) pin0 = machine.Pin(25, mode=machine.Pin.OUT, pull=0x00)Mocht je het te ingewikkeld vinden om er zelf mee aan de slag te gaan, kan ik het voor je op een printje zetten en programmeren.
Ziet er een mooie schakeling uit.
Ik denk iets te complex om zelf te maken.
Begrijp ik het goed dat het verbruik 50 mA is constant is?
Of is dat enkel op het moment van de beep?
9V is nodig, zou een 9v blok dan werken?
Dus jij zou het op een print kunnen zetten voor me?
Aan allen al veel dank voor de antwoorden. Ik leer hier veel bij. Veel kennis hier op het forum!
Op vrijdag 13 september 2024 11:17:18 schreef deKees:
Ik zou ook zeker gaan voor een timer chipje, zoals 74HC123 of 74HC221. Het voordeel is dan vooral dat die 0 stroomverbruik hebben zolang ze niet getriggerd worden, dus een enkele 3V batterij (CR2032 bijv) gaat nooit meer leeg.Het schema kun je dan bijv zo opbouwen:
[bijlage]De 74HC123 is retriggereable. dwz dat korte pulsen worden verlengd naar de RC-tijd (45 mS), en lange pulsen blijven lang.
De 74HC221 is non-retriggereable. dwz dat zowel korte als lange pulsen altijd een puls van RC-tijd (45 mS) geven.
Je kunt de RC-tijd aanpassen door te spelen met de waarde van R3 en C3.
Correctie:
- Bij allebei de chips is de puls-tijd vast. Om een puls te verlengen moet het contact even loslaten.
- Er is ook een enkelvoudige chip verkrijgbaar: 47LVC1G123
Het gering stroomverbruik spreekt me erg aan.
Het meeste begrijp ik wat het het is. Diode, weerstand, condensator. Wat ze doen in het geheel is me minder duidelijk.
De IC1A is de controller. Wat doet de IC1 juist?
Ik heb nog een belangrijke vraag. Hoeveel stress komt op het trigger contact van de camera? Is de schakelstroom gescheiden van het contact?
Trekken de weerstanden en condensatoren stroom via het camera contact?
Het gebeurt wel eens dat een camera contact kapot brand door slechte flitslampen.
Voor zover ik weet is dat nog steeds een miniatuur mechanisch contactje op de sluiter en moet toch 1000 of meer per dat schakelen.
Heb je interesse om iets te maken voor mij of heb je liever dat ik zelf aan de slag ga?
In het laatste geval dacht ik te vertrekken vanaf een prototype printplaat met gaatjes.
Lijkt je dat wat?
IC1 is een timer chipje. Daarin zitten 2 timers (monostable multivibrators) waarvan er maar 1 wordt gebruikt. Dus IC1A, IC1B en IC1C zitten samen in een enkel IC.
Het contact wordt nauwelijks belast. Dat krijgt 5Volt, en moet 0.5 mA schakelen. Daarvan gaat die nooit stuk.
Ik wil het best bouwen, maar ik heb de componenten niet in huis. Dus die moet ik dan bestellen. Stuur maar een mailtje als je wilt.
OPTOdesign
Op maandag 16 september 2024 23:02:33 schreef Matt777:
[...]
Ziet er een mooie schakeling uit.
Ik denk iets te complex om zelf te maken.
Dus jij zou het op een print kunnen zetten voor me?
Zeker. Ik kan het voor je op een printje zetten en per envelop naar je toesturen. De kosten voor de materialen (nader te bespreken (type aansluitingen, ingebouwde/externe buzzer, enz.)) zullen tussen de €10 en €15 liggen excl. verzending.
Begrijp ik het goed dat het verbruik 50 mA is constant is?
Of is dat enkel op het moment van de beep?
Ik heb het nog even nagemeten 35mA en 33mA zonder LED constant.
De Esp kan ook in slaapstand worden gezet waardoor het verbruik lager wordt. Met UIflow lukte me dat niet, maar dat kan je eventueel achteraf zelf programmeren of met een beetje hulp van dit forum. Als je de hardware hebt, kan je zelf spelen met de software.
9V is nodig, zou een 9v blok dan werken?
Dit was slechts een opzetje. Ik zou iets nemen wat makkelijk mee te nemen is en oplaadbaar. Zelf voorzie ik bijna al mijn projecten van een USB-aansluiting omdat dat universeel is en zodat ze op een powerbank kunnen werken die je eenvoudig kunt opladen en een grote capaciteit heeft.
Kies je niet voor een powerbank, dan is de voedingsspanning afhankelijk van de door jou gekozen buzzer. Ik zou niet de batterij van de camera gebruiken zoals eerder genoemd is.
MGP
LDmicro user.
Zondag heb ik een programma gemaakt voor een 8pin PIC16F1840 als tijdverdrijf en zou het eens op gaatjesprint willen solderen en zien wat het resultaat is qua sound en verbruik en misschien kun je het dan overnemen tegen kostprijs maar je bent tot niets verplicht.
Heb je al beslist wat je eventueel zou gebruiken als voeding?
Opgepast niet alle powerbanken kunnen om met een laag verbruik, ze schakelen automatisch uit bij teweinig afname maar dat kunnen we aanpassen door een led op de voeding te zetten.
OPTOdesign
Op woensdag 18 september 2024 11:06:12 schreef MGP:
Opgepast niet alle powerbanken kunnen om met een laag verbruik, ze schakelen automatisch uit bij teweinig afname maar dat kunnen we aanpassen door een led op de voeding te zetten.
In de elektor stond er laatst een artikel wat hieraan aandacht bestede. Een trucje om de powerbank actief te houden was hier opgelost met een belasting in de vorm van een weerstand en deze af en toe kort in te schakelen met een transistor om het extra verbruik te minimaliseren, maar toch de powerbank actief te houden door de grotere herhalende stroompiek - welke niet meer dan 100mA hoeft te zijn.
Opmerking over het schema: Zelf had ik er ook aan gedacht een dipswitch of jumper op de print te zetten voor de tijdsinstelling. Echter zou je met 4 schakelaars 15 tijden/patronen kunnen instellen. Een patroon van 3 piepjes in 150ms vond ik bijvoorbeeld heel duidelijk in een lawaaierigere omgeving met een relatieve zachte pcb-zoemer. Voor een extern exemplaar waarmee ik testte was slechts 1x 10ms (ja, zo kort) voldoende.
MGP
LDmicro user.
Een powerbank aan de praat houden kun je met een led maar die verbruikt veel meer dan de schakeling zelf.
Vandaar dat ik vroeg welke voeding hij ging gebruiken om dat ook op de print te voorzien.
10mS voor een actieve buzzer is te kort, ik heb er jaren geleden een 10tal gekocht op Alie en die hebben meer tijd nodig door de inwendige oscillator.
150mS klinkt goed en klinken net zoals een druktoets op een toestel, 450mS is volgens mij al te lang.
15 tijden is volgens mij teveel voor deze toepassing, het is een dual header met zo'n versteekbare verbinding.
De rest is gewenning 
De TS woont in BE en als het echt niet goed is kan hij de chip onder gewone briefport terugzenden om te herprogrammeren... maar het zal goed zijn 
OPTOdesign
Volgens mij begrijpen we elkaar. 
Het zal per buzzer verschillen wat een goede tijd is - dat is althans mijn ervaring met de twee buzzers waarmee ik dit weekend experimenteerde. De kleine reageerde inderdaad niet op 10ms (precies wat je zegt) terwijl het voor de andere voldoende was.
Een enkele druktoets om tussen verschillende lengtes te switchen is ook niet zo moeilijk om te programmeren. Maar dat is ook maar wat de TS wenst. Als hij het geheel in een behuizing wil bouwen en afhankelijk van de omgeving (binnen/buiten) van piep wil veranderen is een enkele druktoets handiger dan een jumper op de print.
Edit: Ik heb mijn software aangepast. Met een druktoets zijn 10 tijden in de range van 50ms ~ 500ms te selecteren. Tevens is er een terugkoppeling via een RGB LED van de instelling (rood) en het wegschrijven in het geheugen (groen knipperen) wat na 5 sec gebeurd als er geen invoer van de instelling meer is.
@Matt777 heeft met al onze verschillende aangeboden hulp inmiddels ruime keuze in verschillende smaken 
Voor de volledigheid de (automatisch gegenereerde) code in MicroPhyton:
import machine
import nvs
import time
WaitTime = None
BuzzerTime = None
btn26 = btn.attach(26)
from numbers import Number
def SetTime():
global WaitTime, BuzzerTime, pin0
rgb.setColorAll(0xffffff)
nvs.write(str('pulse'), '100')
wait_ms(2000)
def SaveTime():
nvs.write(str('pulse'), BuzzerTime)
for count in range(20):
rgb.setColorAll(0x00ff00)
wait_ms(100)
rgb.setColorAll(0x000000)
wait_ms(100)
timerSch.stop('WaitForSave')
def button26_wasPressed():
pin0.on()
wait_ms((nvs.read_int('pulse')))
pin0.off()
pass
btn26.wasPressed(button26_wasPressed)
def buttonA_wasReleased():
rgb.setColorAll(0xff0000)
BuzzerTime = (BuzzerTime if isinstance(BuzzerTime, Number) else 0) + 50
if BuzzerTime > 500:
BuzzerTime = 50
pin0.on()
wait_ms(BuzzerTime)
pin0.off()
wait_ms(500)
WaitTime = 0
timerSch.run('WaitForSave', 100, 0x00)
pass
btnA.wasReleased(buttonA_wasReleased)
@timerSch.event('WaitForSave')
def tWaitForSave():
WaitTime = (WaitTime if isinstance(WaitTime, Number) else 0) + 1
if WaitTime >= 50:
SaveTime()
pass
if not (nvs.read_str('pulse')):
SetTime()
BuzzerTime = nvs.read_int('pulse')
pin0 = machine.Pin(25, mode=machine.Pin.OUT, pull=0x00)
[Bericht gewijzigd door OPTOdesign op (63%)]
@OPTOdesign
@MGP
Ik wil wil zeker wat overkopen van jullie.
Het type beep is inderdaad ook belangrijk.
Op een shootdag maak ik toch 1000 a 2000 foto's dus het soort beep kan wel gaan irriteren.
Met @deKees heb ik al afgesproken dat hij iets zal samenstellen.
Maar het kan geen kwaad een 2de alteratief te hebben of een backup mocht onverhoopt wat stuk gaan.
Begrijp me niet verkeerd ik ga niet gaan oordelen wat beter of slechter is. Het is gewoon anders in concept. Ik kan beide proberen en zien wat in de praktijk goed gaat.
Voor de vraag ivm voeding hoor ik graag wat jullie best vinden voor het ontwerp. De oplossing van @deKees zal werken op 3V.
Dus vanaf de monitor bovenop de camera kan ik 7.2V nemen. Er zit ongeveer 3000mAh in de accu en de monitor draait daar 3 a 4 uur op. Een beetje extra verbruik kan zeker geen kwaad. De accu moet ik door de dag toch omwisselen. Het voltage schommelt wel tussen 8.4V (opgeladen) en
6.8V (ontladen). Misschien minder geschikt...
Een kleine powerbank kan voor mijn ook prima.
Hebben die een regulator op 5v?
Dus zeker bereid om te kopen.
Laat me maar weten waar ik het geld mag sturen. (Best per email)
Aan allen hier heel veel dank voor alle antwoorden en oplossingen. Ik had niet verwacht zoveel hulp te krijgen. Een heel levendig forum is het hier!
OPTOdesign
Leuk om iets voor je te maken.
Ik kan 'm geschikt maken voor 6,8 ~ 8,4V, volgens mij wil je dat het liefst. Ik heb een TSR 1-2450 op voorraad.
Deze kan ik voor een meerprijs van €5 integreren zodat je geen powerbank hoeft te gebruiken en kunt aansluiten op de camera. Laat maar weten of je dat wilt.
Je hebt een buzzer op 3V - afgaande dat @deKees een schakelingetje op 3V maakt? Of wil je een interne buzzer op het printje?
Moet het printje in een kastje komen of maak je alleen binnen/bij mooi weer/overdekt foto's?
Welke aansluitingen wil je op de print? Ik reken hier niks extra's voor, ik moet het alleen even voor de print weten:
[list="1"]
[*]Losse aansluitdraden
[*]Soldeerpinnen
[*]Soldeervlakjes
[*]Schroefconnector
[/list]
Namelijk voor:
2x (+&-) aansluiting accu camera; Daar heb je een kabel voor?
2x aansluiting trigger contact; Daar heb je ook een kabel voor?
evt 2x aansluiting externe buzzer
Ik zal een printje tekenen en je wensen hierin meenemen.
Edit: Ik zal een simpel printje tekenen met ingebouwde buzzer die voldoet aan je specs. Voordat ik 'm ga maken zal ik de kostprijs naar je toe mailen en kan je beslissen of je 'm wilt hebben 
Op woensdag 18 september 2024 23:31:46 schreef OPTOdesign:
Leuk om iets voor je te maken.Ik kan 'm geschikt maken voor 6,8 ~ 8,4V, volgens mij wil je dat het liefst. Ik heb een TSR 1-2450 op voorraad.
Deze kan ik voor een meerprijs van €5 integreren zodat je geen powerbank hoeft te gebruiken en kunt aansluiten op de camera. Laat maar weten of je dat wilt.
Je hebt een buzzer op 3V - afgaande dat @deKees een schakelingetje op 3V maakt? Of wil je een interne buzzer op het printje?
Moet het printje in een kastje komen of maak je alleen binnen/bij mooi weer/overdekt foto's?
Welke aansluitingen wil je op de print? Ik reken hier niks extra's voor, ik moet het alleen even voor de print weten:
[list="1"]
[*]Losse aansluitdraden
[*]Soldeerpinnen
[*]Soldeervlakjes
[*]Schroefconnector
[/list]
Namelijk voor:
2x (+&-) aansluiting accu camera; Daar heb je een kabel voor?
2x aansluiting trigger contact; Daar heb je ook een kabel voor?
evt 2x aansluiting externe buzzer
Ik zal een printje tekenen en je wensen hierin meenemen.
Edit: Ik zal een simpel printje tekenen met ingebouwde buzzer die voldoet aan je specs. Voordat ik 'm ga maken zal ik de kostprijs naar je toe mailen en kan je beslissen of je 'm wilt hebben
Ja ik denk dat een ingebouwde buzzer best is. De ene buzzer reageert al anders dan de andere.
Op de accu van de monitor zou top zijn. De aansluiting is barrel type outer 3.5mm inner 1.1mm. Kabellengte 15cm is voldoende Mocht je dat niet voor handen hebben kan ik er ook voor kijken.
Het trigger contact op de camera is een specifieke aansluiting, die connector met kabel heb ik liggen. En kan ik zelf solderen op de print.
Een kastje hoeft niet. In de regen fotograferen wordt vermeden. Ik dacht zelf in te krimpen in een grote krimpkous voor basis bescherming. Dan wordt het ook niet groter dan het is. Kan dat ivm met warmteafvoer?
Edit, de polariteit van de barrel connector moet ik nog uitmeten.
OPTOdesign
Dank Matt777 voor je reactie. Ik heb vanmiddag even een printje getekend en dat is in lijn met jouw antwoord/wensen, dus dat komt goed uit. 
+/- 55x40mm op gaatjesprint (ter info: ik gebruik altijd banen, hier verticaal aan de onderzijde met slechts 1 onderbreking bij de transistor).
Edit: Laatste versie. Van links naar rechts aan de onderzijde: Connector, status-LED's, druktoets, buzzer.
Dat zou in krimpkous kunnen. Handig is wel dat de druktoets nog bedienbaar is evenals de druktoets in de module rechtsboven. Truc is dan om niet helemaal aansluitend te krimpen in het midden en de buzzer vrij te laten; deze heeft 'lucht nodig' om te functioneren. Er is nauwelijks warmte ontwikkeling. Dus dat kan prima. Heb je transparante krimpkous van deze maat? Ik heb het evt ook op voorraad.
Op de afneembare connector kun je jouw kabels op aansluiten. Deze zal ik iets naar voren plaatsen zodat deze aan de buitenzijde van de krimpkous komt te zitten. Ik heb een hoop standaard spul qua kabels, maar niet de connectoren die je noemt. Een kabel van 1,5mtr maakt de verzending ook een stuk zwaarder en niet in verhouding duurder.
De kostprijs van de print zal ongeveer €15 zijn.
ESP32 module €8
DCDC converter €5~6
Losse onderdelen en print €1~3
Ga ik dit weekend een printje maken en houd ik je via de mail op de hoogte.
Op donderdag 19 september 2024 20:20:31 schreef OPTOdesign:
Dank Matt777 voor je reactie. Ik heb vanmiddag even een printje getekend en dat is in lijn met jouw antwoord/wensen, dus dat komt goed uit.
+/- 55x40mm op gaatjesprint (Ter info: ik gebruik altijd banen, hier verticaal aan de onderzijde. De drie zwarte streepjes zijn de enige onderbrekingen.).
[bijlage]
Van links naar rechts aan de onderzijde: Connector, status-LED's, druktoets, buzzer.Dat zou in krimpkous kunnen. Handig is wel dat de druktoets nog bedienbaar is evenals de druktoets in de module rechtsboven. Truc is dan om niet helemaal aansluitend te krimpen in het midden en de buzzer vrij te laten; deze heeft 'lucht nodig' om te functioneren. Er is nauwelijks warmte ontwikkeling. Dus dat kan prima. Heb je transparante krimpkous van deze maat? Ik heb het evt ook op voorraad.
Op de afneembare connector kun je jouw kabels op aansluiten. Deze zal ik iets naar voren plaatsen zodat deze aan de buitenzijde van de krimpkous komt te zitten. Ik heb een hoop standaard spul qua kabels, maar niet de connectoren die je noemt. Een kabel van 1,5mtr maakt de verzending ook een stuk zwaarder en niet in verhouding duurder.
Edit: Aangepaste versie t.b.v. krimpkous.
[bijlage]De kostprijs van de print zal ongeveer €15 zijn.
ESP32 module €8
DCDC converter €5~6
Losse onderdelen en print €1~3Ga ik dit weekend een printje maken en houd ik je via de mail op de hoogte.
Ok prima geef maar een seintje.
Ziet er professioneel uit
OPTOdesign
Vind dat het niet de schoonheidsprijs verdiend met al die draadbruggen. Ik heb er nog 2 uit kunnen halen door de weerstanden naar de status-LED's anders te plaatsen. Fijn dat het design toch goed gekeurd is. 
MGP
LDmicro user.
Aangezien er al 2 versies en 2 leveranciers zijn zal ik mijn versie niet maken, als je niet tevreden bent kun je nog altijd een seintje geven 
Bovenstaande ziet er wel heel professioneel uit, petje af want printen tekenen/maken is mijn ding niet.
OPTOdesign
Update:
Printje is klaar! 
In plaats van de eerste jumper kan een externe schakelaar worden aangesloten;
De tweede jumper is voor de selectie van de connector: Trigger + GND (2 polig) / Trigger (1-polig) gecombineerd met externe buzzer (1-polig).
Verplichte onderzijde (ik ben niet tevreden over de vloei-resultaten, de warmte-overdracht verliep moeizaam met een verkeerde soldeerpunt, dat is helaas te zien):
Dat ziet er professioneel uit, daar kan ik niet aan tippen. 
Vanmiddag heb ik mijn versie gebouwd rond de 74HC123. Die blijkt ook te werken. Maar bij testen bleek het ding toch gevoelig voor dender van de trigger switch. En dat resulteerde in foute triggers bij het openen van het contact. Ik weet niet of de kamera ook een bounce probleem heeft, maar ik heb toch maar een debounce filter ingebouwd (C2).
Ook bleek dat de buzzer een flinke naald-puls oplevert bij uitschakelen. Dus de snubber-diode D3 zit er niet voor niks.
Dit is het uiteindelijk geworden:
PS1: Stroomverbruik tijdens idle ligt rond 1 µA. Dus een aan/uit schakelaar is niet nodig.
PS2: De buzzer trekt pulsen van 50 mA in de beep-frequentie. Gemiddeld ongeveer 25mA.
[Bericht gewijzigd door deKees op (14%)]
OPTOdesign
Ha @deKees. Goed bezig ook 
Tip: Heb jij 'm getest op sluitertijden van 1/2000 (0,5ms)? Komt zo'n korte puls voorbij jou combinatie R1, C2?
Bij mij werkt dat dus niet zoals verwacht. De scantijd voor een interrupt is langer. De puls wordt 9 van de 10 keer niet gedetecteerd... Gelukkig ligt ie nog op de werkbank, dus ga dat nog fixen.
Even wat feedback:
Gisteren heb ik de print van @deKees in de bus gekregen.
Uit een eerste test blijkt dat het prima doet waarvoor het ontworpen is.
Bedankt @deKees
Nu nog even kijken voor het bevestigen aan de camera en de verbinding.