ik heb een Seat Mii met orginele radio waarvan de AUX zichtbaar defect is.

Iemand eeen idee of dit te maken valt?

Je bedoelt de fysieke Aux- ingang daar rechts op het front?

Als je handig bent EN je kunt de radio open maken EN je kunt bij die 3,5 mm Jack bus: dan kun je die vervangen.

Toevallig hier ook iemand die dit voor mij kan doen of een adres in Noord Holland?

Ik ben wel handig maar hier niet handig genoeg voor :)

Ik heb 1 iemand aangeschreven maar die zei dit:

Helaas moet ik u teleurstellen: originele autoradio’s, versterkers en dergelijke, door een of andere fabrikant gemaakt voor een bepaalde merk en model auto, zijn niet te repareren door technische diensten als de onze.
Dit omdat de fabrikant geen service, schema’s en onderdelen hiervoor levert, en ze zijn ook niet op internet te vinden.
Waarschijnlijk is er niemand in Nederland die uw radio kan repareren; waarschijnlijk moet u er een nieuwe kopen.
NB: mocht u toch aan een service manual aan kunnen komen, is reparatie misschien wel mogelijk, mits de eventueel benodigde onderdelen (nog) leverbaar zijn en de radio geen aansluiting heeft met de board computer (zonder doet de radio op de testbank niets).
Succes verder….

Met vriendelijke groet

[Bericht gewijzigd door Bar op (75%)]

Op woensdag 23 oktober 2024 17:36:15 schreef Bar:
Toevallig hier ook iemand die dit voor mij kan doen of een adres in Noord Holland?

Ik ben wel handig maar hier niet handig genoeg voor :)

Ik heb 1 iemand aangeschreven maar die zei dit:

Helaas moet ik u teleurstellen: originele autoradio’s, versterkers en dergelijke, door een of andere fabrikant gemaakt voor een bepaalde merk en model auto, zijn niet te repareren door technische diensten als de onze.
Dit omdat de fabrikant geen service, schema’s en onderdelen hiervoor levert, en ze zijn ook niet op internet te vinden.
Waarschijnlijk is er niemand in Nederland die uw radio kan repareren; waarschijnlijk moet u er een nieuwe kopen.
NB: mocht u toch aan een service manual aan kunnen komen, is reparatie misschien wel mogelijk, mits de eventueel benodigde onderdelen (nog) leverbaar zijn en de radio geen aansluiting heeft met de board computer (zonder doet de radio op de testbank niets).
Succes verder….

Met vriendelijke groet

Dat verhaal is gewoon kul.

Het leverd ze gewoon niks op.

Je hebt voor het vervangen van zo.n jack connector helemaal geen service manual nodig gewoon alleen gezond boerenverstand en het internet om dezelfde connector op te zoeken.

Er is vast wel iemand die m wil vervangen.

In het ergste geval koop je op de sloop een andere radio.

Helemaal akkoord met de voorgaande berichten: het kan best, zet een advertentie in onze rubriek "Vraag en Aanbod".

Op woensdag 23 oktober 2024 21:33:57 schreef daandc:
Dat verhaal is gewoon kul.

Het leverd ze gewoon niks op.

Het is ook niet rendabel te doen, repareren moet snel €75 of meer per uur opleveren.

Precies. Technisch zal het hoogstwaarschijnlijk best kunnen, economisch hoogstwaarschijnlijk niet. Want voor de kost van een "professionele" herstelling is een nieuwe radio vermoedelijk goedkoper, men hoeft zelfs niet naar de sloop.

(zegde daar iemand dat de overheid haar eigen economie en stielkennis om zeep helpt?)

Op woensdag 23 oktober 2024 21:50:41 schreef Paulinha_B:
(zegde [...])

Pardon?

Op woensdag 23 oktober 2024 21:54:15 schreef eSe:
[...]

Grappig.

je kan het een rubriek noemen.

@TS: Zet je woonplaats (of regio) even in je profiel, en zet een oproepje in de V&A.

Op woensdag 23 oktober 2024 22:01:06 schreef Henry S.:
[...]
Pardon?
[...]

Daar ga ik maar niet op in. Naar verluidt is het hier geen taalforum. Het onderscheid tussen zwakke en sterke werkwoorden, en de verschuiving/degeneratie van het een naar het ander, zijn hier compleet off-topic, als ik dat goed begrijp.

Terug naar de autoradio!

Op woensdag 23 oktober 2024 21:44:54 schreef Henry S.:
[...]
Het is ook niet rendabel te doen, repareren moet snel €75 of meer per uur opleveren.

Dat snap ik henry das hun goed recht maar draai er dan niet omheen met een smoes als we moeten schema's of documentatie hebben.

Dan zeg je gewoon we verdienen niks aan je dus ga maar gauw een deurtje verder. :)

Blijkbaar vinden ze een k-smoes nodig. Een reden voor mij om ze niet te adviseren.