Bertjebuk
Electronica is mooi als het goed werkt
hallo ; weet iemand wat deze waarschuwing mij wil vertellen , Het programma op de Attiny werk wel.Bijvoorbaat mijn dank.
benleentje
Golden Member
Ik zie enkel het laatste deel van de waarschuwingen en meestal is de eerste waarschuwing of error het meest belangrijk.
Zo te zien gaat de waarschuwing dat is een instelling mist maar dat het wel een default in stelling heeft gevonden. Zolang het programma goed werkt dan zijn dit soort waarschuwing niet zo belangrijk, maar het verteld je wel dat iets afwijkend is gevonden. En als je dan wel problemen ervaart dan zou het daaraan kunnen liggen.
[Bericht gewijzigd door benleentje op (58%)]
Bertjebuk
bedankt voor je reactie , maar wat is dan het probleem , is dat de sketch of een van de instellingen.
Een vermoeden is dat de nieuwe Arduino omgeving een of ander feature heeft waar de gebruikte Attiny library (nog?) niet in voorziet.
Het lijkt me geen warning van de gcc toolchain te zijn, meer iets van de (configuratie van) de Arduino omgeving (IDE). Het heeft niet met je programmacode te maken.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Als ik de waarschuwing goed lees, is er een Boardfile wat ie tegenkomt wat niet aan de modernste standaarden voldoet. Hij kiest een default, dat zal best dezelfde keuze zijn als dat eerdere versies kozen zonder dat die extra setting in dat boardfile stond. De bedoeling is dat je bij de maker van die boardfiles gaat klagen dat je waarschuwingen krijgt, zodat die maker de boel kan fixen.
Bertjebuk
ik heb het programma in de nieuwe versie IDE 2.3.3 uit geprobeerd, daar gaat het goed zonder waarschuwing,dus heeft het te maken met de oudere versie zoals het werd aangegeven. Allen bedankt voor de spontane inzet 
Gr Bert