Zitten op het board. Vaak geel van kleur met een streep erop voor de polariteit, dat heet dan SMD elco. Je hebt de originele voeding met speciale plug? Die Dell laptop van mij gaf een warning toen de accu slecht werd. Eerst accu vervangen, niet aan het bord gaan klooien en heb je het volledige typenummer? Er zijn vele modellen Dell met die naam.
Die productkey kan je beter onleesbaar maken. Die OEM versie is trouwens wel te updaten naar Windows 11.
[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (13%)]
vergeten
Golden Member
Doorgaans ben ik duidelijk met wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Op woensdag 8 januari 2025 19:36:31 schreef RAAF12:
Die productkey kan je beter onleesbaar maken.
Is van Win7, dat wordt al een poosje niet meer ondersteund. 
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
batterijtje eruit, accu eruit, 5min laten liggen en dan alleen voeding erin steken en aanzetten. dan nog niks, potlood eronder leggen toestel omlaag drukken en aanzetten. niet zelden slecht contact in moederbord. wel geheugen, cpu, fans erin steken anders gaat het nooit niet werken.
Roland11
Golden Member
Op woensdag 8 januari 2025 19:44:33 schreef vergeten:
[...]Is van Win7, dat wordt al een poosje niet meer ondersteund.
Kun je nog wel gratis upgraden naar Windows 11 
of ik snap het niet, of de TS snapt niet wat hij aan het doen is.
Want ik zie helemaal geen RAM geheugen in deze laptop?
Anoniem
Op maandag 6 januari 2025 20:04:54 schreef IJzerhersteller:
Accu wordt niet geladen. Lader meten.
Is er dan verder niemand die vraagt of de adapter misschien defect is?.
Waarom zijn de ventilatoren en ( zoals al gezegd) het geheugen er uit?
Zonder ventilatoren zal hij ook niet starten.
Het is overigens een Dell M4600 als ik het goed herken.
Heeft de laptop gewerkt, heb je hem werkend uitgezet of wat is de historie?
Kan zijn dat onder het keyboard de ontbrekende geheugen modules zitten.
Denk beste is om moederbord er even uit te halen en met een multimeter controleren of d'r geen sluiting is.
Paar weken geleden nog een precision gerepareerd (sluiting mosfet).
Op woensdag 8 januari 2025 20:21:13 schreef la pipe:
[...]
Is er dan verder niemand die vraagt of de adapter misschien defect is?.
Of de jack/voedingsconnector op het moederboard.
testman
Op woensdag 8 januari 2025 21:37:50 schreef daandc:
[...]Of de jack/voedingsconnector op het moederboard.
kabelbreuk adapter is ook niet zeldzaam, vaak bij die ferrietkern aan de DC stekker.
Op woensdag 8 januari 2025 21:06:50 schreef Diamon:
Kan zijn dat onder het keyboard de ontbrekende geheugen modules zitten.
Op foto's is boven en onderkant van het moederbord te zien met aan de ene kant geheugen modules A/B, andere kant C/D. Alle 4 lijken ze leeg te zijn...
Zoals hierboven opgemerkt ontbreken ook de ventilatoren en ik begin ook ernstig te twijfelen of er uberhaupt een accu in zit; waar die hoort te zitten, zit een sticker met 19.5V/9.33A (of zoiets). Is meer een specificatie van voeding dan van een accu, want die zijn bij mijn weten over het algemeen niet 19.5V. Foto is voor mij niet heel duidelijk, maar accu plek lijkt leeg.
HDD ontbreekt ook zo te zien, en als dit type een verwisselbare CPU bevat zou mij het niet verbazen als die ook ontbreekt. Dit ding is helemaal leeg gehaald door iemand lijkt het.
Begint er meer uit te zien als een dumpsterdive laptop dan 1 die het gisteren nog deed en vandaag niet meer... Dus geschiedenis en herkomst van de laptop is wel relevant om te weten lijkt mij. In huidige staat kan hij het niet gedaan hebben, maar daarover zegt de topic starter tot op heden niets...
HDD zit in het hoekje met de rode flex er aan vast. @JR1960
fans en geheugen terugzetten, nieuwe accu kopen. Evt heb nog wel wat geheugen liggen. Maak maar een foto.
[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (53%)]
Op donderdag 9 januari 2025 08:48:36 schreef RAAF12:
HDD zit in het hoekje met de rode flex er aan vast.
Ik dacht dat dat een PCMCIA ding was, maar mogelijk zit ik ernaast. Verderop op het moederbord zie je een lege 2.5"sata/power connector.
Lijkt meer op een gestripte laptop dan een defecte
fans missen, geheugen mist enz.
Geheugen zal hoogstwaarschijnlijk niet onboard zitten. Meestal is er in die gevallen slechts 1 slot beschikbaar en hier zie ik er 2
Wat is de voorgeschiedenis? Dit lijkt meer op een laptop die de afvalbak ingegaan is, gestript is van data en andere onderdelen, dan puur een defect laptop. En TS had het initieel over een HP, dit gaat nu ineens over een Dell?
En zo te zien ook nog een oud beestje. Behalve omdat het kan is daar (Realistisch) geen zinnige eer aan te halen als je gaat kijken naar de economische waarde.
Op donderdag 9 januari 2025 08:51:26 schreef WillemV2:
[...]Ik dacht dat dat een PCMCIA ding was, maar mogelijk zit ik ernaast. Verderop op het moederbord zie je een lege 2.5"sata/power connector.
Dan heb ik me verkeken. @OP dat tonnetje op de mammaplank is een elco. Zie boven. a. Is het je geld waard om te investeren in de laptop? Voor een luttel bedrag koop je een werkende laptop bij een 2nd hand store. b. En anders: zie de vorige berichten van vele forum members. (accu-kabel-chassisdeel ect)
testman
ding lijkt van eind 2011/ begin 2012 te zijn. dat is best een leeftijd voor een laptop.
[Bericht gewijzigd door testman op (44%)]
Op donderdag 9 januari 2025 08:56:07 schreef DJSmiley:
Lijkt meer op een gestripte laptop dan een defectefans missen, geheugen mist enz.
Geheugen zal hoogstwaarschijnlijk niet onboard zitten. Meestal is er in die gevallen slechts 1 slot beschikbaar en hier zie ik er 2
Wat is de voorgeschiedenis? Dit lijkt meer op een laptop die de afvalbak ingegaan is, gestript is van data en andere onderdelen, dan puur een defect laptop. En TS had het initieel over een HP, dit gaat nu ineens over een Dell?
En zo te zien ook nog een oud beestje. Behalve omdat het kan is daar (Realistisch) geen zinnige eer aan te halen als je gaat kijken naar de economische waarde.
Wat ik ook al heb gezegd.
Ik blijf een beetje het gevoel houden dat TS iets met een "repaircafe" of zo van doen heeft.
En als je een element van de gril niet weet te meten wat zoek je dan IN een laptop.
Dit ding best wel eens uit de "bak" kunnen komen.
Wij kunnen ook niet aanwijzen wat er kapot is zonder het apparaat grondig te onderzoeken en systematisch alles te testen, wel wat er allemaal mist:)
Eerst de adapter testen zou ook mijn eerste stap zijn. |
Laat TS eerst maar eens zeggen wat het verhaal achter dit apparaat is.
Ergens vandaag getrokken en historie onbekend, prima, maar zeg dat er dan gewoon bij.
Dit is veel te ver gesloopt voor een laptop die niet aan wil gaan.
Op donderdag 9 januari 2025 18:06:36 schreef testman:
ding lijkt van eind 2011/ begin 2012 te zijn. dat is best een leeftijd voor een laptop.
Mwoa mijn lapppie uit 2007 heeft het tot verleden jaar prima gedaan moet toegeven gebruikte m alleen voor automotive gebruik zoals VCDS en 8 kanaals automotive scoop.
Was ie nog prima voor.
testman
Op donderdag 9 januari 2025 21:41:49 schreef daandc:
[...]Mwoa mijn lapppie uit 2007 heeft het tot verleden jaar prima gedaan moet toegeven gebruikte m alleen voor automotive gebruik zoals VCDS en 8 kanaals automotive scoop.
Was ie nog prima voor.
heb n laptop uit 2011 welke het nog ruim n uur volhoud op de originele accu.
vergeten
Golden Member
Doorgaans ben ik duidelijk met wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Op maandag 6 januari 2025 14:12:42 schreef JR1960:
Hallo
Mijn laptop aangesloten op lichtnet gaat na enkele seconden uit.
Waar kan de fout liggen?
Het is een HP
Als je meer wilt weten van je laptop, kan je hier de gegevens invoeren zoals serienummer, productnummer of productnaam van de laptop
https://support.hp.com/nl-nl/drivers/laptops
[Bericht gewijzigd door vergeten op (18%)]
Op donderdag 9 januari 2025 22:01:58 schreef vergeten:
[...]Als je meer wilt weten van je laptop, kan je hier de gegevens invoeren zoals serienummer, productnummer of productnaam van de laptop
https://support.hp.com/nl-nl/drivers/laptops
Nee, dat gaat niet, halverwege het topic is het ineens een Dell geworden...
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Del heeft wel ook zoiets als je het service tag nummer invoert.
Maar dit topic is knap kansloos, met nauwelijks een merk of typenummer en een TS die zich waarschijnlijk beter kan wenden tot het voor hem lokale equivalent van de tweakers gathering.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (60%)]
vergeten
Golden Member
Oh....... het was toch een DELL

Dan kan je hier terecht, iets omlaag scrollen en Product ID of model invoeren.
https://www.dell.com/support/home/nl-nl