Geert111
Golden Member
Goeie avond,
Vorig jaar lieten wij een split airco plaatsen met 4 binnenunits.
Alles werkt perfect maar ik heb een probleem om 1 toestel op de wifi aan te sluiten.
Het toestel bevindt zich het verst van de modem/router, op een hogere verdieping en gescheiden door een betonnen vloer met gewapend beton in.
Op zich zou het gewapend beton geen probleem mogen zijn want op een andere kamer op dezelfde verdieping lukt het wel.
Heeft er iemand ervaring met de TP Link? Waar moet ik deze plaatsen? Hij zou een bereik van ca. 90 m2 dekken. Ik heb hem nu ca. 5m van de modem staan (met een stenen muur tussen) en ca 3m van de airco. Als ik de TP naast de modem zou plaatsen dan wordt de afstand naar de unit nog groter.
Op de kamer waar de unit hangt, heb ik een kabel beschikbaar die rechtstreeks van de modem komt maar de unit heeft er geen aansluiting voor.
Bestaan er toestellen die ik op deze kabel kan aansluiten en die dan terug een sterk wifi signaal uitzenden?
Bedankt voor jullie hulp.
Mvg/Geert
IJzerhersteller
Een supertweeter heeft altijd 0% vervorming. In de meterkast heb ik audiofiele gouden zekeringen op de wasmachine groep. Eerst hoorde ik nauwelijks verschil. maar na 100 uur inspelen, FANTASTISCH!
Is AC1750 het modelnummer? Neem een accespoint die je op de vaste UTP verbinding aan kan sluiten.
[Bericht gewijzigd door IJzerhersteller op (16%)]
Ja, dat is ook mijn advies, aparte accesspoint, en stel een andere SSID in op die nieuwe, anders heb je een conflict.
En dan daar de airco(s ) op aanmelden.
Wat voor router heb je voor internet?
Geert111
Golden Member
Allebei bedankt voor de info.
Hierbij foto's van de TP en de router.
De router is van Proximus.
Kunnen jullie mij ook een merk/model aanraden voor een apart accesspoint dat voorzien is van een ingaande contactbus voor de kabel want op dat gebied ben ik een '0'. 
Jouw TP-Link RE450 heeft een netwerk aansluiting aan de zijkant. Koop een netwerk kabel (bij de action ofzo) en sluit die aan naar je router.
Je kunt in je RE450 een nieuwe SSD instellen en hem als accesspoint configureren. Al je WiFi apparaten kun je dan met dat SSD laten verbinden.
Geert111
Golden Member
Op de kamer waar de bedoelde binnenunit hangt, ligt een ethernetkabel die rechtstreeks van de modem komt.
Ik dacht dat het enkel mogelijk was om vanuit de TP link met een ethernetkabeltje naar een toestel te gaan maar als ik het goed begrijp kan ik de TP dan ook andersom gebruiken/programmeren, de kabel in de TP en dan draadloos verder?
Plaats een los accesspointje. Bij voorkeur met een 2.4Ghz-only SSID
Veel van dit soort apparaten (airco, thermostaten, cv ketels) hebben moeite met bandsteering en dual-band SSID's. Keep it simple en zorg voor een zo legacy-mogelijk wifi netwerk
(Als je t bekabeld kan aansluiten is dat zelfs nog mooier en betrouwbaarder)
Idealiter zelfs in een gescheiden netwerk, beveiliging en updates bij dit soort apparaten is discutabel, maar dat vraagt wat meer kennis.
Ja dat kan, moet je de TP link wel als accesspunt instellen dus niet als repeater of extender.
Geert111
Golden Member
@flash2b:Ik heb het filmpje even bekeken en zal dit weekend een poging wagen maar ben een beetje bang dat het te hoog gegrepen is voor mij als 'leek' 
@DJSmiley:bekabeld zou voor mij inderdaad de gemakkelijkste oplossing zijn en ik heb het enkele weken geleden aan Mitsubishi gevraagd maar nog geen antwoord gekregen.
Geert111
Golden Member
Hallo iedereen,
Het is gisteren (eindelijk) gelukt om de TP Link volledig draadloos te configureren en op een goede plaats in een stopcontact aan te sluiten.
De bewuste airco kan nu met de gsm aan- en uitgezet worden.
Bedankt voor de hulp.