Heeft iemand nog suggesties wat ik kan proberen met mijn Powermac 7100/66av die geen SCSI schijven herkend?

Ik heb een MO-drive van LaCie en een externe HD, en die werken correct op een 7500/100, dus aan de kabels en de drive zelf ligt het niet. Ook de ID's zijn niet in conflict.

Mocht iemand een NUBUS SCSI kaart/moederbord ter overname hebben, dan is dat ook een geschikte oplossing.

Ik heb een vermoeden van het probleem. Het lijkt of de disks aan SCSI HFS+ geformateerd zijn, en de 7100 draait Systeem 7.5. Dat lijkt incompatible. Norton Disk Editor ziet de volumes namelijk wel.

Zitten er ook de correcte afsluitweerstanden in ?

Heeft het vroeger wel gewerkt?

Overigens heeft de formattering niets te maken met de interface. Net zoals er zowel diesel- als benzineauto's bestaan met hetzij voor- hetzij achteraandrijving.

[Bericht gewijzigd door Paulinha_B op (73%)]

Als die Norton Disk Editor op de Powermac 7100/66av de partities ziet dan is het kant hardware zeker al in orde.

Op de mac weet ik het niet meer maar in DOS had je eerste de driver voor de SCSI kaart zelf en als daar iets anders werd op aangesloten dan een eenvoudige schijf waren er ook drivers voor die CD-ROM of scanner of ZIP-drive.

Nu vermoed ik dat als je de partities kan zien in Norton dat de drivers van de kaart zelf wel al ok zijn.

Op donderdag 27 februari 2025 16:28:38 schreef blanka:
Ik heb een vermoeden van het probleem. Het lijkt of de disks aan SCSI HFS+ geformateerd zijn, en de 7100 draait Systeem 7.5. Dat lijkt incompatible. Norton Disk Editor ziet de volumes namelijk wel.

Een 7100 kan wel HFS+, als je er Mac OS 8.1 of hoger op zet. Zal nu wel 7.x. op staan. De 7100 gaat niet verder dan 9.1

Op donderdag 27 februari 2025 23:43:18 schreef Hensz:
[...]
Een 7100 kan wel HFS+, als je er Mac OS 8.1 of hoger op zet. Zal nu wel 7.x. op staan. De 7100 gaat niet verder dan 9.1

Ik ga eens 8.1 installeren, kijken of het dan beter gaat. De HD is 6GB, en dat is inderdaad te veel voor 7.5, die maar max 4GB in HFS ondersteunt.

Krijg je er nog gratis 2GB bij, wat moet je met al die ruimte?! :+