Hou je nog een flinke stapel over? Ik heb een hoop in mijn kringen die er willen. Hier is in de regio veel belangstelling van zendamateurs en diverse hobbyisten en oud-collegas.

Wel belangrijk: CO-leden gaan voor! Eerst een paar weken ervoor zorgen dat iedereen kans heeft gehad. Ik wil er voor mezelf ook 10, als CO-lid. En dan alles wat overblijft nadat CO-leden zich hebben uitgeleefd op de partij. Dan is de hele partij weg en het doel bereikt.

@revado
Ik wilde je een mailtje sturen, maar zie dat je een gmail adres hebt. Helaas weet ik uit ervaring dat gmail mijn emails niet accepteert en terug stuurd. Dus dan maar via CO.

Voor enkele aankomende projectjes heb ik ook interesse in een 20 stuks van deze paneeltjes. Is dat nog mogelijk?

Revado heeft de paneeltjes zojuist opgehaald. :)

Klopt, alles staat in de garage intussen.
De paneeltjes zitten per 2 aan elkaar geplakt met de kit waar ze mee vast hebben gezeten,
Dat is weer los te trekken voorzichtig, maar verkoop gaat dus per 2 :)
De gene die hebben gereageerd krijgen een mail, @nightwalker , jou mail ik wel vanuit mijn eigen mailadres, dat is een microsoft box.
@Pieter, die 10 voor jou gaan we ook afspreken.
Er is genoeg belangstelling al, en we hebben voor de beurzen dan ook een leuk voorraadje, die komen wel weg.
Alles komt volledig ten gunste van CO :)
Vast een paar foto's met details.
Vandaag hier een beetje zon, ik meet onbelast 6,5 volt.

Ik heb er destijds een aantal opgehaald. Hieronder de resultaten in de volle Hongaarse Zon, ongeveer 7V open klemspanning en 0,5A kortgesloten met de meter op het 10A bereik.

Ik heb ook wel belang bij een aantal als er nog beschikbaar zijn.
Laat maar horen of dat mogelijk is.

Helemaal vergeten van deze paneeltjes.
Ik heb i.i.g. nog geen mailtje gehad.
Dus, als nog beschikbaar...

Erikkate en Nightwalker, heb ik net een mail gestuurd.
Morgen post ik wat meer info.

Roland, dank je voor de info, dat is goed om te weten!

Ik heb ook interesse in een stapeltje. Hoeveel heb je per man beschikbaar?

Ik heb nog interesse in 20 stuks wat ik eerder aangaf.
Nog geprobeerd terug te mailen, maar zoals verwacht weigert gmail mijn mailtjes te bezorgen.

Op vrijdag 2 mei 2025 19:08:37 schreef Nightwalker:
Ik heb nog interesse in 20 stuks wat ik eerder aangaf.
Nog geprobeerd terug te mailen, maar zoals verwacht weigert gmail mijn mailtjes te bezorgen.

Ik stuur je een mail via een ander mail adres.
Vreemd, kpn werkt meestal wel naar Gmail.

Op vrijdag 2 mei 2025 17:35:06 schreef Hoeben:
Ik heb ook interesse in een stapeltje. Hoeveel heb je per man beschikbaar?

Ik mail jou even Pieter.
Het hele project is wat langzamer gegaan door heel drukke werkzaamheden.
Maar er zijn er al een flink aantal weg.
Morgen gaan er een aantal naar een distributiepunt in de regio Breda.

Even een update over de paneeltjes.

Vandaag heb ik een grote en vooral zware doos paneeltjes bij Dominic afgeleverd.
Hij woont in de regio Breda ( zie zijn reactie van 29 januari).
Neem even contact met hem op als je in die regio wat wil halen.

Voor Blanka staat er een apart doosje bij Dominic klaar voor zijn school, daar heb ik Blanka een mail over gestuurd.

Wie er nog meer interesse heeft, of nog niets gehoord heeft, laat het aan mij of Dominic weten!
Er zijn er nog voldoende.

De afspraak is, zoals met Rob W. afgesproken en eerder gemeld, een - zelf te bepalen- bijdrage voor Stichting Circuits Online.
Dat zelf overmaken naar de rekening van Circuits Online.
Bij eventueel opsturen zijn de portokosten uiteraard voor de ontvanger.

Brains, neem jij contact op met Dominic?

Met Paulinha_B en Fatbeard al eea afgesproken die zie ik binnenkort toch.

Volgens mij heb ik iedereen dan gehad.

Op zondag 4 mei 2025 00:43:44 schreef revado:
Even een update over de paneeltjes.

Hallo revado,

Ik doe het even zo, we kunnen op het ogenblik geen mail versturen. Er is iets met de server aan de hand, dat wordt waarschijnlijk Dinsdag pas opgelost.

Ik heb je mail ontvangen, maar ik hoef geen paneeltjes meer. Ik heb het anders opgelost, maar toch bedankt voor je mailtje. :)

Hoi @revado

Houdt er voor mij nog 10 achter de hand voor @nonius
Je kunt ze ook zelf aan hem afleveren als je hier weer in de buurt bent.

Ik mail je nog....

Grtz.,
T.A.

@Revado, Breda is heel mooi. Dan kan ik wel ophalen.

Blijven er nog over? Waarschijnlijk niet?

Op woensdag 29 januari 2025 15:11:14 schreef Dominic:
Hier ook interesse in een tiental paneeltjes. Regio Breda/Moerdijk.

Heb hier evt ook mogelijkheid tot opslaan voor mensen uit de zuidelijke Nederlanden.

Ophalen na 13 mei, kan dat? Revado heeft er voor mij al afgegeven.

Als iemand uit mijn regio er ook heeft gereserveerd, laat maar weten, ik neem ze wel mee. Kun je ze hier ophalen, Lage Mierde.

Op vrijdag 2 mei 2025 13:05:09 schreef Roland van Leusden:
Ik heb er destijds een aantal opgehaald. Hieronder de resultaten in de volle Hongaarse Zon, ongeveer 7V open klemspanning en 0,5A kortgesloten met de meter op het 10A bereik.

[bijlage]

[bijlage]

Dus met 4 paneeltjes in serie en 4 parallel zou je er een 12V semitractie accu op peil kunnen houden?

Lijkt me wel. Ik ben bezig met 6 in serie (21V) en 4 van dergelijke sets parallel (2A) om een Powerstation bij te laden.

Zijn er nog paneeltjes over? Dan zou ik graag meedoen.
Omgeving Den Haag. Ik wil ook best een rondje rijden om ze bij anderen langs te brengenm

Ik zie twee mensen die een lood-accu willen opladen/op peil houden.

Met een openklemspanning van rond de 7V zou m.i. 3 in serie genoeg moeten zijn voor 12V.

Maar belangrijker: Let op dat je de accu niet overlaad: er moet iets tussen de panelen en de accu.

4 parallel is 2A in de volle zon. Met een weekje "stilstand" in de zomer krijg je dan een 50Ah accu gewoon makkelijk vol. Met de helft ook wel. Om dat niveau aan over-laad-energie aan de beveiligingen in de accu over te laten is echt wat veel.

"op peil houden" zou wat mijn betreft met 1 string al ruimschoots moeten kunnen. Tja. Vast in de winter is het belangrijker dan in de zomer, en dan moet je echt in de zomer voor overladen uitkijken.

Ik was er van uit gegaan dat over twee panelen 6,74V @500mA kwam onder volle zon bekijk de foto).
Dat lijkt mij 'wat weinig' om een 12V Loodaccu te laden (Die wil toch 13,8V; 14,2V max.voor de laadspanning ?). Ik denk dat ik dan toch echt 4 paneeltjes in serie moet zetten voor een druppellading. Of ziet een van ons iets over het hoofd?

Ik denk dat je zeker 4 paneeltjes en misschien wel 6 nodig hebt, die 6,74V is immers zonder belasting.

Mijn powerstation, een ALLPOWERS S700 met 100W Max MPPT Solar Input, dus voor overladen maak ik me geen zorgen.

Op zondag 4 mei 2025 17:36:59 schreef Roland van Leusden:
Ik denk dat je zeker 4 paneeltjes en misschien wel 6 nodig hebt, die 6,74V is immers zonder belasting.

Mijn powerstation, een ALLPOWERS S700 met 100W Max MPPT Solar Input, dus voor overladen maak ik me geen zorgen.

[bijlage]

Ik ging van de 500mA, die jij noemde uit.
Dan hangt er toch een belasting die 500mA gebruikt aan, of is die 500mA de kortsluitstroom?

ongeveer 7V open klemspanning en 0,5A kortgesloten met de meter op het 10A bereik.

De kortsluitstroom dus. Ik hoop ergens volgende week met praktische meetresultaten te komen.