er zit een foutje in mijn aangekochte cv.
de schakeling openen doet het niet
ik heb wat zitten kijken naar de schakelingen en heb de draad voor de knipperlichten gebruikt om het openen te schakelen
dat lukt ,echter schakelt hij nu open en direct weer dicht(klopt ook ,in de beschrijving staat bij openen indrukken gaan de knipperlichten 2 keer aan)
kan ik dit misschien met een gewoon NO relais oplossen ?
Wat gebeurt er als een NO relais 2maal na elkaar geschakelt wordt?

alvast bedankt

Aansluiten op de knipperlichten lijkt me niet de bedoeling...
(dan kan 'ie zeker nooit meer open als hij dicht is...)

Er zit een gebruiksaanwijzing bij hoe het spul wordt aangesloten. Er zijn nogal wat verschillenden systemen. Pulskontact, switch naar massa, switch naar + ect van de relais.
Dus even het merk, model en jaartal van de auto opzoeken en het juiste schema erbij. Voorbeeld https://www.avsgemini.com/user/downloads/Central%20Locking%20Diagrams.…

Een linkje naar de beschrijving van het setje kan ook helpen. Verkeerd aansluiten kan zomaar een verbrand schakelcontact in een relais opleveren.

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (18%)]

ja hoor hij gaat gewoon open,de bedoeling is dat het NO relais 1 puls geeft en dat de 2e puls geen effect meer heeft en dus de deuren gewoon open laat.
weet echter niet of het zo gaat werken ( positive trigger aansluiting)
ik weet niet of ik mij goed uitdruk

Meer info zo ga je het niet redden :-)

"De draad van de knipperlichten gebruikt om aan te sturen"
Of je hebt het onduidelijk geschreven, of er is iets mis gegaan, dat kan natuurlijk niet werken.

Vermeld eerst het merk van de gekochte set, en ook het merk en type auto.
Of zet er een foto bij van het aansluitschema.
Zo is het zonder kristallen bol niet te zien :)

Goedkoop dingetje van ali
Ik heb ipv de witzwarte schakeldraad ( die dus niet schakelde) de bruine van de knipperlichten gebruikt.
Nogmaals ,dit werkt ,alleen geeft hij 2 pulsen bij openen.Dus hij opent en sluit de deuren weer.

Is dit een afstandsbediening om een bestaande centrale deurvergrendeling aan te sturen?

Oude ford galaxy mk1 type2.
Oerdegelijk alleen de cv had het begeven.

En spanning gezet op geel/zwart?
Geel / zwart en wit / zwart moeten even doorverbinden bij open activeren.
Geel/ zwart en wit om te sluiten.
Meet dat anders eerst even met een universeelmeter en de draden los.

Dus wit schakelt en zwartwit niet.
Ik heb wel de uiterst linkse eitte niet gebruikt om op het contactslot san te sluiten.wel de 12v op de geelzwarte en gele rechtstreeks gezet.
Ook is het raar dat als de bruine 2 pulsen geeft dit 2 maal openen zou moeten zijn,waarom hij op de 2e puls dan sluit snap ik ook niet.

Dat klopt wel, de knipperlichten gaan ook 2 x aan bij als je de afstandsbediening gebruikt.
Die bruine draad is ok een lampje aan te sluiten en niet door de aansturing van de cv motoren.

Ok maar de bruine is sangesloten op openen en niet op sluiten.....

gebruik je dan het oude systeem van de sleutel, of gebruik je de afstandsbediening van het aliexpress systeem?
uit je verhaal zou ik denken dat je de originele gebruikt en aftakt op de knipperlichten om de andere te laten sturen? dat is niet de bedoeling, deze controller stuurt de knipperlichten aan als je de aliexpress sleutel indrukt.

ik heb er nu zo al 3 perfect kunnen inbouwen.
1 in mijn volvo waar de bestaande CV niet werkte, en enkel de andere deuren gingen open als je de chauffeurdeur opende.
met die sleutelhanger kon ik de deurcontacten openen.

2 was mijn golf 2 waar ik 2 pompen bijbouwde in de deuren en kon openen met de sleutel

3 was mijn audi 80 waar de sleutels verloren zijn en geen mogelijkheid aan de stuurelectronica te komen. daar heb ik zo een aliexpress systeem aangesloten op een schakelaar van een deurslot.
bij mijn audi moest ik 2 draden afknippen en de 2 andere raar aansluiten om de vacuumgestuurde CV werkende te krijgen met die aliexpress controller.
in principe duw ik nu op zo een sleutel, die geeft een puls door (+12V) zodat het originele CV systeem denk dat iemand een deur opent met de sleutel. en die ontgrendeld alles.
bij het sluiten geef ik een massa puls door waardoor de originele CV denkt dat iemand een deur sluit met de sleutel, en hij sluit alle deuren.

jij moet nu dus weten hoe je deuren werken.
bij sommige sloten geeft je een 12V puls om te openen en massa om te sluiten. dan zet je wit op een slot en zet je bv massa op oranje en +12V op geel. in de ene richting schakelt het relais naar oranje, in de andere naar geel.

bij sommige sloten geef je 12V-massa op de draad om te openen, en massa + 12V (omgekeerd) om ze te sluiten.
hier sluit je het slot dan op de witte en wit/zwart.
zet je geel en oranje/zwart aan +12V en oranje samen met geel/zwart aan massa
dan heb je de 2 relais nodig voor 1 slot.

eens jij weet welk systeem je hebt, moet je ze correct aansluiten op de controller

Wel ,de originel cv doet niets meer.
Ik heb de Haynes gekocht maar zelfs uit de electrische schema's kon ik niet wijs geraken.De kleuren van de draden waren ook anders in de auto dan in het boek.Moeilijk.
Ik heb idd de 2 draden van het bestuurderscontactslot gebruikt om te openen en sluiten.Ik heb toen op beide 12v gezet met een draad rechtstreeks vd accuen het werkte.Alleen met de afstandsbediening werkte alleen het sluiten .Openen gebeurde niets.Ik heb ook continuiteit gemeten tussen de 3 draden openen schakeling en geen enkele verbinding geeft continuiteit.
Dus dacht ik aangezien de knipperlichten ook een puls krijgen om deze te gaan gebruiken voor het openen.
Als ik nu open druk openen alle portieren en heb ik 4 seconden om de deur manueel te openen daarna sluiten de sloten terug.
Nu was mijn idee om een NO relais op de knipperlichtdraad te zetten.Ik weet alleen niet hoe dat relais zal reageren op 2 pulsen na elkaar.

Ojs ik gebruik enkel de ali afstandsbediening.

Je hebt ook nog verschillende versies vergrendeling: met solenoid of motortje. (heel oud spul werkte zelfs op het vacuum van de motor... ;) )

wat moet je met de draden doen om het slot te openen en open houden? moet er continue 12V op staan, of is een puls genoeg?

wat moet je doen om een deur te sluiten, moet je dan weer een puls geven? moet je de 12V wisselen?

Dat weet ik ook noet,maar ik heb de zekering 32 (van het manuele deurslot) eruitgehaald en nu werkt het perfect,alleen dus met de sleutel reageren de sloten niet meer.Dus
het werkt,ik last het zo en laat de zekering in de auto voor als het nodig is.Snappen doe ik het niet maar goed.
Bedankt allen