Laat ik dan beginnen met wat positief "tegengas" :)

Zelf gebruik ik de nieuwe layout sinds dag 1 en ben ook niet meer terug gegaan. Maar ik bekijk de site ook best wel vaak op een telefoon of tablet.

Reageren of een topic openen doe ik meestal wel vanaf een laptop, vooral met afbeeldingen invoegen vond ik dat toch makkelijker.

Een mooie (vind ik) toevoeging is de keuze om het ontwerp op "Compact" te zetten , dat is mijn standaard instelling nu. De Forum-Activiteit tracker zou een aanvulling zijn die ik meteen zou gebruiken , ware het niet dat het ontzettend irritant is dat hij niet meescrolled net als de V&A activiteiten tracker, als een widget onder de V&A tracker en dan misschien nog de volgorde omdraaien.
Ook de vaste menubalk is (vind ik) op een laptop erg irritant.

Als je de site "binnenkomt" , kom je bij het lijstje van de laatste topics, gemarkeerd (de ongelezen), dat is mooi, maar als je een van die artikelen open hebt gehad zou het fijn zijn om met 1 klik terug te gaan naar "Laatste discussies", de "Terug" knop werkt niet altijd goed..

Wat betreft "wegblijven", een site moet qua design wel erg beroerd zijn wil ik er wegblijven (het transistorforum is er zo een, sorry Maarten :-) )vanwege dat design. Het gaat mij meer om de inhoud en tips/truuks/hulp die ik krijg van de "vaste bewoners" , dus dit design "jaagt mij zeker niet weg".

Ook snap ik Jeroen wel dat hij niet op alle verzoeken in kan gaan, bovendien zijn ze vaak tegenstrijdig, het is net al met juridisch advies, vraag 3 advokaten en je krijgt 4 oplossingen. Zo zal het hier ook zijn met terugkoppeling mbt het nieuwe ontwerp.

Ofwel , ik ben er al aardig aan gewend, maar dat kan ook aan mijn jeugdige-mentale-flexibiliteit liggen :+.

Heeft er trouwens al iemand al wat geroepen over de advertenties in de rechterbalk? Bij het oude design zie ik ze direct als eerste op de pagina. In het nieuwe design zijn ze naar onderkant van de pagina verplaatst en zie ik ze eigenlijk vrijwel niet meer. Ik vraag mij af of dit de bedoeling is ?

Waar dingen staan in het nieuwe lay-out is ook afhankelijk van hoe ver je in of uitzoomt.

Op donderdag 8 mei 2025 16:36:27 schreef Blauw Lampje:
Heeft er trouwens al iemand al wat geroepen over de advertenties in de rechterbalk? Bij het oude design zie ik ze direct als eerste op de pagina. In het nieuwe design zijn ze naar onderkant van de pagina verplaatst en zie ik ze eigenlijk vrijwel niet meer. Ik vraag mij af of dit de bedoeling is ?

Ik heb ze uitgezet maar misschien kan dat alleen als donerend lid.

Ik vind alle oplossingen waarin er veel minder info op het scherm past en het scherm voor het grootste deel wit is irritant en niet erg uitnodigend...
(ik noem zoiets een 'Teletubby look' :) )

De oude layout is wat mij betreft prima, op wat kleine puntjes na die verbeterd zouden kunnen worden.
Voorbeeld:

Bij beantwoorden kun je het editor venster 'uitrekken' tot de gewenste breedte; handig.
Alleen: als je op 'preview' drukt en daarna verder wilt editen, is het edit venster weer naar zijn default (klein) gezet...

Goed, ik heb sinds 5 minuten ook een EEV account.
Misschien dat we elkaar gaan tegenkomen..

IK ga dan misschien ook wel naar EEV. Hoewel mijn Engels goed is voel ik me nooit erg comfortabel in die taal.

Engels geen probleem

Ik ben zelf wel heel erg fan van de dark mode op mobiel.

Op de PC heb ik liever de legacy layout inmiddels.
Maar hier nu alles op supercompact en dark mode en dat is wel prettig.

Van mij mag er ook nog een super super super compacte versie komen..

Net toch even in de nieuwe lay-out gewerkt om heel snel tot de conclusie te komen dat er dingen verbeterd zijn maar dat de meest storende elementen er nog steeds zijn. Het een ervaring om maar snel weer te vergeten

De extra compact lost het leesprobleem wel op en voor mij is de leesbaarheid nu wel in orde.
Maar de storende elementen zoals rechts dat grote groen ding en sowieso het kleur gebruik en de te grote knoppen maken het nog steeds dat het schreeuwt om aandacht. En ik dacht maar ik kan me vergissen dat ik de kleuterfase nu toch wel bent ontgroeid. In de nieuwe lay-out voelt het of alle energie uit me gezogen word.

[Bericht gewijzigd door benleentje op (10%)]

Op donderdag 8 mei 2025 17:28:47 schreef Jinny:
Goed, ik heb sinds 5 minuten ook een EEV account.
Misschien dat we elkaar gaan tegenkomen..

Ik heb daar ook een account sinds vandaag. Nu nog even mijn Engels bijschaven.

Ik heb mij zojuist ook aangemeld.
Zelfde nickname ( die gewoon een afkorting is van mijn naam trouwens).
Ik ben zeker niet van plan CO te verlaten, maar ga ook op EEV eens rondneuzen.

Het begint er met de laptop toch een beetje op te lijken wat mij betreft.

Maar ik vind dat er (storend) veel witruimte tussen de regels zit.
Als ik "dddpppqqq" opmeet...
Als ik "qqqbbbddd" opmeet dan neemt dat 62% van de regelafstand. Er zit dus altijd 38% wit tussen.
Volgens mij kan die wit ruimte best terug naar ongeveer de helft: 19% regelafstand.

Dan lijkt het meer op het oude, hoeven we minder te scrollen. Op mobiel is het helemaal erg, op het irritante af als je een onderwerp met veel reacties moet doorvegen.

Voor mijn gevoel is het lettertype ook al 25% groter als voorheen. Op mobiel vraagt dit alles nogal veel van de beschikbare ruimte. Het komt op mij overdreven ruim over, wekt wat irritatie op.
Wie slechte ogen heeft gebruikt niet gauw een telefoon maar eerder een laptop. Met de browser kan je daar heel makkelijk zoom % kiezen. Zorg dus dat het standaard prettig is voor de telefoon (waar je minder goed kan zoomen).

EDIT:
Ik zit hier commentaar te leveren..., maar terwijl ik bezig ben lijkt er aan gesleuteld te worden.*) Gaat de goeie kant op! Mijn zojuiste gedane mobiele raadpleging vond ik er best goed uit zien (compacter=beter).
*)Het blijkt dat toen ik dit schreef "Extra Compact" modus heb staan. Deze mag van mij dan nog wel iets meer extra compact...

Toch iets positiefs over de nieuwe Layout:
Tot nu toe heb ik nog nooit van EEVblog gehoord.
Nu ga ik toch maar eens kijken of ik daar eens een account ga openen.

Af en toe struin ik er even rond, eevblog, maar ik durf me niet aanmelden :)
Dan doe ik waarschijnlijk zelf niets meer, enkel lezen.

Doe ik hier ook, zelfs dingen waar ik weinig tot geen interesse in heb.

En zoals eerder gemeld, ik ben de nieuwe layout gewoon, weet al niet meer hoe de oude er uit zag :+

Op donderdag 8 mei 2025 18:50:03 schreef douwebakker:
[...]Ik heb daar ook een account sinds vandaag. Nu nog even mijn Engels bijschaven.

Hoe vaker je iets gebruikt ...... ;-)

Sluit me bij voorgaande aan. Nieuwe lay-out is het ook voor mij niet. Ga svp terug naar de 'oude' lay out. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald (of zoiets). Ondanks al het werk dat er in is gestoken waarbij ik mijn waardering en respect uitspreek. Maar het is net als met sommige projecten. Je bouwt iets om dan halverwege tot de conclusie te komen, dit wordt het niet. Leermomentje, zullen we maar zeggen.

Nog compacter met nog meer tekst op het scherm voor desktop display...

Op vrijdag 9 mei 2025 00:04:32 schreef Bobosje:
Nog compacter met nog meer tekst op het scherm voor desktop display...

[bijlage]

Dat ziet er goed uit en is duidelijk!

Dat is toch grotendeels hoe het er nu uit ziet? Zonder de duidelijker kadertjes misschien, maar het is intussen een stuk compacter.
Aan mij zijn al die afgeronde hoeken en knoppen ook niet besteed, maar dat zijn maar details.

Als niet-ingelogde gebruiker ziet het er bij mij zo uit :

Zoek de tien verschillen met de vorige compacte afbeelding (als niet-ingelogde gebruiker)...

Ik heb het nu even in dark mode staan om te testen, maar ik vind de compakte weergave toch best, ehhh, compact

Er gaat iets niet goed met de Poll tekst in de nieuwe layout. De zwarte tekst valt weg tegen de zwarte achtergrond.

Dat gebeurt bij mij ook...
En ook zo Mega veel te groot...

Naar aanleiding van de positieve berichten over "super compact" toch maar even gekeken naar het redesign.

De forum-sectie is nu wel pruimbaar voor mij, maar ik slaag er nog steeds niet in om het 'voordeel' van die zwevende items te zien: als ik het browser-window smaller maak is de zwevende kopregel ineens een vaste geworden (en is er ook meer ruimte voor de feitelijke content).
Die zwevende kopregel is ook niet echt rijmbaar met "minimalistisch"...

De overige secties blijven in de 'bejaarde teletubby' stand: oeverloos veel wit en oversized buttons, fonts en foto's. Niet prettig.
Kennelijk werkt het supercompact vlaggetje alleen op de forum sectie.

Oja, fatbeard was al (veel) langere tijd op EEV, maar was zijn password vergeten.
Dat is inmiddels hersteld.

Aan mij zijn al die afgeronde hoeken en knoppen ook niet besteed, maar dat zijn maar details.

Maar het zijn wel erg belangrijke details die gewoon goed moet en zijn.

De forum-sectie is nu wel pruimbaar voor mij,

Voor mij ook wel in ik ben nu van wanhoop naar iets van hoop gegaan. Van compleet donker naar net iets minder donker. :S