Op maandag 2 juni 2025 21:56:08 schreef Sir Piet:
Heb inderdaad gegokt en de dempers vervangen maar helaas problemen blijft.
Kuip gaat flink tekeer bij centrifugeren, lijkt wel of de kuip aa n de voorkant tegen het front aan bonkt.
Kanhet ook aan de ophangveren liggen of de manchet of toch dat de trommel nietgoed vast in de kuip draait.
Als ik naar de trommel kijk bij centrifugeren zie ik niet dat het daar slingert of zo.
De kuip gaatals je van bovenaf kijkt d best veel naar de voorkant t.
Dat is wel apart, ik heb er geen pasklare oplossing voor, maar ik zou de tips van EricN proberen te volgen en zo veel mogelijk van de machine te demonteren en zo te bekijken wat er gebeurt. Het klinkt een beetje alsof er een demper los zit of is geblokkeerd. Ben je iets tegen gekomen dat daar op wijst? Misschien zit er ook een barst op de plek waar een van de dempers vast zit. Als de machine herrie maakt kan het natuurlijk ook zijn dat het frame ergens stuk is of er iets los aan zit.
Op dinsdag 3 juni 2025 09:30:17 schreef Sir Piet:
Volgens mij gaat hij eerst paar keer licht centrifugeren en afpompen en daarna volle snelheid.
Balansmeting?Hoe is dat te checken?
Goede vraag eigenlijk, ik weet het niet. Zo ver ik weet van vroeger ziet de machine de balans van de trommel in de motorstroom, maar dit zal een inverter-type zijn denk ik. Dit type kon ik zo snel geen informatie over vinden.
Gewoonlijk zie je dat de machine bij het beginnen van centrifugeren van veel wasgoed eerst een paar keer begint te draaien en bij hevige bewegingen weer stopt, een paar slagen maakt, en weer start. Het mag gezegd worden dat het lastig zoeken is naar iets als dit als je er nooit bewust mee bezig bent.
Op maandag 2 juni 2025 22:31:58 schreef Sir Piet:
Lees ook dat het probleem ook de ophangveren kunnen zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee dat bij samsung de rek eruit kan gaan?
Dat heb ik nog niet gezien en klinkt me als onwaarschijnlijk in de oren. In elk geval zou je dan zeggen dat de trommel in rust te laag zou hangen. (EricN zei dit al zie ik).
Hoi Eric,
Nu je het zegt over het deurrubber,ik vondt laatst als ik van bovenaf keek dacht ik wat zit daar voor een raar vervormd rubber iets maar dat is dus waarschijnlijk wat jij zegt het deurrubber.
Dus dan zijn dus toch de ophangveren verslapt.
Is dat redelijk makkelijk te vervangen?
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Allemaal zinloze veronderstellingen. Veren acht ik bij de mindere kanshebbers maar het is hier geen lotto. De enige weg is empirisch. Zoek naar de oorzaak vh lawaai tijdens het lawaaimoment.
De vraag naar filmpje had ik ook al geplaatst. Dus geen theorieën maar praktijk. Hup...
Gaat wasmachine van stilstand ( na kort centrifugeren) direct naar vol centrifugeren?? Dat is niet heel OK
Op dinsdag 3 juni 2025 18:05:33 schreef EricN:
Allemaal zinloze veronderstellingen. Veren acht ik bij de mindere kanshebbers maar het is hier geen lotto. De enige weg is empirisch. Zoek naar de oorzaak vh lawaai tijdens het lawaaimoment.De vraag naar filmpje had ik ook al geplaatst. Dus geen theorieën maar praktijk. Hup...
Vraag eens of de dempers werkelijk goed zijn...
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
De dempers zijn net vervangen lees ik, zonder resultaat. Maar dat belet niet dat het een losse las zou kunnen zijn aan de demperpoot.
Is al genoemd geloof ik maar een betonblok dat niet goed vast zit? Heb het zelf lang geleden meegemaakt met een Indesit, gaf een boel herrie bij centrifugeren. Dus controleer even of die bouten nog goed vast zitten...
Is inderdaad genoemd, maar de TS is niet heel volledig in de feedback. Er zijn een aantal dingen al gebeurd, maar ik zie nul beelden en misschien eens 50% feedback op de gesuggereerde controles.