Jinny

Golden Member

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Mogge iedereen dan...

Op zaterdag 31 mei 2025 23:06:36 schreef Kilian:
Ah, ik heb ontdekt dat deze site per se cookies van derden wil plaatsen. En als je dat blokkeert kom je er niet op.

mijn pc browser blokt ook alle third party cookies, en die opent co prima

Op zaterdag 31 mei 2025 23:06:36 schreef Kilian:
[...]

Ah, ik heb ontdekt dat deze site per se cookies van derden wil plaatsen. En als je dat blokkeert kom je er niet op.

Dan zou ik je telefoon eens even doorspitten, er zijn geen third party cookies en al helemaal geen cookies die je niet mag blokkeren.
Misschien heb je iets van malware gevangen?

Op zondag 1 juni 2025 04:15:14 schreef RAAF12:
[...]

Welk toestel welke Android versie staat erop en welke browser gebruik je?
edit: niet de draad gevolgd (3rd party cookies)

Ja Jeroen houd erg van koekies en analytic soft. De tijden dat er plain html werd gebruikt zonder enige bijbedoeling om het klikvee te besnuffelen ligt helaas ver achter ons.

Voordat je onjuiste conclusies trekt ... heb je dat ook zelf even beken? :z

High met Henk

Special Member

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

In principe is denk ik alleen een sessie cookie nodig toch??

revado

Honourable Member

Hier ook Ublock, en die geeft 2 cookies aan en geen hele doos vol :)

Sinds gisteren avond weer de nieuwe layout, ingesteld op licht en de kleinste stand, actief.
Tot nu ben ik er wel tevreden over eigenlijk, ik zal het een paar dagen blijven gebruiken / testen.
De enorme formaten zijn weg en het is , wat mij betreft prima leesbaar zo.
Ik gebruik een laptop en zeer zelden de mobiel voor CO , tenzij ik onderweg ben.
Maar ook dan heb ik altijd een laptop bij mij ( service laptop).

Ik ga nu even een kop koffie pakken, met een cookie er bij O-)

Jinny

Golden Member

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Jinny

Golden Member

Goed, een paar aanmerkingen van mijn kant.

Laptop,

1]Het nieuwe ontwerp is een draak tov de oude, hoewel er enige verbetering in zit.
2]Onder andere het twee maal moeten klikken ipv in een keer weer laatste discussies aantikken irriteert me.
3]Het item laatste ongelezen bericht is daarintegen wel op orde.

Telefoon,

4]Ook hier het gemis van laatste discussies.
5]Wel is het forum beter bruikbaar op een telefoon, hoewel dat voor mij van geen belang is.

Feedback,

6]De mogelijkheid creëren om het uiterlijk afhankelijk te laten zijn van het toestel waarop het gebruikt is.
7]Een mogelijkheid creëren om het oude uiterlijk (wat prima bevalt in de dagelijkse praktijk) onder de nieuwe machine te laten lopen.

revado

Honourable Member

Laatste discussies gebruik ook altijd, dat doe ik nu door in dat balonnetje rechts met activiteit op "Forum" te klikken, dan zit je in een klik in de lijst laatste discussies.
Heb ik per ongeluk ontdekt.

Punt 7 van Jinny lijkt mij ook een hele goede.

[Bericht gewijzigd door revado op zondag 1 juni 2025 12:35:35 (11%)]

revado

Honourable Member

Net de nieuwe via de mobiel getest.
Dat is ondoenlijk, net als de oude trouwens.
Ik weet niet of de mobielliefhebbers zo'n straattegel formaat mobiel hebben of zo,?
Dat gaat het voor mij niet worden ik blijf heen en weer vegenop de Samsung A20.
Binnenkort een A16 5g, maar die is niet veel groter.
Die ligt klaar, maar alles overzetten kost tijd :)

Backup overzetten is in een uurtje gebeurd. In winkels doen ze dat voor de klant. Bijv bij de Vodafone winkel. Maar schoon installeren is wel fijner. Bankapp, DigID, WA ect. De laatste zit in een Google account op Drive.

Op zondag 1 juni 2025 10:24:45 schreef Sine:
[...]

Dan zou ik je telefoon eens even doorspitten, er zijn geen third party cookies en al helemaal geen cookies die je niet mag blokkeren.
Misschien heb je iets van malware gevangen?

[bijlage]

[...]

Voordat je onjuiste conclusies trekt ... heb je dat ook zelf even beken? :z

Geen scan gedaan, maar noodzakelijke cookies lijkt mij goed om de telefoon en desktop users goed te kunnen bedienen. Tenminste, dat wordt beweerd door deze en gene. In juli gaat alles naar het modernistische design dan kan ik nog een maandje nostalgisch CO gebruiken. Daarna zien we wel weer.

revado

Honourable Member

Op zondag 1 juni 2025 17:19:48 schreef RAAF12:
Backup overzetten is in een uurtje gebeurd. In winkels doen ze dat voor de klant. Bijv bij de Vodafone winkel. Maar schoon installeren is wel fijner. Bankapp, DigID, WA ect. De laatste zit in een Google account op Drive.

Klopt, maar dan moet een aantal appjes, en ik heb de nodige voor 2FA en monitoren van andere systemen, weer activeren..
Daar wil ik even rustig de tijd voor hebben.

MNM(tm)

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Nu toch eens (voor het eerst) de nieuwe layout bekeken op mijn Cubot KingKong Mini 2 (met 4.0", 540x1080 px): zeer goed leesbaar, zelfs met thema stijl op normaal!

Maar een vinkje in settings om de signature uit te zetten zou de leesbaarheid/zinvolle inhoud op het mobiele scherm wel verbeteren. Sommige gebruikers hebben best een lap tekst als signature (Jinny bijvoorbeeld), wat een stevige onderbreking is in de doorloop van een discussie/thread.*
Daarnaast zou ik graag bij de desktop versie zitten dat de forum activiteit ballon echt wel meer dan 4 topics laat zien. Wat mij betreft mag dat ding gewoon pagina hoog. Die hele rechter zijkolom doet verder toch niets.

*) Heb overigens nog niet bekeken of de signature automatisch al weg wordt gehaald in Extra Compact modus. -EDIT- Nee dus.

Ik heb vooral in het begin heel veel moeite gehad met de nieuwe lay-out. Zoals velen hier stond mij ook de de vele, grote lege ruimtes enorm tegen. Dat is duidelijk stevig aangepakt en de lay-out zoals die nu op de desktop wordt weergegeven is m.i. heel goed te doen. Ja, het is heel anders dan de oude lay-out. Ja, de vertrouwde indeling van de oude lay-out is weg. Ja, het is best wennen aan de nieuwe lay-out. Verandering is vervelend, moeilijk, roept emoties op, levert soms nare reacties op. Zeker voor mij als neuroot en flink in het autisme-spectrum zwervend persoon heb ik heel veel moeite met iedere vorm van (opgedrongen) verandering. Toch heb ik er bewust voor gekozen om mij over te geven aan de nieuwe lay-out. Moeilijk, maar niet onmogelijk. Het eerste deel van dit bericht heb ik geschreven op mijn mobieltje. Het tweede deel (na de *) op mijn desktop. Beiden gaat prima!

De verandering die voor mij (en blijkbaar ook voor anderen) nog wat 'vervelend is', is de forum tracker. Op de desktop vind ik 'm te klein (als in: te weinig weergegeven topics) en op m'n mobiel te lastig te benaderen.

P.s.: ik wilde ook nog even reageren op de soms nogal heftige reacties en uitspraken in dit topic. De mensen die zich inzetten om dit forum te onderhouden, bij te werken en veilig te houden, verdienen beter dan bot geklaag met, m.i. ongefundeerde, opmerkingen over dat er toch niets wordt gedaan met opmerkingen en voorstellen die worden gedaan. Zij zullen zich er ongetwijfeld over beraden en proberen invulling te geven aan de voorgestelde wensen en opmerkingen. Maar men moet zich wel bewust blijven van het feit dat niet iedereen precies zijn zin kan krijgen en veel invullingen het resultaat zijn van een combinatie van aangegeven wensen en opmerkingen.

[Bericht gewijzigd door MNM(tm) op woensdag 4 juni 2025 12:49:46 (53%)]

miedema

Golden Member

Op woensdag 4 juni 2025 11:59:46 schreef MNM(tm):
Maar een vinkje in settings om de signature uit te zetten zou de leesbaarheid/zinvolle inhoud op het mobiele scherm wel verbeteren. Sommige gebruikers hebben best een lap tekst als signature (Jinny bijvoorbeeld), wat een stevige onderbreking is in de doorloop van een discussie/thread.

+1

Dat was mij ook opgevallen: sommige gebruikers hebben een hele sliert tekst, links of reclame in hun signature.

In de huidige layout staat dat in zeer kleine lettertjes als lange regel(s) onder het bericht, en is zo nauwelijks storend.

Maar in de nieuwe layout staat die signature onder de nickname. En vult die linker kolom.
Een post van één regel neemt nu (met zo'n lange signature) onnodig veel verticale ruimte in. (en we scrollen al te veel... :-))

https://www.miedema.dyndns.org/co/2025/jinny_signature-600pix.png

Een vinkje in je profiel om die signatures uit te zetten zou sowieso een goed idee zijn. Andere fora hebben dat ook.

groet, Gertjan.

Jinny

Golden Member

Tja, een regel onder de post in de huidige opmaak valt niet op.
In de nieuwe wordt het een draak...

miedema

Golden Member

Ha Jinny,

Sorry dat ik je als voorbeeld gebruikte, jouw post stond lekker dichtbij (hier boven) :-)
Er zijn meer mensen met een lange signature.

Inderdaad krijgt die signature zo ook meer aandacht. Krijgen we dan meer mensen die daar links naar hun website, bedrijf en andere reclame gaan zetten?

.

Nu ik het plaatje van de post van Jinny tussen de rest in de legacy opmaak zie staan valt extra op hoe groot alles is in de nieuwe opmaak....
Ik heb dat plaatje 1:1 geknipt en geplakt. (Overschakelen naar de nieuwe layout, knip), terug naar legacy, en plak)

groet, Gertjan.

benleentje

Golden Member

Nu ik het plaatje van de post van Jinny tussen de rest in de legacy opmaak zie staan valt extra op hoe groot alles is in de nieuwe opmaak....

Iemand heeft dan een design gemaakt en waarschijnlijk ook bepaald hoe groot welk lettertype waar is. Maar daar is verder wat mij betreft nooit goed naar gekeken of dat wel goed bij elkaar past. En dat snap ik dus niet. Ik zou denken eerst het design goed en dan daarna sleutelen aan de website zelf.

Jinny

Golden Member

Op woensdag 4 juni 2025 16:38:15 schreef miedema:
Ha Jinny,

Sorry dat ik je als voorbeeld gebruikte, jouw post stond lekker dichtbij (hier boven) :-)
Er zijn meer mensen met een lange signature.

Inderdaad krijgt die signature zo ook meer aandacht. Krijgen we dan meer mensen die daar links naar hun website, bedrijf en andere reclame gaan zetten?

.

Ik heb dat plaatje 1:1 geknipt en geplakt. (Overschakelen naar de nieuwe layout, knip), terug naar legacy, en plak)

groet, Gertjan.

Geen probleem Gertjan, we kennen elkaar.

Wat vind ik het nieuwe ontwerp een verademing zeg.
Op een mobiele telefoon was het niet te doen en ik wilde zelf niet altijd achter een computer zitten voor het lezen van het forum

Anna

Ps
Kleine opmerking bij het nieuwe design. Ik zie dat bij het scrollen (op de computer) het forum achter het menu verdwijnt. Door de menu balk "vast te zetten" kan je ook het forum tijdens het scrollen al lager laten verdwijnen. De huidige situatie is niet storend maar het lijkt net wat beter.

door in de css class .main-navigation
aan te vullen met zoiets als

background-color: white;
padding-bottom: 20px;

krijg je een iets ander effect.
Overigens moet je dan kijken hoe het op de darkmode moet worden aangepast

zie screenshot

[Bericht gewijzigd door Anna1980 op zaterdag 7 juni 2025 23:13:45 (59%)]

rob040

Special Member

Mag ik de eerste zijn om een groot compliment uit te delen aan Jeroen, omdat er besloten is de oude layout als optie te laten bestaan.

Dank je wel, dat vind ik geweldig nieuws!

Nou kan toch iedereen tevreden zijn? :D

nonius

set SCE to AUX.

Mag ik de eerste zijn om een groot compliment uit te delen aan Jeroen, omdat er besloten is de oude layout als optie te laten bestaan.

Werkelijk? Dat is ongelooflijk goed nieuws als het waar is!

Grote dank hiervoor!

Het is waar.

Dank daarvoor.