Op zaterdag 31 mei 2025 16:38:32 schreef DK:
[...][...]zucht
Inderdaad.
[Bericht gewijzigd door Bobosje op (85%)]
Op zaterdag 31 mei 2025 16:39:23 schreef Bobosje:
[...]
Inderdaad.
Wat nou inderdaad? Je probeert niet eens een enkele setting
Commentaar van mensen zoals jou moeten ze gewoon op de zwarte lijst zetten
Liever lui dan moe
Op zaterdag 31 mei 2025 16:38:57 schreef Sine:
[...]Moet ik daar nog serieus op reageren??
Kom ... laat ik het eens proberen:
Dan heb je niet genoeg gespoeld, want ook voor de niet ingelogde gebruikers is er behoorlijk wat veranderd.
Maar gezien je hier aan het posten bent ... ben je volgens mij WEL ingelogd.
Als ik ben ingelogd gebruik ik de oude layout omdat de nieuwe layout mij, net als vele andere gebruikers, niet bevalt.
Vandaar dat ik altijd zeg "als je niet bent ingelogd"...
Op zaterdag 31 mei 2025 16:45:13 schreef DK:
[...]
Wat nou inderdaad? Je probeert niet eens een enkele setting
Commentaar van mensen zoals jou moeten ze gewoon op de zwarte lijst zetten
Liever lui dan moe
Lees mijn vorige post...
Op zaterdag 31 mei 2025 16:46:29 schreef Bobosje:
En jij denkt dat Sine dit:
daar moet je uiteraard voor ingelogd zijn
zegt om je te pesten?
Kunt er wel tegenin blijven gaan, maar je maakt jezelf met elke post belachelijker
De extra compact optie is prima mee te werken
Op zaterdag 31 mei 2025 16:46:29 schreef Bobosje:
[...]Als ik ben ingelogd gebruik ik de oude layout omdat de nieuwe layout mij, net als vele andere gebruikers, niet bevalt.

Op zaterdag 31 mei 2025 15:29:27 schreef Sine:
Hier al eens gekeken naar wat extra dingen waar je tegenwoordig op kunt klikken? (daar moet je uiteraard voor ingelogd zijn)
Eerlijk gezegd: het zal voor een aantal mensen interessant wezen, maar al met al niet erg schokkend.
Het enige wat ik merk dat er iets met kritiek gedaan is, is dat ik nu kan kiezen voor ultracompact. Dat is nog steeds iets minder compact dan mijn huidige vensterbreedte, maar het komt aardig in de buurt.
Wat ik nog steeds vervelend vindt is dat de site z'n smoel kwijt is. Het enige dat ontbreekt zijn kleuren. Een lijntje mag kennelijk niet meer en bijna alles is pastel. Dat zijn dan grote vlakken geworden, want lijntjes mogen dus niet meer.
benleentje
Golden Member
Op zaterdag 31 mei 2025 15:29:27 schreef Sine:
Dan hebben jullie 'op z'n plat' poep in de ogen
Hier al eens gekeken naar wat extra dingen waar je tegenwoordig op kunt klikken?
Om eerlijk te zijn boeit me al die extra dingen niet. Die extra zijn nu enkel nodig om te repareren wat niet goed is. Ik zou veel liever een willen zien dat het design en redesign krijgt.
Van mij mogen die paarse en rode knoppen een andere kleur krijgen.
Betere balans tussen titel en tekst.
In de lijst met laatste discussie mag van mij dat zoeken ding weg en stop dat in de balk bovenin. De knop beantwoorden recht mag daar ook weg.
Op zaterdag 31 mei 2025 18:15:44 schreef benleentje:
In de lijst met laatste discussie mag van mij dat zoeken ding weg en stop dat in de balk bovenin.
Ik zie geen zoeken-ding, dat mis ik juist evenals een link naar de lijst met laatste discussies. Die verdwijnt (net zoals de zoekfunctie) als je op een subforum of onderwerp klikt.
De extra-compact instelling heeft nog geen effect op de bovenkant van de pagina, daar is het nog heul veul wit wat de klok slaat.
Ik bekijk dit forum altijd via mijn iPad; het scherm van mijn telefoon is veel te klein.
Uit nieuwsgierigheid toch eens op mijn telefoon geprobeerd, want ik begreep dat de vernieuwing vooral gericht was op mobiele gebruikers. Met mijn Android telefoon kan ik de circuits online website niet openen. Geen idee waar dat aan ligt, andere websites openen wel normaal.
Op zaterdag 31 mei 2025 17:24:55 schreef DK:
[...]
En jij denkt dat Sine dit:
[...]
zegt om je te pesten?
Dat zal Sine zo niet bedoelen en zo las ik het ook niet.
Kunt er wel tegenin blijven gaan, maar je maakt jezelf met elke post belachelijker
De extra compact optie is prima mee te werken
Mensen die CO voor het eerst bezoeken (en dus niet inloggen) met een desktop worden geconfronteerd met een layout dat lijkt op een sneeuwlandschap met her en der wat info ertussen. Ook zo fijn zijn die schreeuwend grote letters en belachelijk grote lege vlakken met weinig tot geen info waarde.
Wat hier belachelijk is is dat de nieuwe (niet ingelogde) layout puur en alleen bedoeld is voor mobiel gebruik. Op zo'n klein priegelschermpje moet het forum lettertype schreeuwend groot zijn om het uberhaupt op zo'n schermpje nog goed te kunnen lezen.
Zoals door velen al gezegd, een device afhankelijke layout is de oplossing voor dit probleem maar of die er komt?
Op zaterdag 31 mei 2025 19:45:32 schreef Bobosje:
Mensen die CO voor het eerst bezoeken (en dus niet inloggen)
prima dan blijf je klagen tot het eindresultaat
Schijnbaar wil je alle opties/tussenversies niet zien
Maar roep dan niet dat je niet betrokken bent geweest
Probeer het op zijn minst eens 24 uur
De 'niet inlog/default' is zo aangepast, jeroen kan zo zien welke instellingen het meest gekozen worden en die als standaard instellen
Op zaterdag 31 mei 2025 10:24:04 schreef GJ_:
[...]Je mag meepraten, dat is al uniek. Maar dan moet je ook lezen, en daar ontbreekt het kennelijk een beetje aan.
Het ging er over dat er helemaal niks met de opmerkingen gedaan werd, en dat noemde ik onzin. Mét uitleg.
En die heb jij kennelijk overgeslagen voor je met je vreetschuur leuterverhaal op de proppen kwam.Ook hier weer: meepraten graag, maar ik zou graag zien dat je dit soort negatieve onzin achterwege laat. Lees eerst wat er gezegd word en probeer dan een zinnige discussie aan te gaan.
En dat is nou precies waar het om gaat.
De indruk is dat vrijwel alle kritiek wordt afgedaan met 'onzin', 'slaat nergens op', 'leuterverhaal' etc. en is een kritiek-posting meteen negatief en of 'agressief' (zelfs met smiley) en komt de belering dat iemand niet goed leest, gebrekkig is of er een heeft, liever lui dan moe is, het niet snapt, de ander stelt dat een gebruiker 'poep in de ogen heeft', etc. of dat je dergelijke postings met kritiek beter niet moet plaatsen. Dan wordt door een andere gebruiker namens allen even respectloos beslist dat je 'maar' zo weinig posts hebt, je daardoor onbelangrijk bent en lekker kunt opzouten. Alsof het aantal postings maatgevend is voor de waarde van bijdrage aan een forum. Niet. En, er is hier meer te doen dan je mening of visie (die vaak niet echt bijdraagt of offtopic is in een draad en daarom vaak ook een slotje krijgt) in een draad te plempen.
(BTW HmH: Your wish will be granted!) 
Zelfs het idee gelezen om zwarte lijsten aan te maken van gebruikers omdat een posting hun niet bevalt. Griezelig. (Misschien een sterretje achter de gebruikersnaam?)
Om een discussie aan te gaan dienen alle partijen enigszins respect te tonen voor andermans visie die nu vaak ontbreekt. Een mening of visie direct te bestempelen als 'negatieve onzin' of soortgelijke dooddoeners draagt zeer zeker niet bij.
De toonzetting wordt inderdaad dubieus en onaangenaam. (hoi HarmP, +1) en er wordt zelfs op de persoon gespeeld.
Als zelfs een moderator stelt dat een gerespecteerd (en waarschijnlijk veel ouder) lid 'stront in zijn kop heeft' (ja, duidelijk, direkte taal, precies zoals je het bedoelde, de ogen zitten ook in de kop) en dat zelfs in zijn posting plaatst in plaats van (nog) duidelijkere uitleg te geven, rijst de vraag of dat nou wel zo'n goeie beslissing is. Het zou meer sieren om per mail aanwijzingen te geven dan dit 'publiekelijk schandpaal nagelen'.
Gelukking ziet een enkeling wél wat het doel en kern van de kritiek van mijn posting was en waar het om ging (hoi nonius! +1) al heeft dit gewaardeerd lid al aangegeven het forum minder (of zelfs niet) meer te gebruiken met de nieuwe layout. (Precies als in het genoemde 'vreetschuur' -menu/klanten voorbeeld)
Zo zijn er (helaas) al veel meer respectabele gebruikers die aangegeven hebben hetzelfde te doen, zelfs daarom al op andere fora actief zijn, en daardoor geen waardevolle en of financiele bijdragen meer leveren waarmee de neerwaartse spiraal eigenlijk al is ingezet.
De tijd zal het leren.
Geen reactie gezien op het idee voor mobiele layout naast de huidige (of overheen gelezen door alle disrespectabele/onrelevante 'forumvervuiling').
Vaak werkt een 'directe' (hoi nonius!
) onomwonden benadering met een ludiek voorbeeldje wel om de 'plank voor het hoofd' te omzeilen, soms ook niet en hier geeft het mij het idee dat de 'nieuwe layout propaganda machine' op volle toeren draait waar kritiek stelselmatig gesmoord moet worden.
Conclusie: De verandering gaat toch gewoon door en om oeverloos respectloos gebrabbel verder te voorkomen, gelijk maar een slotje hier. Werkte bij de NVHR schema betaalmuur discussie ook toen door mij de werkelijke reden aangegeven werd, een die naderhand ook is bevestigd door NVHR. (Een draad die overigens schijnbaar niet meer te vinden/verplaatst is)
Mijn visie. Doe er maar mee wat je wilt.
"Powered by ShockMedia" zo lezen wij onder aan de pagina en dat blijkt een welgekozen naam te zijn.
Zelf heb ik geen problemen met het nieuwe ontwerp, kijk alleen op een desktop in de "extra compact"
mode en dat gaat wat mij betreft prima.
Ik denk verder dat geen van de reageerders hier slechte bedoelingen heeft, volgens mij blijkt uit de vaak ietwat emotionele reacties dat circuitsonline hen na aan het hart ligt...
Ben je even naar een beurs en er is meteen een pagina vol geschreven in dit topic....
Tot voor kort was ik ook niet heel gelukkig met de nieuwe layout, dat heb ik ook aangegeven met opmerkingen.
Maar er zal toch een keer wat gemoderniseerd moeten worden.
Software verouderd momenteel hopeloos snel en dat zal ook mede een reden zijn dat de webmaster er hard mee aan de gang is.
Een aantal reacties, met name vandaag, waarbij er zelfs op de persoon gespeeld wordt vind ik absoluut respectloos naar de webmaster en moderatoren.
Hier wordt, zoals heel vaak, weer eens vergeten dat het (bestuurs)werk voor een vereniging of stichting vrijwilligerswerk is en onbetaald.
We mogen dankbaar zijn dat een handje vol mensen ons forum draaiend houden als webmaster of moderator, vaak onzichtbaar op de achtergrond, maar zijn er wel, en dat kost allemaal vrije tijd.
En kom nu niet aan dat ze daar zelf voor kiezen.
De gene die dat het hardste roepen doen zelf nooit iets voor een vereniging, iets met de beste stuurlui die aan wal staan en zo.
Ik zal niet zomaar weglopen bij CO, ook niet met een andere layout.
Geef de webmaster de kans en ga niet met modder gooien naar elkaar.
Ik ga de nieuwe layout gewoon weer een keer proberen.
Dit moest ik even kwijt.
Ik geloof dat ik iets doms heb gedaan.
Het 'tandwieltje' voor de instellingen staat in het Tracker-venstertje.
Nu heb ik in diezelfde instellingen het Tracker-venster uitgeschakeld, in de hoop dat het forumgedeelte dan wat breder zou worden - dat gebeurde niet.
Toen ik dacht 'dan kan die tracker ook wel weer aan' besefte ik dat ik nu niet meer bij de instellingen kon. 
Ik vond wel ergens in de FAQ een link naar de statuspagina, maar is het een idee het 'instellingen' wieltje altijd zichtbaar te houden, dus los van de tracker?
Of kijk ik ergens straal overheen?
benleentje
Golden Member
Een aantal reacties, met name vandaag, waarbij er zelfs op de persoon gespeeld wordt vind ik absoluut respectloos naar de webmaster en moderatoren.
+1
We mogen dankbaar zijn dat een handje vol mensen ons forum draaiend houden als webmaster of moderator, vaak onzichtbaar op de achtergrond, maar zijn er wel, en dat kost allemaal vrije tijd.
Ik snap dat er veel moeite en vrije tijd is in gaan zitten. Maar dankbaar zijn voor het nieuwe lay-out dat kan ik niet.
En dat is nou precies waar het om gaat.
De indruk is dat vrijwel alle kritiek wordt afgedaan met 'onzin', 'slaat nergens op',
Nee de kritiek die je had dat er niets gedaan word daarop werd gezegd dat is onzin.
Ik ben sinds het eerste uur omgeschakeld naar de nieuwe layout en vind het eigenlijk best prima zo.
Ik gebruik extra compact in de licht mode.
Ik kan me niet vinden over het geklaag van het vele wit, sterker nog ik vind de leegte/het vele wit aan de zijkanten zelfs wel fijn. Aangezien ik op een behoorlijk bovenmaatse monitor kijk, heb ik nu niet het gevoel dat ik op de voorste rij stoelen in de bioscoop zit. De topics staan mooi in het midden van mijn gezichtsveld en het is zo heel comfortabel om te lezen. Het is voor mij minder fijn om teksten over de volle breedte van het scherm te moeten lezen.
Extra contrasterende randjes om berichten zoals medegebruikers hier in voorbeeldjes laten zien, alsjeblieft niet. Ik vind dat het niks toevoegt en het alleen maar weer rommeliger wordt.
Het vele gescrol waarover ook veel geschreven wordt ben ik nog niet tegengekomen, misschien ben ik meer aan het lezen dan aan het scrollen. En mijn Logitech MX3 Master muis zorgt misschien ook voor extra scroll comfort.
De kleuren vind ik op zich wel goed, zelfs de combinatie van donkergroene en paarse knoppen kan ik waarderen, maar misschien zou het paarse misschien niet een beetje minder fel kunnen.
Zelf zou ik de zwarte vlakken, zoals onder aan de pagina misschien ook lichtgroen willen zien.
Wat me wel heel erg stoort is de signature en vooral in de mobiele versie.
Daar neemt hij namelijk veel plaats in beslag en het is informatie waar ik totaal niets mee kan. Ik zie vooral leuk bedoelde tekstjes en linkjes naar eigen websites. Maak de zichtbaarheid van de signature aub uitschakelbaar in de settings.
Op zaterdag 31 mei 2025 21:09:27 schreef Frederick E. Terman:
Ik geloof dat ik iets doms heb gedaan.
Het 'tandwieltje' voor de instellingen staat in het Tracker-venstertje.
Nu heb ik in diezelfde instellingen het Tracker-venster uitgeschakeld, in de hoop dat het forumgedeelte dan wat breder zou worden - dat gebeurde niet.
Toen ik dacht 'dan kan die tracker ook wel weer aan' besefte ik dat ik nu niet meer bij de instellingen kon.Ik vond wel ergens in de FAQ een link naar de statuspagina, maar is het een idee het 'instellingen' wieltje altijd zichtbaar te houden, dus los van de tracker?
Of kijk ik ergens straal overheen?
Op je naam klikken, dan "mijn account" en op "gegevens wijzigen " klikken.
Ah, dáár zit hij. Nu ja, dan hoeft hij ook eigenlijk niet eens in het Tracker-venster te staan.
Het was leuk om te zien hoe er al van alles mooier is geworden.
Wel zou het fijn zijn als je ook een wat compactere opmaak kunt instellen; 'süper-compact' is nog steeds vrij groot in vergelijking met de klassieke opmaak.
Op zaterdag 31 mei 2025 19:44:42 schreef Kilian:
Ik bekijk dit forum altijd via mijn iPad; het scherm van mijn telefoon is veel te klein.Uit nieuwsgierigheid toch eens op mijn telefoon geprobeerd, want ik begreep dat de vernieuwing vooral gericht was op mobiele gebruikers. Met mijn Android telefoon kan ik de circuits online website niet openen. Geen idee waar dat aan ligt, andere websites openen wel normaal.
Ah, ik heb ontdekt dat deze site per se cookies van derden wil plaatsen. En als je dat blokkeert kom je er niet op.
Op zaterdag 31 mei 2025 21:21:21 schreef Luistervink:
Extra contrasterende randjes om berichten zoals medegebruikers hier in voorbeeldjes laten zien, alsjeblieft niet. Ik vind dat het niks toevoegt en het alleen maar weer rommeliger wordt.
Het kan / mag ook zonder de randjes.
Het geeft bijna 19 topics op het scherm i.p.v. maar 8.
Op zaterdag 31 mei 2025 19:44:42 schreef Kilian:
Ik bekijk dit forum altijd via mijn iPad; het scherm van mijn telefoon is veel te klein.Uit nieuwsgierigheid toch eens op mijn telefoon geprobeerd, want ik begreep dat de vernieuwing vooral gericht was op mobiele gebruikers. Met mijn Android telefoon kan ik de circuits online website niet openen. Geen idee waar dat aan ligt, andere websites openen wel normaal.
Welk toestel welke Android versie staat erop en welke browser gebruik je?
edit: niet de draad gevolgd (3rd party cookies)
Ja Jeroen houd erg van koekies en analytic soft. De tijden dat er plain html werd gebruikt zonder enige bijbedoeling om het klikvee te besnuffelen ligt helaas ver achter ons.
Overigens gebruik ik ook dat soort spul indirect want anders had ik niet geweten dat a. meer dan 102.000 views waren op een van de Youtube accounts, en counting, op een gefilmd optreden van Mrs. A. Campbell b. de meeste bezoekers oudere mannen zijn uit de USA, direct gevolgd dezelfde groep uit de UK. Dat de populatie op vele manieren in de gaten wordt gehouden is logisch. Overheden hebben met vele dreigingen te maken. En op het wereldwijdeweb zitten rare vogels. Dus is het leuk als je onbespied met de Tor browser aan de slag gaat. Maar daar vestig je dan weer wel de aandacht op je. Net zoals alarmerende termen het net opgooien (bommen en granaten) ect. Het is wel stil hier zeg, waar is iedereen? Hangover, uitslapen, vakantie?
miedema
Golden Member
Op zondag 1 juni 2025 04:15:14 schreef RAAF12:
[...]Ja Jeroen houd erg van koekies en analytic soft. De tijden dat er plain html werd gebruikt zonder enige bijbedoeling om het klikvee te besnuffelen ligt helaas ver achter ons.
Even geprobeerd. Zowel op het legacy als nieuwe design geeft mijn uBlock Origin precies hetzelfde aan:
Geblokkeerd op deze pagina 1 (1%)
Verbonden domeinen 2 van 2Lijkt dus mee te vallen. Daarna toch maar snel weer terug naar legacy....
.
Het is wel stil hier zeg, waar is iedereen?
Dat denk ik de laatste tijd elke keer dat ik CO open...
groet, Gertjan.