Onze AEG Lavamat 41070 update (bovenlader) start niet meer op of stopt tijdens een programma. Komt soms stotterend weer even op gang. Koolborstels vernieuwd, geen resultaat. Wel wordt binnen enkele seconden het deurslot heel erg warm. Dit kun je voelen als je de bovenrand van de machine aanraakt. Nu denk ik dat er iets met het slot (solenoide?) is en vroeg ik mij af of ik de draden naar het slot gewoon kan doorverbinden? Maar de vraag is welke en hoe dan? Er zijn 2 dikkere grijze draden en 2 dunnere oranje.
Heeft iemand misschien een bedradingsschema van deze machine?
Alvast dank voor het meedenken,
Gerard
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
en vroeg ik mij af of ik de draden naar het slot gewoon kan doorverbinden?
Nee, de computer wil de open/dicht actie van het deurslot zien, heb deze bovenlader ook gehad. Gewoon een nieuw deurslot kopen, wel zo veilig.
Dank Roland, was er al een beetje bang voor. Vervangen is ook niet fijn want je komt er niet bepaald gemakkelijk bij. Lijkt erop dat je dan de trommel los moet maken. Iemand daar nog ervaring mee?
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Wat ik me er van herinner is dat je het bovenblad er vanaf kan halen, dan kom je er wel bij. Ik vindt zo snel op youtube ook niets, gaat allemaal over voorladers.
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Heb je een mailadres? Desnoods iets tijdelijks (snel gmailtje aanmaken of drg) als je je privacy op prijs stelt.
De trommel is met veren aan beide zijden aan de onderkant vd rand/lijst bevestigd. Als ik die losmaak komt de trommel naar beneden. Lijkt me niet echt prettig.
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Merci Eric! Fijn studiemateriaal, ik ga mij er zsm in verdiepen. Zou toch mooi zijn om zo'n machine nog een 2e of 3e leven te geven. Dank!