Als je text krijg in de serial monitor, dan heb je in elk geval een werkende serial interface, met de juiste pinnen tussen de PC en de Arduino.
Ik heb geen ervaring met die Arduino Mini. Maar ik zag op internet dat je de volgende instellingen moet doen in de Arduino/Tools:
Board : "Arduino Pro or Pro mini"
Programmer : "USBasp"
Volgens Arduino is dat echter afhankelijk van welke versie je hebt:
"Arduino Pro or Pro mini" is voor bordjes die op 3V3 lopen,
"Arduino duemilanove or Diecimila" is voor bordjes op 5V.
"Arduono Nano" wordt daar ook genoemd, dus die kun je ook proberen
En dan nog, normaal -tijdens bedrijf- heb je alleen een seriële verbinding. Maar om te downloaden moet je ook de bootloader in de processor activeren. Dat kan automatisch via de DTR pin op je USB interface module. Maar niet alle USB bordjes hebben die pin, dus dan moet je op het juiste moment even op het reset knopje drukken, precies op het moment dat op het scherm 'Load application' verschijnt.
De foutmelding die je krijgt betekent dat de download applikatie op de PC niet het juiste antwoord krijgt van de bootloader. Dat kan dan veel oorzaken hebben:
- Verkeerde baudrate tijdens programmeren
- Verkeerde ´programmer´ geselecteerd.
- Bootloader niet aktief.
- Bootloader niet aanwezig.
- Non-standaard bootloaderin je bordje.
Bedankt benleentje nu kan ik zien dat het met de Serial monitor gaat , maar ik kan nog niet compiler of update? Is er nog een andere schets daarvoor beschikbaar ik wil weten hoe dat komt dat ik niet kan compiler of update?
Gr
Paulinha_B
Honourable Member
"Ik spreek Spaans tegen God, Italiaans tegen de vrouwen, Frans tegen mannen en Duits tegen mijn paard." Dixit Carlos V, Römisch-deutscher Kaiser
LEES en BEGRIJP de meldingen die er komen
Of kopieer ze tenminste hier. "Ik kan nog niet compiler of update" zegt niets, daarmee kan niemand u ook maar een enkele stap verder helpen. We helpen hier graag, maar help ons dan helpen.