De term DVD zegt helemaal niets over de kwaliteit, resolutie en het formaat van de video content op die DVD, dat bepaal je zelf.
Op donderdag 21 augustus 2025 23:47:19 schreef kris van damme:
PC gebaseerde videoplayers.. je blijft er mee bezig en je bent nooit klaar
Kwestie van de juiste videoplayer gebruiken die zowat alle formaten kan afspelen...
Op donderdag 21 augustus 2025 23:47:19 schreef kris van damme:
[...]PC gebaseerde videoplayers.. je blijft er mee bezig en je bent nooit klaar
Ik houd er niet van en verkies indien mogelijk hardware oplossingen, indien mogelijk.
Om oa de buizentv's van beeld te voorzien kocht ik jaren geleden een kleine mp4 recorder/player. de HDMI out daarvan gaat naar een HDMI - composiet convertor en klaar is Kees. (en het werkt altijd)
[bijlage][...]
mijn ervaring spreekt dat tegen. een zwart-wit CRT heeft er echt geen moeite mee om de hoogste resolutie van een DVD weer te geven.
Niet helemaal mee eens.. 
De Asus O!Player heeft in principe helemaal geen PC nodig. Je kun er een USB schijf aan hangen en meteen afspelen, met een directe uitgang naar composiet zonder convertertje.
Alleen hebben ze in de latere versie van de firmware (2.05) de kopieer-functie van die USB naar de interne HDD eruit gehaald. Snap niet goed waarom.
En daardoor heb je dan de PC nodig om überhaupt iets op die interne HDD te krijgen, met alle ellende van dien.
Maar, je zou ervoor kunnen kiezen om af te spelen vanaf de USB HDD.
Hoe kreeg jij je de bestanden dan op die player?
[Bericht gewijzigd door Bavelt op (13%)]
Op vrijdag 22 augustus 2025 00:44:30 schreef Bavelt:
[...]Alleen hebben ze in de latere versie van de firmware (2.05) de kopieer-functie van die USB naar de interne HDD eruit gehaald. Snap niet goed waarom.
das niet zo moeilijk te begrijpen. klachten uit de Hollywood hoek.
Op vrijdag 22 augustus 2025 00:44:30 schreef Bavelt:
Hoe kreeg jij je de bestanden dan op die player?
tja als je de video enkel als bestand op de PC hebt, dan is de PC uiteraard nodig om drag en drop naar een SD kaartje te doen, of bij vreemde bestanden het te exporteren als AVCHd, zodanig dat de speler het herkend. Maar voor video die als hardware beschikbaar is ( tape, DVD,..) het playertje kan ook opnemen. Dus video met een interfacedoosje omzetten naar SDI en dan opnemen. totaal zonder PC 
Op vrijdag 22 augustus 2025 00:27:47 schreef Bobosje:
De term DVD zegt helemaal niets over de kwaliteit, resolutie en het formaat van de video content op die DVD, dat bepaal je zelf.
uitraard kan je vanalles op een DVD schrijven, maar
Bavelt wil gezien de toepassing denk ik wel een DVD-video bekomen daar hoort een vast systeem en een resolutie bij.
[Bericht gewijzigd door kris van damme op (18%)]
Op donderdag 21 augustus 2025 12:18:48 schreef Bobosje:
[...]Gebruik DVD PAL SD MPEG-II.
Hoe moet ik dat in de command line van ffMpeg stoppen?
Ik heb nu een HDMI-convertortje, die ik rechtstreeks op de HDMI van de laptop kan aansluiten, de output is een Composiet met tulp. Die gaat rechtstreeks naar de modulator. Dat werkt.
Ik vroeg me wel iets af: is er nog iets te zeggen over de kwaliteit? De HDMI van de laptop toont de beelden die naar zijn beeldscherm, worden gestuurd, 1:1 dus.
Mijn DVD speler heeft ook een composiet-uitgang die rechtstreeks naar de modulator gaat.
Zijn beide kwaliteiten nu gelijkwaardig?