ik heb meerdere dome beveiligingscamera,s. Werken prima, maar ik zou ze op een videoswitcher willen aansluiten.Maar, aangezien er nooit 2 syncen tegelijk zijn, zoek ik en manier om ze extern te synchroniseren, zodat bij beeldwisseling er geen versprongen beeld ontstaat. Zou zoiets mogelijk zijn?
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
ouwe bewakingsrecorder zonder hdd is ook een switcher ( of multiplexer ) dat ook jaren zo gehad bij een klant.
RAAF12
Golden Member
Op donderdag 9 oktober 2025 05:21:32 schreef mel:
ik heb meerdere dome beveiligingscamera,s. Werken prima, maar ik zou ze op een videoswitcher willen aansluiten.Maar, aangezien er nooit 2 syncen tegelijk zijn, zoek ik en manier om ze extern te synchroniseren, zodat bij beeldwisseling er geen versprongen beeld ontstaat. Zou zoiets mogelijk zijn?
Yep, daar heb ik een dik boek over die dat beschrijft allemaal zelfbouw met standaard onderdelen (dus echt oud) Hij noemt het een pulsenbak.
zie Het videohandboek van Ir. Ru van Wezel. Bussum, De Muiderkring 1977
Maar iets recenters met een IC of kant &klaar kan ook. Evt kan ik wel wat scannen uit het boek het schema van de pulsenbak bijv.
Ik ben het boek in pdf formaat nog niet tegengekomen. Overigens quote:
Nee, boek scannen mag over het algemeen niet zomaar, omdat boeken auteursrechtelijk beschermd zijn. Je mag wel een klein gedeelte (maximaal 10% of 10 pagina's) scannen voor persoonlijk gebruik of onderwijsdoeleinden. Voor het scannen van een heel boek, of delen die hierbuiten vallen, heb je toestemming nodig van de auteursrechthebbenden.
edit:
in de camera zit dat
klein stukje uit het boek
Ja bekende camera's 
Een oude analoge bewakingsrecorder doet dat voor je.
Dan kan je ook mooi een scherm met 4 of 8 beeldjes oproepen.
Kringloop eens bezoeken.