benleentje
Golden Member
Ik niet echt iets vinden waarom de koolborstel scheef gaat.
IK denk dat die scheef gaat door het draaien van het anker en dat de veer net niet sterk genoeg is om de borstel recht te houden.
Je zou aan de borstelhouder kunnen voelen of die geen scherpe randen heeft en dat eventueel bijwerken met een vijl of schuurpapier.
Mijn gedachte voor nu is controleer de veer of die sterk genoeg is.
Op zondag 23 november 2025 13:52:25 schreef G-VB:
Dit is het type borstel wat erin zit: Heeft er iemand een tip?
Als je op de eerste foto kijkt (waar je de borstel in de houder ziet zitten) dan lijkt het of de borstel te lang is. de veer staat onder een behoorlijke hoek te drukken, of het moet gezichtsbedrog zijn.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Ja, die U-vormige uitsparing in de borstel-houder is dat bij het verslijten van de borstel de veer dus dat stukkie de houder in kan zakken. Je zou dan verwachten dat de borstel max ongeveer de diepte van de U uit zou steken, maar het is veel meer.
Met "tweedehands gekocht" zou het natuurlijk kunnen dat de vorige eigenaar (/handig vriendje) dacht dat de borstel versleten was en vervolgens is het ding in de verkoop gedaan omdat dit het probleem niet oploste... (hij was toch recent overgenomen op marktplaats?)
Die borstels zien er bij nader inzien "als nieuw" uit, toch? Niet dat die al een "half leven" op hebben zitten.