Hi, nieuw hier om even wat kennis en ervaring op te doen. Want dit puzzelt mij. Deze vaatwasser komt nieuw uit de verpakking (maar wel tweedehands gekocht).
Model: Bosch spv2ikx10e07
Vaatwasser start prima elk willekeurig programma. Pakt water, wordt warm, spoelt vies water weg. Probeert weer nieuw water te pakken: error 3200, water supply disturbed. Low water pressure error.
Aan de kraan ligt het niet: daar komt ruim 10 liter water per minuut uit.
Aan de aquastop ligt het (denk ik) ook niet: de filters zijn schoon, de gaatjes voldoende, en waarom zou hij dan wel voldoende water voor het voorspoelen pakken?
Als ik een spoelprogramma draai met de kraan dicht krijg ik dezelfde foutcode, met als belangrijke verschil dat het programma niet per direct stopt: ik kan de kraan opendraaien en het programma hervatten. Bij de foutmeldingen die mid-cycle gebeuren, moet ik de vaatwasser uitzetten en een nieuw programma starten. Er staat dan nog een klein laagje water in.
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Alvast bedankt!
Gr Deesys
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Een paar decenia geleden kwam iemand met een spiksplinternieuwe cd speler aanzetten die vd camion gevallen was. Hij werkte niet hoewel hij nieuw id doos zat. Na een week zoeken had ik het uiteindelijk gevonden. De lens up/down spoel kabel was verkeerd in de stekker omgepoold gezet. Hij bewoog omgekeerd. Moraal vh verhaal, al wat nieuw is en tweedehands kan ook vd camion gevallen zijn met contructiefoutretourtjes. Mss heeft dus je model een ingebakken fout. Enfin andere mogelijkheden of foutanalyse kan als volgt:
1. De foutcode liegt of liegt niet. Dit is een eerste begin.
A: hij liegt. Het water vloeit perfect bij watervraag en de flowmeter registreert perfect de pulsen. Dan kan er een softwarebug zijn
B: hij liegt niet en er vloeit idd wel water maar de flowmeter registreert niet. Een flowmeter issue. Maar warom enkel mid programma? Dat kan een temperatuur of mechanisch issue zijn. Testvoorstellen volgen.
C: hij liegt niet en mid programma hoor je het water idd trager instromen. Geluid vh instromend water anders
2. Tests:
1: laat het toestel 5x (of meer)beginnen van nul. Dus. Reset de machine en telkens hij terug gevuld is en de motor begint te wassen reset je terug. Dit om te kijken of bij kamertemperatuur de starts consistent zijn.
2. Als het toestel op temperatuur is bij een heet programma (of op moment v haperen, niet later want dan afgekoelt) na een uurtje of zo. Herhaal dan test 1. Zo weet je of bij temperatuur er iets gaat haperen.
3. Mechanisch issue. Soms staat het toestel zo fel gekneld dat de flowmeter gaat haperen. Haal hem eens uit de nis met het rechtse zijpaneel er af. (Mede een thermisch issue dus)
4. Als je een reedkontakt hebt liggen (0,5€?) Kun je ook snel eens een nieuw plaatsen.
5. Foutcodes via service uitlezen. Testprogrammas starten. Componententest of automatisch (of beide).
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Thx voor de suggesties. Ja de vaatwasser doorloopt het voorspoelprogramma van 15 minuten zonder enkel probleem: pakt voldoende water en spoelt ook weg.
Wat mij nog niet helemaal duidelijk is, is waarom de flowsensor dan niet direct aanslaat wanneer de machine water vraagt.