Beste forum leden ik maak nu gebruik van een dect telefoon van kpn dallas comfort + deze heeft een zeer slechte dect verbinding en va?t steeds weg bij het bellen ik ben op zoek naar een vervanger maar van welk merk kan ik de beste gaan aanschaffen die gegarandeert een goede en blijvende verbinding hebben ik heb al rond gekeken maar ze schijnen allemaal goed te zijn dus dat klopt al niet daarom hier de vraag
Mvrg e de waele

Gegarandeerd is er niets :)
Er zijn veel factoren die een storing kunnen maken, of het bereik beïnvloeden ( staal, beton etc.)
Ik lever meestal panasonic, die zijn over het algemeen prima.
Maar nogmaals, geen garantie...

siemens C-E en S serie zijn ook goed.

Ik heb een Siemens C470 set, werkt al heel lang probleemloos. (er hangt ook een profoon handset bij aan, zonder probleem in te leren)
Bij slechte verbinding zou ik de basispost verplaatsen, en weghouden van metaal/beton/storingsbronnen (switchers e.d.)

In onze familie zweren we al decennia bij Siemens Gigaset.
Ze worden pas vervangen als de tekst van de toetsen is afgesleten. :)

Ooit een Philips dect gekocht en die werkte bijna precies een heel jaar totdat een van de chips in permanente latch-up raakte wat niet meer goed te krijgen of te verhelpen was (een bekende kwaal van dat model toen der tijd, had een ingebouwde "is nu defect tijdbom").
Sindsdien nooit meer een Philips dect...

Op donderdag 4 december 2025 19:46:58 schreef OXO:
In onze familie zweren we al decennia bij Siemens Gigaset.
Ze worden pas vervangen als de tekst van de toetsen is afgesleten. :)

heb er lang geleden dozijnen van geinstalleerd gehad. daar werd na de meubels de dect het meest gebruikt. de siemens gigaset 900-tot 4000 gingen ondanks dat hoge gebruik ruim 10 jaar mee. later werd het de A-B-C-E-S serie waar de A serie rommel was, de A100 heb ik zat weggeknikkerd na enige jaren al. soms kwamen ze in 20 delen in een enveloppe terug. op wat C serie toestellen die in de wc en in een pan soep waren gevallen waren die goed.

De A serie van de Gigaset zou ik vermijden; het opladen gaat vaak niet goed (het lijkt dat de ie niet weet wanneer ie moet stoppen), met als gevolg dat de oplaadbare batterijen vaak vervangen moeten worden. Als de oplaadbare batterij versleten is dan leidt dat ook tot wegvallende verbindingen. Ik heb dit probleem bij meerdere exemplaren van de Gigaset A serie gezien.

[Bericht gewijzigd door Patrick de Zeester op (14%)]

Ook vroeger toen het nog Siemens was, kwam dit al voor bij bepaalde Gigasets. Mogelijk A serie maar ik herinner me iets met 3 cijfers.

Panasonic is tegenwoordig ook vrij populair en werkt in mijn ervaring prima.

Ik wil geen reclame maken maar ik ben al jaren in het bezit van siemens gigaset as285.
Heb toen voor deze set gekozen omdat hij een prima geluid geeft voor mijn slecht gehoor.
Ben er zeer tevreden over en geluid valt nooit weg.

net als bij mercedes is de S reeks van de gigaset de duurste en kan het meeste. oa als je een groot gebied hebt en er repeaters nodig zijn dan kan dit alleen met de S reeks.