Op 13 januari 2003 08:04:57 schreef Tristan:

[...]

Nou kan ik er natuurlijk een tikkeltje naast zitten, maar de wetten van Ohm worden toch gegeven op de middelbare school? (Ik geniet wel een VWO opleiding, kan zijn dat ze het op het VMBO niet doen).

we gaan hier niet lopen discuseren of iemand het in zijn studiepakket heeft zitten. er zijn ook genoeg mensen die op latere leeftijd aan elektronica beginnen, dus kun je het bijvoorbeeld hen niet kwalijk nemen dat ze de wet van ohm niet meer goed kunnen toepassen.

naar mijn weten word het wel gewoon op het VMBO gegeven, bij natuurkunde.

de wet van ohm staat toch ook op de site als je die nog niet kent. maar qua proggie misschien iets om iid een transistor te berekenen ik kan het wel maar maak vaak fouten omdat ik het niet helemaal beheers dus is een proggie handig als controle. kan ik mijn antwoord verglijken met die van het proggie.

Dus, iemand nog een proggie nodig? Ik heb wat basis kennis VB, dus daarmee moet 't lukken :P

P.S Ik heb de wet van ohm in m'n grafische rekenmachine staan, en die heb ik er altijd bij als ik iets aan het doen ben met elektronica :P

Op 13 januari 2003 13:24:52 schreef Tristan:
Dus, iemand nog een proggie nodig? Ik heb wat basis kennis VB, dus daarmee moet 't lukken :P

ik heb in een eerdere post een zippie neergezet met een qbasic progrma en het zelfde progrma in een txt bestand
als je dat kan omzetten:D dan is er een pragrma voor volt ohm en watt

Even attentie. Die topic is er voor ons, CO-crew, om te pollen in wat voor programma's er interesse is. Dus of je al een programma hebt, je kunt programmeren of weet waar formules zijn interesseert ons momenteel in dit topic niet. Lees goed de beginpost en reageer aub alleen daar op. Dank U.

Uiteindelijk is het niet zo belangrijk hoe je er komt als je onderweg maar lol hebt. Hobbies zijn toch per definitie leuk? ;-)