rob040
Golden Member
OK, dat is wanneer iemand voor het laatst gepost heeft.
Maar er zijn ook fora waarop je kunt zien wanneer iemand voor het laatst 'online' was (of wellicht alleen wanneer iemand ingelogd was).
Voor mij allemaal niet zo belangrijk. 
Op donderdag 26 maart 2026 16:09:24 schreef RAAF12:
[...]Dus nu is René je nickname ??
Ook dat zie je als je op mijn naam klikt 
Op donderdag 26 maart 2026 21:15:24 schreef fatbeard:
Ok, het is iets lastiger dan ik dacht:
- gebruik de zoekmachine
- veld gebruiker: degene waarvan je de laatste activiteit wilt weten
- veld sortering: datum
- alle andere velden met rust laten
- op "zoeken" klikken.
- in de lijst bij het bovenste topic op "berichten van ...." klikken
- kies de laatste pagina
Het laatste bericht daar laat zien wanneer die persoon het laatst actief was...
Voor (z)weetvoetje was dat dus 17 juli 2020 om 16:16
Dat werkt niet, je moet even op de profielpagina kijken, verzameltopics leveren je wel veel werk op.
Maar... nuttig?
fatbeard
Honourable Member
Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Op donderdag 26 maart 2026 21:31:02 schreef Henry S.:
[...]
Dat werkt niet, je moet even op de profielpagina kijken, verzameltopics leveren je wel veel werk op.
Wishful thinking? Want dat is onjuist...
Of heeft de nieuwe layout andere informatie dan de oude?
Op de profielpagina (die niet rechtstreeks toegankelijk is voor een ander dan jezelf) staat alleen het laatste topic waarin is gereageerd, die reactie is niet noodzakelijkerwijs van het getoonde forumlid.
Zo meldt (z)weetvoetjes' profielpagina 03-02-2026 19:50:14 als laatste post, maar die post is van r-p...
Ik vroeg me dus af hoeveel leden er de laatste week, de laatste maand, het laatste jaar en bericht hadden gepost.
Ik denk dat er veel CO leden zijn die niet meer actief zijn en er is volgens mij geen actief account-cleanup beleid.
Ik zag gisteren ergens een juichend lijstje staan, daarop stond meer dan 18.000 geregistreerde gebruikers op CO, dat leek mij nogal veel, maar nu is het lijstje spoorloos....
Daar zullen veel inactieve gebruikers bijzitten sinds de geboorte van CO.
[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (18%)]
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Accounts opschonen hoeft denk ik ook niet. Iemand kan altijd terugkomen, tenzij hij of zij zelf vraagt om het account op te heffen.
Voordat ik het beheer over het transistorforum overnam, werd dat elke 1 a 2 jaar opgeschoond. Dat resulteert uiteindelijk in een significant aantal dubbelaccounts / oude berichten van dezelfde poster die niet meer aan een acount hangen.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Op vrijdag 27 maart 2026 08:13:21 schreef RAAF12:
...18.000 geregistreerde gebruikers op CO, ... inactief...
Gezien er mensen met een user-id van 44243 op het forum actief zijn ziet dat er m.i. naar uit alsof dat zo goed als bij 1 is begonnen met tellen. Allicht dat er een periode is geweest waarbij er dagelijks een zwik nieuwe accounts moesten worden opgeruimd omdat het spammers waren. Maar 18000 lijkt me dus wel "rekening houdend met wat opschoning".
(Wie heeft er nog meer op slashdot een user-id nummer dat lager is dan hier...
)
Turbokeu
Golden Member
I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Op donderdag 26 maart 2026 14:18:20 schreef flash2b:
Een laatst actief datum/tijd bij een gebruiker zou ook handig zijn.
Ik zie dan nog liever het starttijdstip van het topic èn het tijdstip van de laatste post (tegen ouwe koeien).
Bvb. zoals op het Userbase forum (maar dan datum en uur, geen xx minuten/uren/dagen geleden):
Hoeben
Golden Member
https://www.hoeben.com https://www.overstockdevices.com https://www.asensor.eu https://www.circuitsonline.net/forum/user/4355#aanbod Voor alle verkoop: een tegenbod is altijd welkom!
Op donderdag 26 maart 2026 10:16:51 schreef Sine:
Zo kun je zien dat deze gebruiker er wel heel erg veel heeftAantallen zeggen natuurlijk niets over kwaliteit, dus het nut van dat nummer kun je vragen bij stellen.
Dat prominent afbeelden is vrij onzinnig, dat is enkel extra ruimte verspilling in een toch al vol post-venster.
Hier "deze gebruiker" met 5107 (nu dus eentje meer). Maar dat is niets. Wat denk je van RAAF12 met 16811. Of maartenbakker met een notering van maar liefst 47165!
Maar de echte winnaar, zover ik het zo kon vinden, is toch wel Henry S. met 61231.
Jinny
Golden Member
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Op vrijdag 27 maart 2026 20:14:08 schreef Hoeben:
[...]Hier "deze gebruiker" met 5107 (nu dus eentje meer). Maar dat is niets. Wat denk je van RAAF12 met 16811. Of maartenbakker met een notering van maar liefst 47165!
Dat is Maarten zijn schuld
Die haalde me over om van nl.hobby.elektronica op Usenet over te stappen naar een gemodereerd forum.
Van het ontstaan van de NL hiearchie rond 1988 t/m 2010 ruw geschat. Inbellen met MT+ inbouwkaart modem op 300/300 en 1200/75 in den beginne. De laatste jaren zat er flink de klad in die NL nieuwsgroep.
Op vrijdag 27 maart 2026 18:19:34 schreef Turbokeu:
... (tegen ouwe koeien).
...
In de oude layout was er een Tampermonkey-script die bij mij de achtergrond lichtgeel kleurde bij topics die ouder waren dan 30 dagen. Dat mis ik echt bij de nieuwe layout.
Op donderdag 26 maart 2026 10:16:51 schreef Sine:
Zo kun je zien dat deze gebruiker er wel heel erg veel heeft
Door puur toeval kwam ik bij deze post en zag dat het nou net over mijn account gaat.
Op dit forum ben ik nog niet zo lang, bovendien heb ik (tot dit moment) hier niet zo heel veel bij te dragen.
Vraag die bij me opkwam: op een of andere manier komt de opmerking van Sine nogal smalend op me over... Is het hier dan min of meer bezwaarlijk weinig bijdrages te posten?
Ik zou hier graag wat mee willen kijken, want ik ben al meer dan 60 jaar elektronicus en heb nog steeds interesse in dat vak, maar beoefen het niet heel actief meer. Bovendien ben ik niet heel mobiel meer, dus probeer mijn tijd nog wat nuttig te besteden achter de PC.
Mag dat of mag je hier alleen vertoeven als je regelmatig wat bijdraagt? En anders krijg je dergelijke smalende opmerkingen aan je broek?
Hebben ze jou nooit geleerd om de link te bekijken voor je ergens op klikt?
Erg gevaarlijk
"https://www.circuitsonline.net/my"
zag dat het nou net over mijn account gaat.
Iedereen ziet zijn eigen account als hij op die link klikt. 
Op donderdag 23 april 2026 10:58:02 schreef Frederick E. Terman:
[...]
Iedereen ziet zijn eigen account als hij op die link klikt.
Dan heb ik helemaal niets gezegd, excuses dat ik het zo opgevat heb.
Zie je wat onbekendheid met een forum met zich meebrengt, stom van mij. 
Er zullen er wel meer ingetrapt zijn. 
Met de tip van @DK zal je dat niet gauw nog eens gebeuren!
Als je met de muis boven een link hangt ('hovert'), zie je onderaan in je scherm al waar die link heen gaat.
Op donderdag 23 april 2026 11:49:55 schreef Frederick E. Terman:
Als je met de muis boven een link hangt ('hovert'), zie je onderaan in je scherm al waar die link heen gaat.
Als jarenlange Internetgebruiker weet ik dat best wel, maar een interne link van een bepaalde site weet ik dan weer niet te interpreteren. Nu ik dit weet wél natuurlijk!
Bovendien verwacht ik niet echt, dat als een moderator van een site een link plaatst, ik daar beslist niet op zou mogen klikken zonder eerst de link onderzocht te hebben. Als ik een spamachtig mailtje krijg, klik ik nooit op links, maar op het 'gewone' Internet (dus in mijn Browser) vertrouw ik best wel op mijn (zeer betrouwbaar gebleken) Internetfilter van mijn Antivirus programma. Ga ik echt niet constant elke link controleren voor ik erop klik.
nonius
set SCE to AUX.
Ga ik echt niet constant elke link controleren voor ik erop klik.
Hm. Als jarenlange internetgebruiker klik ik *nooit* op een link zonder eerst eventjes met de muis erover te 'hoveren' en te kijken waar de link me naartoe gaat leiden.
Maar ik steek ook nooit een spoorwegovergang over zonder eerst links en rechts te kijken, óók al zijn de spoorbomen open en de rode lichten gedoofd.... Ik vertrouw geen techniek, en mezelf nog minder 
joopv
Golden Member
.. en openen in een incognito window.
Op vrijdag 27 maart 2026 13:40:51 schreef rew:
[...](Wie heeft er nog meer op slashdot een user-id nummer dat lager is dan hier...
)
Oh slashdot.... damn, heeeel lang niet ingelogd geweest.
Blijkbaar werkt mijn account nog, aangemaakt ergens begin vd eeuw.