Turbokeu
Golden Member
I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
. (Wannabe modden mag kan ook vriendelijk, maar dat wil niet zeggen dat ik dat moet gaan doen. Mod's kunnen lezen wat hier stond) .
Zoals Truffel zelf aangeeft is hij iemand met klassiek ASS, wat staat voor autisme stoornis spectrum. Als de beheerders de schijfruimte en bandbreedte kunnen missen, lekker laten gaan.
Op woensdag 15 april 2026 19:51:57 schreef Zeeuwsekees:
Zoals Truffel zelf aangeeft is hij iemand met klassiek ASS, wat staat voor autisme stoornis spectrum. Als de beheerders de schijfruimte en bandbreedte kunnen missen, lekker laten gaan.
Dat laatste is een inmiddels achterhaalde manier van omgang met ASS. Een onconventioneel gebruik van je hersens (hoe waardevol dat ook kan zijn!) is geen vrijbrief om iemand maar als een ongeleid projectiel en stuiterbal zijn gang te laten gaan. Binnen een samenleving gelden -ook voor hem-, de normale conventies en omgangsvormen. Waar bijsturen op zijn plaats is, is "lekker zijn gang laten gaan" niets meer dan een ernstige vorm van opvoedkundige desinteresse en verwaarlozing van je medemens.
Net zoals in het echte leven hoef je niet te reageren, ongeveer net zoals er een aan/uit knop op de TV zit. Maar toetsenbordridders hebben vaak weinig zelfkennis
En zolang moderators het toestaan is het prima. Leve de conventie's.
[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (18%)]
Truffel.
www.aelyra.nl Defined by human, refined by data.
Ik begrijp de input en ga daar rekening mee houden.
Voor mij is dit geheel nieuw en heb nog nooit iets met dit soort dingen gedaan.
Dus het is denken wat ik wil, dingen proberen en testen zodat de sensoren en nodes er op kunnen.
Verder werkt het gewoon, het leert, luistert, praat terug en heeft verschillende modellen afhankelijk van wat ik doe. Het laatste wat ik deed is grof testen waar ik nu sta en een test onder load omdat ik dat nooit eerder heb gedaan.
Wat betreft de vraag hoeveel TOPS: Op papier rond de 1400 AI TOPS (GPU), maar dat is niet echt vergelijkbaar met een Hailo; dat is een andere klasse en use-case. Maar genoeg over mijn Aeylira, ik ram alle technische data er nog in en wat zooi dat het mijn labvoeding kan aansturen en de scoop, verder wat dingen dat het zelf KiCad kan gebruiken en bla bla bla.
Volgende keer een hard technisch bericht, over de opbouw van de elektronica is huis, waar ik over een paar dagen mee kan beginnen. Deze hele troep waar ik nu mee bezig ben is puur om de rest ook nuttig te kunnen laten werken.
Edit (16:50): Laatse update over het wonderbaarlijke mysterische AI sausje:
Ik ben nu Aelyra aan het instellen op volle controle voor de terminal, lezen, schrijven en etc.
Nu was dit al heel ver (buiten dit forum om), maar nog niet ver genoeg.
Het kon alle vervolg stappen al geven, maar nog niet zelf doen.
https://www.tiktok.com/@skylabnetherlands/video/7629374666125118752?_r…
Ja dit is eng... Dit is niet een beetrje ChatGPT en het zal wel, dit is iets maken wat de diepste techniek straks kan induiken.
Truffel.
Aelyra voert nu vanuit de chat terminal opdrachten uit en praat niet meer terug.
Als ik daarna domweg typ of praat, reageert het terug.
Dit klinkt heel simpel, maar dit is echt een game changer!
Het gaat nu mijn eigen UI aanpassen. Ik sta er nog tussen, maar om eerlijk te zijn ben ik niet meer echt van waarde op dit moment. Het heeft nu mijn microfoon knop verplaatst.... ik ben hier al drie dagen niet meer mee bezig.
Het is nu bezig om kopiereen en plakken goed te maken.... het haalt dit uit oude gesprekken van de afgelopen dagen dat ik zij dat het ruk werkt.
[Bericht gewijzigd door Truffel. op (12%)]
Truffel.
Werkpaarden, showpaarden.... laat mij maar de shetlander pony met downsyndroom zijn.... 
Morgen, overmorgen of desnoods over een week zeg ik tegen haar: Verwerk KiCad in de UI.
Truffel.
Een paar uren.... wellicht een paar dagen.....
David Guetta - Megamashup by Djs From Mars
[Bericht gewijzigd door Truffel. op (24%)]
Op donderdag 16 april 2026 13:04:11 schreef Truffel.:
Ik begrijp de input en ga daar rekening mee houden.
je houdt hier rekening mee door meer bullshit dan ooit te posten?
Je topic zit straks al op slot voor je aan het technische toekomt
Truffel.
Dat zou mij letterlijk aan de reet roesten!
In de meest letterlijke zin is dit forum en haar leden geheel ondergeschikt straks. Of ik het nu wel of niet deel!. Het maakt letterlijk geen fuck meer uit!
[Bericht gewijzigd door Truffel. op (67%)]
Truffel, heel veel plezier met je systeem wat straks je hele huis over gaat nemen.
O wat ben ik blij dat ik die rotzooi niet in huis heb.
Dat jij het wel hebt zal mij dan weer aan mijn derrière oxideren 
Succes.
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Je gaat nu toch wel wat van de rails, truffel. Wat mij zelfs doet opmerken dat ASS-ers net zo veel van elkaar verschillen als mensen dat in het algemeen doen... (Er zijn er vrij veel die geen opvallende topics op CO posten, misschien wel alhier aanwezig zijn, en die bijvoorbeeld liever in stilte werken dan met muziek op. Maar de enigen die hier opvallen zijn degenen met topics die op slot gaan, en dat vind ik jammer)
In mijn vorige post pleitte ik overigens voor tolerantie, niet voor verwaarlozing. (Zeeuwsekees denk ik idem). Maar het moet wel binnen de forumregels blijven. (Dus een link met electronica hebben en niet binnen 24 uur opnieuw posten als je zelf de nieuwste post hebt gemaakt).
Een AI op KiCAD loslaten lijkt mij wel interessant, maar dan in de hoop dat er een fatsoenlijke autorouter mee te maken valt, die "snapt" wat voedingslijnen zijn en wat ground is, hoe retourstromen lopen, wat hot loops zijn, wat karakteristieke impedantie is, wat looptijdsverschilcompensatie is, etc. (Misschien wat veel gevraagd, maar minstens iets dat geen spaghetti maakt). En dan iets dat lokaal draait.
Huisautomatisering heeft minder mijn interesse, maar kan vast ook beter dan "slimheid dat juist wat doms onhandigs doet en er niet eens van leert". Verder kan ik de robotverhalen van Asimov aanraden.
Dus, maak er wat moois van, maar schreeuw het iets minder hard van de daken.
(En sorry voor het wannabemodden).
benleentje
Golden Member
Wat mij zelfs doet opmerken dat ASS-ers net zo veel van elkaar verschillen als mensen dat in het algemeen doen...
Wat wel echt anders is, is dat autisten ( ik ook)veel moeilijk aanvoelen hoe het normale sociale interactie met elkaar verloopt of soms de sociale orde gewoon totaal negeren maar dat laatste is iets wat je moet leren.
Misschien zijn al deze posts niet van TS zelf, maar van zijn overactieve "gedragsgestuurd systeem"......
Truffel.
Lees mij alleen!
Ik heb een onderwerp over een lamp, wacht.
Vertel hoe ik de lamp kon aanpassen.
Maak een grap: G-A - Turn The Lights Off (Dubstep)
Wacht.
gebruik alleen https://www.circuitsonline.net
maak prachtige soep!
Stuur agent en maak eigen account aan.