idd 15V op mn 74hc4046. Het leuke is dat zo'n poortje dan meteen al zn ingangen ook op 15V zet, dus er zijn ook nog 3 74hc192's gesneuveld, een 74hc74, en nog een paar 74hc02's. (heb ik nog niet helemaal doorgemeten, maar met een beetje pech kunnen het er ook zo'n 5 zijn; met nog meer pech ook nog een paar 74hc86's).
@bertrix: valt gelukkig nog wel mee, het kost me misschien wel 10 of 15 euro, maarja dat gaat nog.
maar die 4046 was toch een verkeerde, ik moet eigenlijk een gewone 4046 hebben, want die kan tot 15V aan, en mn varicap moet ik ook tot 10V kunnen regelen, anders pak ik niet het hele bereik mee.
iig is gebebleken dat het ding wel werkt. Maar ik was ff bezig om een wat beter loopfilter te realiseren, want een insteltijd van 1 minuut is een beetje te lang...
Ik weet trouwens nie wie het was, maar ik heb hier ooit iemand horen zeggen dat hij altijd digitaal werkte omdat hij dan zeker wist dat het werkte, en met analoge dingen werkte het bij hem nooit. Dat heb ik dus precies andersom. Tot nu toe heb ik nog nooit iets digitaals (of iets met IC's) gefabriceerd dat 100% naar wens werkte.
Wat trouwens ook vaag was aan die PLL was dat hij nogal instabiel was, zo nu en dan schoot hij zomaar van de frequentie af doordat er ergens een lamp werd aangezet ofzo. Ookal hang je maar 1 draad op de uitgang van een poortje, ze zijn nog steeds zeer storingssgevoelig die IC's. Tenminste in het begin, op een gegeven moment werkte het in één keer perfect. Zeer raar, geen idee wat nou de oorzaak was.