Hallo. Heb een nieuwbouw huurappartement met een itho warmtepomp, in de kamer zit de Spider thermostaat hoofdregelaar, deze werkt prima, in beide slaapkamers hangt ook een spider ruimtethermostaat waarvan er 1 alleen de temperatuur aangeeft, ik krijg hem niet gekoppeld aan de warmtepomp ondanks alle instructies (warmtepomp gereset, thermostaat terug gezet naar fabrieksinstellingen, daarna via de batterijwissel en de homeknop kan ik het knipperende temperatuur symbool selecteren, ik zie een knipperend lichtje dat aangeeft dat er verbinding gemaakt wordt maar daarna gaat hij weer terug naar de instelmodus, kan dus de temperatuur in de kamer niet instellen en zie alleen de gemeten temperatuur. Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem? Ik hoor het graag, alvast mijn dank!!

Waarom wilde je dat? Werkte het niet?
De ruimte thermostaat kun je niet koppelen aan de Warmtepomp.
Alleen de centrale spider is met OpenTherm bedraad verbonden aan de warmtepomp. Jouw ruimte thermostaat is draadloos verbonden aan je vloerverwarmings verdeler.

Allereerst dank voor de reactie. Bedoel je daarmee de autotemp regelaar? Dan blijft het vreemd dat ik in 1 slaapkamer wel de temperatuur kan bijstellen op de spider en in de andere alleen de gemeten temperatuur zie toch? Maar kom wel steeds een stukje verder zo dus alle info is welkom!!

@ Stijnos: kan ik de afzonderlijke ruimtethermostaat opnieuw koppelen door de autotemp regelaar in de ibs modus te zetten? Of ontregel ik dan het hele systeem?

[Bericht gewijzigd door BertAlert op (19%)]

Ga alsjeblieft niet lopen klooien met de IBS mode. De thermostaat is waarschijnlijk gewoon goed gekoppeld anders zou je een communicatie fout zien op de spider.

het kan zijn dat de ruimte thermostaat lokaal in standby staat.
als je op de thermometer lang drukt, zie je mogelijk ST BY in het display staan. Hier kun je als het goed is wisselen naar ON door meerdere malen op de thermometer knop te drukken (kort) en bevestigen met de home button.

Het zou ook nog kunnen dat de zone remote in standby staat, dat weet ik zo 123 niet meer hoe dat bepaald wordt.

[Bericht gewijzigd door Stijnos op (17%)]

De thermostaat geeft alleen de temperatuur aan en verder geen symbolen, ik heb hem gereset vlgs de hanleiding maar dan laat hij zich niet koppelen, lijkt dus geen verbinding met de regelaar te hebben. Lijkt me dat ik het hier bij moet laten ja, heb inmiddels de vraag bij de installateur neer gelegd, ik meld hier nog even als er een vervolg is.

Ik heb nog even gekeken. Als je enkel de ruimte temperatuur ziet en geen setpoint of andere iconen, dan is de spider thermostaat niet geconfigureerd en dus ook niet gebonden aan je autotemp regelaar.
Je zou dit via de IBS mode wel weer kunnen doen, dan moet je echter wel weten op welke zone(s) de slangen van de desbetreffende slaapkamer zitten.