Paulinha_B
Honourable Member
"Ik spreek Spaans tegen God, Italiaans tegen de vrouwen, Frans tegen mannen en Duits tegen mijn paard." Dixit Carlos V, Römisch-deutscher Kaiser
Aanbeveling gevraagd: een display VGA en/of HDMI voor in de auto, 12 a 14 duim, behoorlijk lichtsterk, voeding uit 12V= boordnet, evt. via low-dropregelaar.
Is bedoeld om te worden aangestuurd uit een Raspberry PI.
Wie heeft goede of slechte ervaringen met welk exemplaar?
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Goede ervaringen: ik heb ze op de werkbank gehad als prototype en demomodel om stevig aan de tand te voelen.
Prijs: als je ernaar moet vragen zijn ze te duur. Als ik een stevig budget had, zou ik het doen maar voor een hobbyproject denk ik overkill.
Maar het zijn wel mooie degelijke high brightness monitoren. Beide modellen net nieuw dus de komende jaren nog updates en onderdelen beschikbaar.
13,9" (voeding 12-24V, waarschijnlijk iets grotere range) https://tvlogic.tv/new/M_Spec.asp?sidx=150
10" (voeding 6-34V) https://tvlogic.tv/new/M_Spec.asp?sidx=145
Nog een maatje kleiner is ook daadwerkelijk wel eens in een kleine serie auto's toegepast, maar daarvan komen er nieuwe modellen aan (heb ik alfa-versies van gezien).
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (11%)]
Je kan ook eens kijken naar een display van een kassasysteem.
Die zijn gebruikt te vinden ( een dan betaalbaar) in diverse maken en die hebben ook een usb of seriele touch screen .
Ik heb er meerdere gebruikt voor de pc besturing van een orgel.
En ze zijn 12 volt meestal.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Die zullen toch ook wel 500 nits halen om op de kassa goed leesbaar te zijn? Misschien is dat al voldoende.
En anders eens kijken naar signage display's, die zijn al een stuk goedkoper dan videomonitoren.
Ohja en alleen nits vertellen ook niet het hele verhaal. Een panel dat omgevingslicht goed absorbeert (schijn er maar eens met een laserpointer op), heeft minder nits nodig om leesbaar te blijven.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (33%)]
Paulinha_B
Honourable Member
"Ik spreek Spaans tegen God, Italiaans tegen de vrouwen, Frans tegen mannen en Duits tegen mijn paard." Dixit Carlos V, Römisch-deutscher Kaiser
Op zondag 31 mei 2026 17:54:21 schreef revado:
Je kan ook eens kijken naar een display van een kassasysteem.
Die zijn gebruikt te vinden ( een dan betaalbaar) in diverse maken en die hebben ook een usb of seriele touch screen .
Ik heb er meerdere gebruikt voor de pc besturing van een orgel.
En ze zijn 12 volt meestal.
Touch is nergens voor nodig, het moet vooral gaan dienen om alle mogelijke informatie te tonen aan de voertuigbestuurder. Maar dan nog zou dit wel eens een heel goede tip kunnen zijn - alleen, waar vind ik zo'n gebruikte kassa-schermen te koop in Portugal? Lijkt mij dat die juist het eerst kapot gaan in die omgeving, eerder dan de barcodelezer of de geldlade..?
ìk gebruik voor een project een nextion HMI (NX8048K070_011R)
5V voeding serieel (Rx Tx). wel touchscreen, was iets van ongeveer 120 euro.
maar ze hebben meerdere schermen.
KGE
Golden Member
Zoiets: https://www.beetronics.co.uk/c-automotive
Niet goedkoop, voldoet aan 'automotive' veiligheidseisen en zijn er ook met 'High Brightness'.