Beste forumleden. Na aankoop van een kruimeldief zonder oplaad transfo, stelde ik de vraag aan de verkoper:

Kan u me zeggen welke laadtranformator ik nodig heb om de Zedarkruimeldief met oplaadstation - Handstofzuiger- 100W Krachtige Zuigkracht - HEPA 13 Filter
Op te laden?
Antwoord: Bedankt voor uw bericht.
Voor dit model heeft u een 26V DC laadadapter nodig.

Het is belangrijk dat u een adapter gebruikt met de juiste spanning en de passende aansluiting, zodat de accu veilig en correct wordt opgeladen.
Kan dit? In bijlage foto van kruimeldief.

wat een crappy fake ding is dat zeg. als ze spanning al niet deftig kunnen schrijven (voltage ipv votage) dan vermoed ik dat dit ding al geen europese goedkeuring heeft.

en dan nog een accu gaan opladen....

ik zie input 5V 2A, een telefoon lader dus.
die votage 12V DC heb ik geen idee wat ze bedoelen wat dit is al in conflict met de 5V input

ik zou heel voorzichting met 5V opladen, 12V zou ik er niet opzetten zonder het binnenwerk te zien, en 26V al helemaal niet

[Bericht gewijzigd door fcapri op (15%)]

Zit er niet gewoon een USB-C connector op dan?

Er zit een usb -c connector op.
De aankoop is via BOL. gedaan.

Bol is een platform. Heb je de vraag bij de echte verkoper gesteld?
Als ik zoek naar deze stofzuiger, dan zie ik foto's waarop ook opzetstukken en een adapter te zien is. Waarom is die adapter niet meegeleverd?

Ali ding...
Wat zegt de gebruiksaanwijzing?
Die moeten ze verplicht meeleveren.
Anders gewoon retour sturen.

Op vrijdag 26 juni 2026 11:40:06 schreef dummy1:

Dan is de laadspecificatie vrijwel zeker USB-C 5V 2A. Als er een speciale lader nodig was, dan zou die wel standaard bijgeleverd worden.

De vraag over de transfo heb ik gesteld aan de verdeler ZEDAR BV.
Dus als ik hun advies had gevolgt dan had ik het toestel al opgebazen?
Op de foto staat een laadstation maar geen laadtransfo. Had ik dus niet gezien.

Zit die dock er ook niet bij?
Dat staat wel duidelijk in de omschrijving.

[Bericht gewijzigd door revado op (29%)]

Ik heb nogmaals de vraag gesteld aan ZEDAR BV.
Het betreft het type Zedar S500. Is dit dezelfde laadadapter?

Antwoord; Dat zou de correcte laadadapter moeten zijn ja.

Met vriendelijke groet,

Maarten

Zedar B.V.
Richterlaan 6
9207 JV Drachten

Had ik mijn toestel opgeblazen met deze verkeerde aanbevolen laadadapter omdat ik dan wel verder wil gaan met deze verkeerde informatie?

Aan het label denk ik aan dat ie 5V 2A nodig heeft (10W) maar intern een 12V accu heeft en een 100W motor. Je zult hem dus ongeveer 10x langer op de lader moeten hebben dan dat je hem kan gebruiken.

https://media.s-bol.com/Jm0Z4LBR63Yy/L8rMpvg/550x550.jpg

opladen in 3-4uur, een 2000mAh.
dus 12V 2000mAh opladen met 5V 2A dat komt ongeveer op een 3-4uur dan met de conversie verliezen
100W op 12V is dan 8A om te ontladen.30min zuigen is wat overdreven dan. met 8A trek je die accu op 15min leeg

dus was rew zegt kan kloppen. intern een 12V accu, opladen met 5V 2A

Een grote stofzuiger die zet je aan en dan ga je een halfuur lopen zuigen, soms met een pauze van een halve minuut om van stopcontact te verhuizen. Met zo'n kruimeldief is een "dutycycle" van 50% nog wel aannemelijk.

Als hij nieuw gekocht is zonder de lader dan zou ik hem terug sturen.
In Nederland heb je met deze aankoop twee weken het recht om het product zonder opgaaf van reden terug te sturen.

100 w zuigkracht?
je kunt beter een rietje pakken en zelf zuigen.......

eennormale stofzuiger heeft minimaal 800 w nodig een kruimeldief gaat het met ca 25% wel redden, maar met 10% wordt het wel echt stof aaien ipv zuigen.

je hebt eignelijk dus een stofaaier gekocht zonder oplader.

Op vrijdag 26 juni 2026 11:40:06 schreef dummy1:

Zoals al aangegeven door maartenbakker is de oplaadspecificatie vrijwel zeker 5V/2A. "Input 5V/2A" vind ik vrij duidelijk. Dus een standaard 5V lader met een USB-C plug die minimaal 2A kan leveren.

Volgens het plaatje op de website van Zedar zit er ook een gebruiksaanwijzing bij: https://zedar.eu/products/s500-kruimelzuiger?variant=50718811423059#s5…

Het zou mij verbazen als hier niet instaat wat voor lader je nodig hebt.

Bij 'wat zit er in de doos' zit geen lader, enkel een usb kabel.
Een usb lader heb je nodig dus. 5v 2A.

Zoals eerder gezegd; elke gewone telefoonlader met usb kan je stofzuiger opladen. Als er een usb aansluiting op zit heb je genoeg. Dat mag zelfs een 65W Universele lader zijn, geen enkel probleem.

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op (20%)]