Hallo allemaal,
Ik zit met een compatibiliteitsprobleem waar ik zelf helaas niet uitkom. Ik heb een printplaatontwerp ontvangen als een binair CADSTAR .pcb bestand (gemaakt in CADSTAR 2018.0 / Format 56). Zelf beschik ik echter alleen over CADSTAR 18.0 (Format 55), waardoor ik het bestand niet rechtstreeks kan openen.
Is er hier iemand met een nieuwere licentie (CADSTAR 2018.0 of hoger) die dit bestand eenmalig voor mij zou willen openen en exporteren als een CADSTAR PCB Archive (.cpa / ASCII-formaat)?
Het kost waarschijnlijk maar twee minuten werk via File > File Export. Met het .cpa tekstbestand kan ik vervolgens zelf de versiekop downgraden zodat ik het wel kan inlezen in versie 18.0.
Alvast heel erg bedankt voor de hulp!
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Cadstar bestaat al heel lang. Was dat vroeger niet Recal-Redac? Daar heb ik ook nog eens ooit een dongle/licentie voor gehad. (ergens eind jaren 80)
En later iets van Zuken-... nogwat.
Er zijn wel hier en daar CAD bedrijven die conversies kunnen doen.
[Bericht gewijzigd door henri62 op (16%)]
Ja, Cadstar is van Zuken en Zuken was vroeger Racal Redac. Het zullen de ultiboard gebruikers wel zijn die het niet kennen.