Heeft CO last van de warmte?
De site werkt soms nogal stroperig (nieuwe layout) en traag.
Het laden van topic afbeeldingen lijkt via een 9600 Baud modem verstuurd te worden. :)

Ingelogd (in oude layout) lijkt het sneller te gaan.

Hier totaal geen problemen.
(Nieuwe layout.)

Ook hier alles kits - oude opmaak.

Overigens hebben we al ergens een draad om performantieproblemen van de site te melden, een nieuwe was nergens voor nodig.

Op vrijdag 17 juli 2026 19:22:38 schreef Paulinha_B:
Ook hier alles kits - oude opmaak.

Overigens hebben we al ergens een draad om performantieproblemen van de site te melden, een nieuwe was nergens voor nodig.

Excuses dat wist ik niet. Mods kunnen dit topic dan daaraan toevoegen.

Heb hier niets vreemds gemerkt aan de site.

Tekst laden gaat wel vlot, plaatjes laden duurt te lang (vanuit de browser cache wel vlot, maar met een lege cache te langzaam).
En soms duurt het voordat een pagina in z'n geheel geladen is (wanneer browser busy indicator verdwijnt).

Op vrijdag 17 juli 2026 17:33:43 schreef Bobosje:
Heeft CO last van de warmte?
De site werkt soms nogal stroperig (nieuwe layout) en traag.
Het laden van topic afbeeldingen lijkt via een 9600 Baud modem verstuurd te worden. :)

Ingelogd (in oude layout) lijkt het sneller te gaan.

Tijd voor een nieuwe computer of provider.

[Edit] nav hieronder
Bijna goed. Tijd voor een nieuw modem

Opgelost.
Niet CO had last van de warmte maar mijn modem had er last van. Modem reset en het is weer goed.

Heb dat vroeger gehad met een Ziggo modem.
Dat ding op een 100mm fan gezet op een gegeven moment.
Dat ding werkte als hulpverwarming in huis :)

Op vrijdag 17 juli 2026 22:09:05 schreef Bobosje:
Opgelost.
Niet CO had last van de warmte maar mijn modem had er last van. Modem reset en het is weer goed.

Goed zo! Ik had iets gelijkaardigs met het mini-pctje dat als router/gateway/firewall dient: bij momenten viel mijn connectie uit, om dan even later weer terug te komen zonder enige actie mijnerzijds. Het ding stond op een schabbetje, ik heb het verticaal opgehangen aan zijn kabels en nu werkt alles netjes en betrouwbaar.

En als ik ooit eens vijf minuten tijd heb herwerk ik dat kastje zodat het computertje permanent vast gemonteerd kan worden, verticaal.

Mijn modem staat gewoon netjes te staan, bungelt gelukkig niet aan z'n draadjes. ;)

Modem wordt normaal wel iets warm maar bij deze lang aanhoudende hitte werd 't 'm toch teveel schijnbaar.
Had een tijdje voor de reset nog ingelogd op het modem om de up/down speed te controleren en die getallen waren als normaal. Toch besloten om te resetten en dat hielp.

Op vrijdag 17 juli 2026 23:56:38 schreef Paulinha_B:
[...]

Goed zo! Ik had iets gelijkaardigs met het mini-pctje dat als router/gateway/firewall dient: bij momenten viel mijn connectie uit, om dan even later weer terug te komen zonder enige actie mijnerzijds. Het ding stond op een schabbetje, ik heb het verticaal opgehangen aan zijn kabels en nu werkt alles netjes en betrouwbaar.

En als ik ooit eens vijf minuten tijd heb herwerk ik dat kastje zodat het computertje permanent vast gemonteerd kan worden, verticaal.

Schabbetje ? :?

Ik heb het modem in een kastje hangen met wat ander spul, en een 70mm fan erbij voor circulatie.
Ieder apparaat in een afgesloten ruimte zal daar blij mee zijn... ;)

Heb altijd gedacht dat een schap/schab gewoon ABN was, maar Revado bracht me toch even aan het twijfelen.... :)

https://www.encyclo.nl/begrip/schab

Op zaterdag 18 juli 2026 11:02:37 schreef Arco:
Ik heb het modem in een kastje hangen met wat ander spul, en een 70mm fan erbij voor circulatie.
Ieder apparaat in een afgesloten ruimte zal daar blij mee zijn... ;)

Zolang temp ruimte < temp modem. :)

Op zaterdag 18 juli 2026 11:35:03 schreef nonius:
Heb altijd gedacht dat een schap/schab gewoon ABN was, maar Revado bracht me toch even aan het twijfelen.... :)

https://www.encyclo.nl/begrip/schab

Een schap ken ik wel, maar had nog nooit gehoord van een schabbetje.
Ik dacht aan een klein tafeltje.
Maar weer wat geleerd :)

Op zaterdag 18 juli 2026 11:36:29 schreef Bobosje:
[...]

Zolang temp ruimte < temp modem. :)

Belangrijkste is dat er circulatie is, bij hele kleine ruimtes is aanvoer van frisse (koele) lucht ook aan te raden.

[[ off-topic ]]

Een schap ken ik wel, maar had nog nooit gehoord van een schabbetje.

Ik meen te begrijpen dat het aloude "schab" in het noorden geworden is tot "schap". Niets onoverkomelijks, taal leeft. De meer traditionele vorm "schab" is nog gebruikelijk in de meeste Vlaamse dialecten, denk ik.

Terug naar mijn warm lopende mini-pc: intussen staat hij terug horizontaal, en houdt het goed vol - het is hier dan ook al een beetje minder heet geworden. (en nog altijd geen bosbranden hier in de buurt, de hemel zij dank). Maar die permanente vertikale installatie moet er toch komen, ooit eens.