RAAF12
Golden Member
Op woensdag 29 juli 2026 14:54:52 schreef Ronald rhr:
[...]Ik heb de Hameg vol transistor en het is geen hm112-6 daar heb ik wel een schema van gevonden,de mijne is moderner,de zelfde als Ronald (Reconed)in dit forum een foto heeft gepost.Ik denk dat het een hm112-8 zal zijn.Ik heb net scoop aangezet en gaat aan en heb een horizontale lijn,verder nog niet getest.Maar met het juiste schema erbij,kan ik voor de scoop ook de calibratie gegevens vinden.Wil de scoop weer tip top in orde maken.
toptop (tt) in dit geval
De uitlezing op het scherm van deze eenvoudige scopes werken niet met effectieve en gemiddelde waardes.
Je hebt wel wat spul nodig om bijv. de ingangverzwakkers optimaal af te regelen. Het is ouwe techniek dus heel simpel te repareren ect. Als die goed werkt mooi zo laten!
edit: staat er ook een te koop op MP https://www.marktplaats.nl/v/doe-het-zelf-en-verbouw/meetapparatuur/m2…
Ik heb de scoop even uit elkaar gehaald,en op de achterste staande printplaat staat HM312-7 en op de liggende print staat HM112 met datum van 1978
RAAF12
Golden Member
Vergelijken met soortgelijke modellen die al eerder genoemd zijn zoals de gebruikte IC's, zie de draad verder terug. Als Hameg PCB's uit een ander type erin zet krijg je geen schema wat klopt maar kan je schema's combineren.
Op woensdag 29 juli 2026 14:41:04 schreef Ronald rhr:
Hi allemaal,
ik heb onlangs ook een Hameg HM112 gekocht en ook geen schema kunnen vinden,zou ik het schema via mail ook kunnen ontvangen.Alvast dank Ronald.
hoe kan ik de service manuals sturen?, gr ronald (roconed)
IJzerhersteller
Een supertweeter heeft altijd 0% vervorming. In de meterkast heb ik audiofiele gouden zekeringen op de wasmachine groep. Eerst hoorde ik nauwelijks verschil. maar na 100 uur inspelen, FANTASTISCH!
rob040
Golden Member
Op donderdag 30 juli 2026 22:27:20 schreef Roconed:
[...]hoe kan ik de service manuals sturen?, gr ronald (roconed)
Ik kan je geen privébericht sturen, maar ook ik heb ook wel interesse in de file(s) van dit apparaat!