Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
TS zegt toch duidelijk dat 'ie iets nieuws zoekt omdat zijn huidige voeding te oud is?... 
De genoemde Korad is prima, zeker voor het genoemde simpele werk als lampjes testen...
Op dinsdag 4 augustus 2026 08:51:17 schreef Sine:
Nogmaals, weet heel goed wat je koopt. Die Leybold is een variac bijvoorbeeld.
Dat zijn van die dingen die je in een natuurkunde praktikumlokaal vond (vindt?) op de middelbare school. Leuk voor een electromagneet of zo, verder niet.
Op dinsdag 4 augustus 2026 08:51:17 schreef Sine:
Nogmaals, weet heel goed wat je koopt. Die Leybold is een variac bijvoorbeeld.
Oogjes open?
Er komt regelbaar DC uit, dus is het een experimenteervoeding 
Wagenwijd, dat is een variac.
-edit-
Sure, Er komt gelijkgerichte AC uit, technisch is dat DC,
Alleen is dat wel een heeeeeeele ruime interpretatie van wat de TS vraagt 
Dus nee, een variac is geen 'labvoeding', en dat weet je zelf ook wel 
Maar er komt DC uit hoe dat geregeld wordt maakt imho niet uit? Het is wel een mond vol, een regelbare, gestabiliseerde, kortsluitbeveiligde voeding. Maar dat de Duitsers ineens met de term Labornetzgerät begonnen en NL dat ineens ook doet, hmmm. Ik moet altijd lachen als Pietje gewichtig zegt dat ie naar zijn labo gaat
Maar ik ben een ouwe hippie die het *klootjesvolk zijn gang laat gaan 
Niet denigrerend bedoeld hoor.
*Klootjesvolk is een Nederlands scheldwoord of geuzennaam voor de gewone, eenvoudige burgers. Het wordt vaak gebruikt om een grote groep mensen aan te duiden die volgens de spreker niet kritisch nadenkt, weinig interesse heeft in kunst of politiek, en behoudend leeft.
Op maandag 3 augustus 2026 17:49:28 schreef PE1IDY:
He. Welke rechtgeaarde electronicus heeft er nu maar 1 voeding?Ik heb er toch echt wel een stuk of 20.
Misschien een beetje overkill maar beter teveel dan te weinig....
Want stel je voor dat er 1 defect gaat
hetzelfde mer soldeerbouten..stel je voor dat er een stuk gaat..hoe soldeer je dan
aan een soldeerbout.... 
Op zaterdag 8 augustus 2026 00:53:29 schreef RAAF12:
Maar er komt DC uit hoe dat geregeld wordt maakt imho niet uit?
Het is geen labvoeding, bij een labvoeding kun je ook de stroom instellen en hier niet. Ik zou niet graag mijn ontwerpen hier aan hangen.
Ben het helemaal met Sine eens.