Mijn bijna 40 jaar oude Bocama/Lafayette LA-224B (buizen)versterker heeft de geest gegeven. Ik ben een volkomen leek, maar kon zien dat (minstens) 1 buis, een Hitachi ("94 - 6BQ5" ??), was geknapt; ook de zekering was doorgebrand.
Intussen (bij Harry Sacksioni voor € 42) een "matched 4tet" Sovtek EL84's gekocht, alle oude 6BQ5's vervangen en een verse 5 Amp zekering ingezet, maar helaas: ploink ! zekering meteen weer doorgebrand...
Hoe nu in vredesnaam verder ? Iemand suggesties en/of adressen ??

Waar woon je? Beetje in de buurt van Zoetermeer.
Dan ben je welkom, om dit mooie apparaat weer proberen te herstellen.

Schema heb ik eventueel wel voor je, als je het zelf wilt doen.

Hugo, bedankt voor je aanbod.
Een schema zal helaas abacadabra voor me zijn, gezien mijn totale onkunde (nog afgezien van gebrek aan apparatuur: buizentesters e.d.??).
Ik woon in A'dam; zijn er oplossingen dichterbij? Of moet (geluids)honger rauwe bonen Zoet(er/meer) maken?

De buizentester is het laatste wat je nodig hebt.
Eerder een goede universeel meter met AC en DC spanning en stroom meting.

Eventuele onderdelen heb ik nog liggen voor deze versterker. o.a. een komplete trafo set.

Als eerste simpele test zonder meetapparatuur kan je eens alle buizen verwijderen, en hem weer aan zetten. Springt de zekering dan nog door, is de voedingstrafo overleden.
Zo niet, gelijkrichter terug plaatsen (GZ34). Springt de zekering dan door zit het in het HSP voedingscircuit (300V DC).
Zorg voor een voorraadje zekeringen.

Amsterdam/Zoetermeer is niet zo ver.

Deze versterker staat bekend om zijn slechte papier-in-olie condensatoren.
Vervangen van *alle* signaalcondensatoren is eis nr. 1.
Vervanging van de voedingselco's kan ook heel nuttig zijn.