XiniX
Ik hoef niet van alles het beste te hebben. Ik weet van alles het beste te maken!
Hallo collega klokbouwers!
Ook ik ben momenteel bezig met het bouwen van mijn eigen versie van de propeller klok. Het moeilijkste deel is en blijft toch het wikkelen van de spoelen. Ik heb er eentje gemaakt met draad van 0.5mm voor de primaire spoel en 0.3mm voor de secondaire.
Ik kan nu een fiets achterlichtje (6V 0,05A) op normale sterkte laten branden, maar ook niet meer dan dat. Nog niet genoeg energie overdracht dus! Ik ga nu een nieuwe spoel wikkelen met een luchtspleet van 0.9mm. Dat moet ongetwijfeld een verbetering zijn t.o.v. de vorige met 1.8mm. Ik houd jullie op de hoogte...
Btw, mocht er nog iemand een stukje koperdraad nodig hebben, ik heb voldoende lengte van bovengenoemde diktes. Het hoeft niet veel meer te kosten dan een postzegel.
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
volgens mij zit er wel wat van metaal in de rotor van mn motor maar dan onder het kunststof. als ik zo lees lees ik dat ik de luchtspleet tussen bijde spoelen zo klein als mogelijk moet houden... dat zal lastig worden, mn rotor is niet geheel rond...
ja, ik was van plan rond "dat papier" te gaan wikkelen. mischien nog iets met een ntc en een relais voor geval de boel te warm loopt... maar weet niet hoe exact... eerst maar gewoon eens werkend krijgen...
de toetsen van de ab zelf instellen lijkt me wel wat, al zou ik nog niet weten hoe. ik zal daar meer onderzoek naar gaan doen, als ik klaar ben met de stappenteller waar ik nu mee bezig ben (had ik die al genoemd in mn startpost?), en ik tijd zie tussen alle dingen die ik moet doen.
to be continued...
ik neem denk ik bluawe leds voor het midden en rooie voor de rand. of groene als ik er nog een kan vinden die fel genoeg is. (ja ik weet van de LED IA, ja ik doe er aan mee)
ok, ik ga weer aan de stappenteller werken. bedankt voor de informatie tot nu toe, zo'n klok lijkt me echt gaaf om te hebben. moet ik ook mn pic programmer weer aan de praat hebben voor die 2 pic's te proggen....
Arjan Swets
cnc filmpjes op Http://www.arjan-swets.com
Op 18 augustus 2005 10:45:35 schreef Jan Bot:
[...]hmm arjan,
heb jij de PIC en de 78L05 niet eens ontkoppeld?
bij de pic zit die in het voetje...
en onder de print zit ook nog een elco... of bedoel je dat niet...
Op 18 augustus 2005 19:25:28 schreef Arjan Swets:
[...]bij de pic zit die in het voetje...
en onder de print zit ook nog een elco... of bedoel je dat niet...
ik heb mijn printjes gemaakt, eerst nog even mooi op maat maken en dan solderen. Hoe staat het met jullie?
en arjan, de onderste 6 plaatjes van je site doet het niet
Arjan Swets
Op 19 augustus 2005 19:13:03 schreef Jan Bot:
en arjan, de onderste 6 plaatjes van je site doet het niet
bedankt...ff controlleren, bij mijn doen zen het wel?
heb je al eens op vernieuwe gedrukt?
Fuzzbass
Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
Nee, de plaatjes doen het niet. Lijkt iets te zijn met de filenaam (ik zie %5C-tjes in de filenaam string).
Arjan Swets
Op 19 augustus 2005 20:43:57 schreef Fuzzbass:
Nee, de plaatjes doen het niet. Lijkt iets te zijn met de filenaam (ik zie %5C-tjes in de filenaam string).
klop... een directorie-naam met een spatie erin... en een paar hoofdletters klein gemaakt...
waren precies de mooiste foto's... toestand.. maar nu werkt het .. Bedankt Jan Bot
Op 19 augustus 2005 21:15:43 schreef Arjan Swets:
[...]klop... een directorie-naam met een spatie erin... en een paar hoofdletters klein gemaakt...
waren precies de mooiste foto's... toestand.. maar nu werkt het .. Bedankt Jan Bot
idd, mooie foto's
Ik laat toch maar even zien dat ik nog steeds actief ben met mijn propellor clock:D:D:D
printje gemaakt:)
Fuzzbass
Op 19 augustus 2005 21:15:43 schreef Arjan Swets:
[...]klop... een directorie-naam met een spatie erin... en een paar hoofdletters klein gemaakt...
Nog steeds geen plaatjes.... heb je in de source van je pagina de filenamen tussen aanhalingstekens staan? Dat zorgt er voor dat slashes goed doorgegeven worden.
Op 19 augustus 2005 21:54:21 schreef Fuzzbass:
[...]
Nog steeds geen plaatjes.... heb je in de source van je pagina de filenamen tussen aanhalingstekens staan? Dat zorgt er voor dat slashes goed doorgegeven worden.
Ik zie wel plaatjes hoor...
Arjan Swets
Op 19 augustus 2005 21:54:21 schreef Fuzzbass:
[...]
vreemd? wel ff op F5 gedrukt?
Op 19 augustus 2005 23:12:44 schreef Arjan Swets:
[...]vreemd? wel ff op F5 gedrukt?
mja pagina vernieuwen helpt niet echt, wel als je de heledag die site al hebt op staan en nog nooit op iets hebt geklikt. Bij mij doet hij het iig goed.
Hier werken de onderste 12 plaatjes ook niet :-S
Win XP Home met Firefox 1.0.6
En in Internet Exploder werken ze natuurlijk wel, software met bugs in zichzelf haalt ook wel de fouten uit pagina's blijkbaar 
Overigens: Firefox accepteert %5C blijkbaar niet als een slash, als ik een gewone slash zet in plaats daarvan werkt het wel ...
Die 12 zijn dus de afbeeldingen die tussen de 2de en 3de horizontale lijn staan.
[Bericht gewijzigd door Pieterjan V. op ]
Arjan Swets
Op 19 augustus 2005 23:19:25 schreef Pieterjan Vyncke:
Hier werken de onderste 12 plaatjes ook niet :-SWin XP Home met Firefox 1.0.6
En in Internet Exploder werken ze natuurlijk wel, software met bugs in zichzelf haalt ook wel de fouten uit pagina's blijkbaar
12?... ik wordt gek...lol... ik ga kijken...
Fuzzbass
Eerst je cache leeg maken. Dan zien wat er aan de hand is.
En dan controleren of de filenamen van je plaatjes wel tussen aanhalingstekens staan in de source van je pagina.
Arjan Swets
Op 19 augustus 2005 23:27:38 schreef Fuzzbass:
Eerst je cache leeg maken. Dan zien wat er aan de hand is.En dan controleren of de filenamen van je plaatjes wel tussen aanhalingstekens staan in de source van je pagina.
nu moet het werken... ik heb gekeken met netscape,opera en mozilla ...
Microsoft pakt alles.... hebben andere brouwser toch iets meer moeite mee.... ik had / en \ door elkaar gegooid...
jossie
Woei! *heeft etsbak*
Op 19 augustus 2005 21:37:19 schreef Jan Bot:
[...]idd, mooie foto's
Ik laat toch maar even zien dat ik nog steeds actief ben met mijn propellor clock:D:D:D
<foto>
printje gemaakt:)
Waar heb je de print-schema vandaan gehaald? Welke maak jij?
Op 20 augustus 2005 02:17:49 schreef jossie14:
[...]Waar heb je de print-schema vandaan gehaald? Welke maak jij?
Ik maak het schema van bobblick alleen ik heb de layout zelf gemaakt, en er een buckboost converter tussengestopt voor de voeding. met het programma sprint layout 4.0. Die is te downloaden op deze site
http://www.bobblick.com/techref/projects/propclock/propclock.html
Arjan Swets
Op 20 augustus 2005 10:19:58 schreef Jan Bot:
[...]Ik maak het schema van bobblick alleen ik heb de layout zelf gemaakt, en er een buckboost converter tussengestopt voor de voeding. met het programma sprint layout 4.0. Die is te downloaden op deze site
http://www.bobblick.com/techref/projects/propclock/propclock.html
wat voor klok ga je nu maken? eentje die draait zoals die van bob blick? of zo'n eentje als de mijne?
zie het al, het is deze: http://www.bobblick.com/techref/projects/propclock/propclkpcb/propclkp…
[Bericht gewijzigd door Arjan Swets op ]
Op 20 augustus 2005 11:09:07 schreef Arjan Swets:
[...]wat voor klok ga je nu maken? eentje die draait zoals die van bob blick? of zo'n eentje als de mijne?
ik ga hem maken zoals de joue idd, alleen dan de software van boblick.
Heb ik een beetje spijt van want die van u is eigenlijk wel mooier. Maar het wordt dus 1 plaatje. Dus hoe ik hem nu heb geëtst. Dat word dan op de ventilator gezet.
ik heb mijn printplaat op maat gemaakt en hem in elkaar gezet:
hoe staat het met jullie? draadloze energie overdracht al klaar?
Thomas
Hello, I'm a signature virus. Please copy me into Hello, I'm a signature virus scanner. I succesfully deleted your signature virus.
Jan Bot, staan die leds niet een beetje ver uit elkaar?
Trouwens, hier een paar foto's van de propellerklok die ik onlangs gemaakt heb:
Ze wordt gestuurd door een 16f628 met een LM75 temperatuursensor en DS1307 real-time clock. De spanning wordt gewoon overgebracht met een sleepcontact.
Arjan Swets
Op 21 augustus 2005 11:31:18 schreef Jan Bot:
ik heb mijn printplaat op maat gemaakt en hem in elkaar gezet:hoe staat het met jullie? draadloze energie overdracht al klaar?
toch blijf ik me afvragen hoe dat er straks uit ga zien als de klok draaid, met die leds zo ver uit elkaar?
wel foto's maken als die werkt hoor...
Arjan Swets
Op 21 augustus 2005 13:10:17 schreef Thomas:
Jan Bot, staan die leds niet een beetje ver uit elkaar?Trouwens, hier een paar foto's van de propellerklok die ik onlangs gemaakt heb:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]Ze wordt gestuurd door een 16f628 met een LM75 temperatuursensor en DS1307 real-time clock. De spanning wordt gewoon overgebracht met een sleepcontact.
we vroegen ons dus het zelfde af...
wel een mooie klok....