Gerwin
An amplifier is just a modulator for a power supply |Toffe Gebruiker
Aangezien er geen offtopic reactie's gewenst zijn. En mensen toch graag offtopic gaan is het mischien een idee om een offtopic forum sectie te maken.
Daardoor zullen de offtopic gesprekken niet meer in het forum plaats vinden maar in een apart forum waar je ook kunt modden en dergelijke.
zomaar een ideetje
Evilest Aedolon
Koffie, het bier van de wiskundigen en natuurkundigen.
Dat vinden ze niet goed, zelfs al is er redelijk wat vraag naar... Het is geen democratie Gerwin.
Een goede zoekrobot vinden ze ook geen goed idee, ik heb al een aantal keren een goed idee aangebracht... dat wel met 3 letters werkt.
[Bericht gewijzigd door Evilest Aedolon op ]
euh, off topic mag best tussen de gewone electronica stuff, (denk ik toch modjes) alleen hele topics die niet over electronica gaan (of aanverwante) kunnen niet...
dus een offtopic secie op een electronic forum past niet
ik vindt het dus geen goed voorstel...
als je over andere dingen dan electronica wil praten, ga dan op cafe, als je niks drinkt, is het zelfs even goedkoop/duur !!!
Aangezien er toch behoefte is aan een offtopic afdeling (dat hebben we deze week wel gezien), en de meeste users liever niet zien dat dat in de reguliere electronica topics gebeurt, ben ik persoonlijk er wel voor.
Dat schept de mogelijkheid om in de serieuze topics het on-topic blijven strakker te handhaven, een wens van velen.
Ik weet zelf niet of het technisch mogelijk is, dat zal door Jeroen Vreuls e.a. bekeken moeten worden.
klein is fijn
Moderator
Ah, leuk een sectie waar totale anarchie heerst, waar je mensen driedubbel de grond in mag trappen vanwege een typefout, waar je gewoon zonder reden iedereen z'n bericht kan editten zodat ie een sukkel lijkt, waar je de meest gruwlijke plannen kan bedenken om het internet of andere dingen plat te leggen rustig kan bedenk zonder dat iemand je stoort, waar je nouja, eigenlijk alles kan zeggen en doen.
Lijkt me werkelijk praaaachtig........
Af en toe een onzintopic per week of maand waar de meest belachelijke electroideeën inkomen lijkt me toch een stuk vrediger en leuker dan een sectie compleet vol nodeloos gezwets.
[Bericht gewijzigd door klein is fijn op ]
Joeri de Man
LED there be light
Thomas
Hello, I'm a signature virus. Please copy me into Hello, I'm a signature virus scanner. I succesfully deleted your signature virus.
Of misschien een systeem zoals op GoT? Zodat je een bepaald aantal posts moet hebben of een bepaalde tijd lid moet zijn alvorens toegang te krijgen.
Enkele niet ter zake doendeposts verwijderd.
Er zal daar dan ook zeker gemodereerd worden, maar dan alleen op wat verwacht mag worden, dus onwelvoeglijk taalgebruik enz.
Af en toe een onzintopic per week of maand waar de meest belachelijke electroideeën inkomen lijkt me toch een stuk vrediger en leuker dan een sectie compleet vol nodeloos gezwets.
Het voordeel is dat de electronica secties dan beter on topic blijven, de genen die geen behoefte hebben aan een zwetskanaal lezen dat gewoon niet.
[Bericht gewijzigd door KT88 op ]
klein is fijn
Moderator
Op 20 augustus 2005 15:30:10 schreef KT88:
Enkele niet ter zake doendeposts verwijderd.
Ik dacht al, WFT, zat ik nou post te lezen die nog niet gepost waren? 
Er zal daar dan ook zeker gemodereerd worden, maar dan alleen op wat verwacht mag worden, dus onwelvoeglijk taalgebruik enz.
Kan EA toch nog zijn bloemschiktopic krijgen? Raad ik hem wel aan om geheel in stijl een electronsche kettingzaag te kopen.
Op 20 augustus 2005 15:22:30 schreef klein is fijn:
Ah, leuk een sectie waar totale anarchie heerst, waar je mensen driedubbel de grond in mag trappen vanwege een typefout, waar je gewoon zonder reden iedereen z'n bericht kan editten zodat ie een sukkel lijkt, waar je de meest gruwlijke plannen kan bedenken om het internet of andere dingen plat te leggen rustig kan bedenk zonder dat iemand je stoort, waar je nouja, eigenlijk alles kan zeggen en doen.Lijkt me werkelijk praaaachtig........
jij hebt je nick name dus niet gestolen...
@modjes, wat dacht je over een bvb wekelijks automatisch gegenereeder (nieuwe topic) met als topic tietel "OFF topic stuff week xx" met xx dan het weeknummer, of een volgnr ofzo...
als er dan offtopic gegaan wordt in een andere topic, dan verwijzen we wel door ...
dat is zo ongeveer de zwaarste ingreep die ik in Co zou toelaten...
een timmerman moet toch ook niet vertrouwd zijn met loodgieterstuff... een paar woorden over loodgieterdingen kan wel tijdens het timmeren, met mate
een Co'er moet toch ook niet vertrouwd zijn met off topic stuff... een paar woorden over offtpic stuff kan wel tijdens het Electroniën, met mate
begrijp wie begrijpen kan !
Jeroen
Moderator
Op 20 augustus 2005 15:17:30 schreef Evilest Aedolon:
Een goede zoekrobot vinden ze ook geen goed idee, ik heb al een aantal keren een goed idee aangebracht... dat wel met 3 letters werkt.
Waar staat dat we dat geen goed idee vinden? Er wordt aan een andere zoekmachine gewerkt, en jouw oplossing is een van de mogelijkheden. Ik heb trouwens al eerder wat mogelijke problemen met jouw oplossing gepost.
Evilest Aedolon
Als je iets om de week wil aanmaken heb je cron jobs nodig en ik weet niet of CO daar toegang toe heeft.
Je kan natuurlijk ook gewoon een offtopic tagje maken en in je profiel aanschakelen of je het wil zien of niet.
klein is fijn
Moderator
Op 20 augustus 2005 15:32:36 schreef Mr Soldeer:
[...]jij hebt je nick name dus niet gestolen...
Huh? You've lost me.
Voor de rest, zo'n wekelijks topic, lijkt me een goed en leuk idee.
Evilest Aedolon
Op 20 augustus 2005 15:34:52 schreef Jeroen:
[...]
Waar staat dat we dat geen goed idee vinden? Er wordt aan een andere zoekmachine gewerkt, en jouw oplossing is een van de mogelijkheden. Ik heb trouwens al eerder wat mogelijke problemen met jouw oplossing gepost.
Dat heb ik dus niet gezien. Wat wil je dan doen? een index aanmaken? Kan veel werk worden.
Wat is het probleem dan? Kan je mooi inpassen in de layout, er komt alleen het google logo onder...
Je kan ook gewoon een 'zoeken met google' optie toevoegen dan opent hij echt de google site.
http://www.google.com/apis/
krijg je meer dan 1000 searchqueries per dag dan?
Op 20 augustus 2005 15:35:48 schreef Evilest Aedolon:
Als je iets om de week wil aanmaken heb je cron jobs nodig en ik weet niet of CO daar toegang toe heeft.Je kan natuurlijk ook gewoon een offtopic tagje maken en in je profiel aanschakelen of je het wil zien of niet.
Dat vind ik absoluut een voorwaarde, ik wil die onzin uit kunnen zetten.
Evilest Aedolon
Ja [offtopic] etc dan alleen kan je het zien als je het in je profiel aanzet.
Maar RD nu kan je het helemaal niet uitzetten! Waarom dan ineens wel?
Op 20 augustus 2005 15:44:58 schreef Evilest Aedolon:
Ja [offtopic] etc dan alleen kan je het zien als je het in je profiel aanzet.Maar RD nu kan je het helemaal niet uitzetten! Waarom dan ineens wel?
Omdat ik kan raden dat het een heel intensief gebruikte sectie gaat worden en dan is een filter wel zo handig...
Evilest Aedolon
zolang de CO server niet te traag wordt van al dat genereren van die pagina's met offtopic tags, lijkt het ok...
zal er dan geen verwarring ontstaan als er verwezen wordt naar offtopic gedoe, dat door anderen (die die functie wel gebruiken) niet gezien kan worden --> dubbelposts enzo
gewoon een offtopic topic, eens per week lijkt me nog simpelst uitvoerbaar, en effeicients.
iemand die toch nog overmatig offtopic gaat, ward dan aan z'n oren naar daar gesleurd 
[Bericht gewijzigd door Mr Soldeer op ]
Ik geloof niet zo in een off-topic forum als middel om de rest on-topic te houden. De meeste off-topic posts zijn een reactie op het lopende onderwerp en die ga je niet in een ander forum zetten.
Evilest Aedolon
Tja als er nog een mod optie is om posts weg te modden naar het offtopic forum is het helemaal mooi
of beter posts een nr geven dat ze offtopic zijn dat je alleen kan zien als ze aanstaan.
Weet niet hoe het nu werkt, nu worden ze verplaatst denk ik. Een level geven lijkt me handiger, vb level 2 admins. 1 offtopic en 0 all
de gewone user mag geen verplaats/delete/edit rechten krijgen op posts van andere gebruikers
of wil je er een kliederboel van maken
1 offtopic topic per week 
Op 20 augustus 2005 16:05:43 schreef Evilest Aedolon:
Tja als er nog een mod optie is om posts weg te modden naar het offtopic forum is het helemaal mooi
of beter posts een nr geven dat ze offtopic zijn dat je alleen kan zien als ze aanstaan.Weet niet hoe het nu werkt, nu worden ze verplaatst denk ik. Een level geven lijkt me handiger, vb level 2 admins. 1 offtopic en 0 all
Ja, dat klinkt wel heel eenvoudig hoor.
Een off-topic forum en daar iedereen de bevoegdheid geven ze te wissen , is dat niks?