Je Mooiste Meetapparatuur!

Dit topic is gesloten

@ KT88 & Nightwalker:
Die frequency analyzer wel vaak zien staan maar niet mee gewerkt. Veel apparatuur was trouwens slecht(had een goede onderhoudsbeurt nodig), hoop dat er niet te veel voor is betaald(praat dan voornamelijk over de scoop's).

Helaas de veiling van de rens en rens apparatuur niet meegemaakt. We hebben toen na dat we een brief hadden gekregen dat rens en rens fahiet was(was er eerder dan dat ze het hebben verteld). Telkens gevraagd of er iets te koop was of dat het naar een veiling ging. Daarop was het antwoord dat het allemaal verkocht was.

Op 21 augustus 2005 23:39:37 schreef Hugo Welther:
[...]
Bagger.
Dacht even dat je de probes gewoon los had liggen.

hoop dat die bagger over het signaal op het scherm gaat ... nee dus, niet los !!! heb ook eens goed gekeken of alles ok was toen ik dat transfo'tje eraan hing ...

hier nog wat multimeters tussen de zooi in m'n werkplek/slaapkamer

http://www.circuitsonline.nl/forum/view/23204/6/

Hugo Welther

Moderator

Het ging over het signaal op het scherm! Niet over de scoop zelf.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
Sine

Moderator

En dat ligt niet alleen aan dat trafotje hoor ...

de laatste keer dat ik aan de uitgang van een trafo mat zag het signaal er ook ongeveer zo uit, na de trafo daar de schuld van te hebben gegeven heb ik eens direct aan het net gemeten. En dat is gewoon even bagger !
De toppen van de sinus zijn gewoon afgeplat, dat krijg je met al die electronische belastingen die alleen maar stroom trekken op de top van de sinus ...

Mijn mooiste meetapparatuur is me tong om te kijken of een 9 volt batterij nog vol is :)
Ik heb alleen een multimetertje van de aldi:(

Op 21 augustus 2005 23:51:16 schreef Mr Soldeer:
[...]

hoop dat die bagger over het signaal op het scherm gaat ... nee dus, niet los !!! heb ook eens goed gekeken of alles ok was toen ik dat transfo'tje eraan hing ...

hier nog wat multimeters tussen de zooi in m'n werkplek/slaapkamer

http://www.circuitsonline.nl/forum/view/23204/6/

Er lijkt me toch iets niet al te kosjer, hangt er al een gelijkrichtbrug aan? Het lijkt wel of de kern in verzadiging gaat...

Is je scoop geaard? Misschien heb je een primaire-secundaire parasitaire koppeling gemaakt oid...

Koffie, het bier van de wiskundigen en natuurkundigen.

Op 26 juli 2005 09:46:23 schreef fzwart:
Niet de beste scoop die ik heb maar wel de mooiste knoppendoos. Aanklikken voor een groter plaatje.

[[url=http://fam-zwart.demon.nl/electro/apparatuur/tek454a_s.jpg]afbeelding][/url]

whey die heb ik ook :)

An amplifier is just a modulator for a power supply |Toffe Gebruiker

Op 22 augustus 2005 10:15:45 schreef Evilest Aedolon:
[...]
Er lijkt me toch iets niet al te kosjer, hangt er al een gelijkrichtbrug aan? Het lijkt wel of de kern in verzadiging gaat...

Is je scoop geaard? Misschien heb je een primaire-secundaire parasitaire koppeling gemaakt oid...

euh, de stekker van de scoop bevat in ieder geval een aardpengat....
dammm zo'n moeilijke taan :S
de transfo is niet geaard ...

@sine, ik heb geen zin om m'n scoop direct aan het net h-te hangen ... heb daar overigfens niet de juiste probes (verzwakkers) voor

heb wel eens op school de sinus van een transfo'tje bekeken, en die zag er tich iets egaler uit !!!

euh, apparaten die enkel stroom trekken bij de toppen van een sinus, dat moet je me effe uitleggen (nee, niet dat ze dan stroom trekken), maar waarom, en hoe...

Een bufferelco bijvoorbeeld, die laadt op al de netspanning op zijn top is, dan krijg je enorme stroompieken en kan je ook kernverzadiging krijgen...

Koffie, het bier van de wiskundigen en natuurkundigen.

mja, als de elco spanning zakt, gaat er inderdaag slechts stroom lopen op het moment dat de ogenblikkelijke waarde van de transfospanning groter wordt dan de elcospanning ...

Maar dat gebeurt natuurlijk alleen als de voeding belast wordt, als hij niet belast wordt zou het een redelijk mooi sinusje moeten zijn volgens mij.
Maar ik weet nie hoe mooi de netspanning is. Als ik iig gewoon de ingang van me scoop aanraak dan komt daar ook nooit een echte sinus op, maar ook zo'n misvormd ding. Ik heb de spanning op het stopcontact nooit gemeten, maar deze is dan misschien ook niet al te mooi sinusvormig.

Free the whales!

zweetvoetje, zet je probe dan eens op 10x dan is het wel een mooi signaal.

Koffie, het bier van de wiskundigen en natuurkundigen.
fzwart

Golden Member

Bij mij is het netsignaal ook niet mooi. Met gewone probe, differential probe, HSP probe, 10x probe ... maakt allemaal niet uit.

Al is een spreekwoord nog zo raar, als het rijmt dan is 't waar

Ik bedoel als je het aanraakt krijg je ook een sinusje als je het op 10x zet is hij een stuk mooier.

Koffie, het bier van de wiskundigen en natuurkundigen.

heb geen probes :+ gebruik gewoon draadjes die ik in het gat steek.

Free the whales!

laatst een hoogspanningsmetpen kado gekregen, daar heb ik 3 33M weerstandjes ingefrot en heb nu dus een 1:100 probe. direkt netspanning meten dus, en andere hoge zaken als G2 en Focus bij KTV's en monitoren.

KT88

Overleden

Op 22 augustus 2005 13:13:59 schreef Mr Soldeer:
@sine, ik heb geen zin om m'n scoop direct aan het net h-te hangen ... heb daar overigfens niet de juiste probes (verzwakkers) voor

Moet je ook nooit doen, tenzij je een differentiële probe hebt, of de scoop via een scheidingstrafo hebt aangesloten.
Anders is het boem.

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

Nou vooruit dan maar :):) dan zal ik ook een fototje plaatsen van mijn mooiste meet apparaat http://www.midiologie.nl/marconi.jpg

die scoop op de bovenkant is helaas gesneuveld maar daar heb ik gelukkig al weer een nieuwe voor :)

Midiologie.nl. Makers van LPTpushbutton. Als je echt van je hobby houd, laat dom commentaar van anderen je koud.

Op 21 augustus 2005 23:30:53 schreef KT88:
Gaaf scoopje Bertrand!
Is dat Belgisch fabrikaat?

Op de 1 na onderste foto lees ik "Good Will Instrument". Made in Taiwan of China dus, zie http://www.goodwill.com.tw/

Op 22 augustus 2005 19:51:10 schreef CornelisJ:
[...]
Op de 1 na onderste foto lees ik "Good Will Instrument". Made in Taiwan of China dus, zie http://www.goodwill.com.tw/

made in taiwan/china, dat zie ik niet staan ??? - verklaar

maakt me eigenlijk niet uit van waar ie komt, als ie maar lang genoeg zonder teveel problemen plaatjes toont :P

ik denk eerder iets als Good will instruments = onderneming en Waslet = dochterbedrijf in belgie ofzo

[Bericht gewijzigd door Mr Soldeer op maandag 22 augustus 2005 20:12:49

Sine

Moderator

Goodwill is echt china ...

En wat ik heb gezien china van het akelige soort, ik heb ooit extreem goedkoop een enkelstraals GW scoopje gekocht, ( meer voor de beeldbuis dan wat anders ) en de opbouw daar van is ongeveer wat je in een televisie zou tegenkomen...

Niet wat ik van een meet app verwacht in ieder geval.

Maar dat was een simpel 10MHz enkel straals 7-cm scoopje

KT88

Overleden

Op 21 augustus 2005 23:48:52 schreef Michiel87:
Die frequency analyzer wel vaak zien staan maar niet mee gewerkt. Veel apparatuur was trouwens slecht(had een goede onderhoudsbeurt nodig), hoop dat er niet te veel voor is betaald(praat dan voornamelijk over de scoop's).

Die analyzer is perfect, laatste ijkstickers zijn van 2003.
Die heeft me slechts 90 euro gekost, kan dat met de beste wil van de wereld niet duur vinden.
Verder had ik nog een Philips sinusgenerator met buizen, eigen vervorming van 0.05 % voor 10 euro, en een Marconi Hewlett Packard *) HF meetzender voor 50 euro.
Die laatste heeft RD12TF nu, maar eigenlijk heb ik wel een beetje spijt dat ik hem heb verkocht nu ik zelf met een KG ontvanger bezig ben.

*) Ik ben wat in de war de laatste tijd :-)

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

Op 22 augustus 2005 20:10:14 schreef Mr Soldeer:
[...]
made in taiwan/china, dat zie ik niet staan ??? - verklaar

maakt me eigenlijk niet uit van waar ie komt, als ie maar lang genoeg zonder teveel problemen plaatjes toont :P

ik denk eerder iets als Good will instruments = onderneming en Waslet = dochterbedrijf in belgie ofzo

Ik denk eerder Good Will = fabrikant, en Waslet = bedrijf in Belgie dat haar naamplaatje op het apparaat plakt (overigens heb ik nog nooit van Waslet gehoord). Dit komt vaker voor, apparatuur van merken als Dynatek, Handykit, Voltcraft (Conrad) wordt allemaal in het Verre Oosten geproduceerd. Ik ken Good Will als fabrikant van betaalbare meetapparatuur, die apparatuur onder de merken GW, Good Will en Instek op de markt brengt. Verder leveren ze aan handelsbedrijven die dan hun eigen naamplaatje op het instrument plakken.

Good Will is een Taiwanese fabrikant, met produktie-vestigingen in Taiwan en China, zie http://www.goodwill.com.tw/p11.asp. Vandaar made in Taiwan/China. Kan best goed spul zijn. Betaalbare meetapparatuur wordt sowieso bijna uitsluitend in het Verre Oosten geproduceerd.

... een Marconi HF meetzender ...

Maar het is een HP... :)
Zie foto vorige pagina.
Edit: Aan vakantie toe KT88?

[Bericht gewijzigd door Rd12tf op maandag 22 augustus 2005 21:32:09

Op 22 augustus 2005 20:55:50 schreef Sine:
Goodwill is echt china ...

En wat ik heb gezien china van het akelige soort, ik heb ooit extreem goedkoop een enkelstraals GW scoopje gekocht, ( meer voor de beeldbuis dan wat anders ) en de opbouw daar van is ongeveer wat je in een televisie zou tegenkomen...

Niet wat ik van een meet app verwacht in ieder geval.

Maar dat was een simpel 10MHz enkel straals 7-cm scoopje

nuja chinees of niet, hij werkt zoals het hoort, en dat telt !

1 kanaals 10 MHz is zo echt wel de laagste waarde die te koop is ... echt budget dus :S - die voltcraft scoopjes met dezelfde specs kosten ook maar 159 euro nieuw

PS, wat moet ik me voorstellen bij meetapparatuur waarvan het binnenwerk eruitziet als het binnenwerk van een TV ??? - niet dat ik niet bekend ben met wat TV techniek, maat tis niet m'n specialiteit :+

[Bericht gewijzigd door Mr Soldeer op maandag 22 augustus 2005 21:32:32

Dit topic is gesloten